2014-10-17, 17:32
Medlem
mypussytasteslikes avatar
Hej, är en tjej som är rätt jävla trött på att man inte får klä sig hur man vill i det här samhället, utan att folk kollar snett, eller kommenterar. Det är så uppenbart att de tänker typ "Men gud vilken slampa", "Hur kan hon gå klädd så?" osv. om man har på sig något som inte alla andra har. Jag hade t.ex. shorts och knästrumpor en gång och herregud vad blickar man får, det är liksom ett mirakel om en människa INTE kollar. Har även hänt när jag gått på konsert och haft suspenderleggings och klackar. Jag förstår inte hur folk kan bry sig så mycket om vad man har på sig. Även min egen MAMMA säger saker som "Du kan bli våldtagen om du går klädd sådär" "Du ser ut som en protistuerad". Vad är det för jävla samhälle? Jag klär mig för min egen skull, och gör det inte för att tillfredställa någon annan. Tycker bara det är sorgligt att man ska få höra saker som att man kommer bli våldtagen beroende på vad man har på sig. Jaha, men på en strand då? Då måste alla bli våldtagna, varenda en. En nudiststrand, ännu värre.
Som sagt, de kläderna jag snackar om nu är plagg som knästrumpor och suspenderleggings. Vad tycker ni? Tycker ni man är en hora om man går klädd så? För sist jag kollade är man hora när man säljer sex. Hur går era tankar om ni ser någon med sånna kläder? Kul o veta liksom

(Kommer säkert få en massa skit, men men, det är ju Sverige vi lever i.)
Citera
2014-10-17, 17:36
Medlem
speeeds avatar
Jag känner samma sak, gick på en konsert i string-kalsonger linne och arbetskängor. Folk kunde inte sluta glo, vad är problemet liksom? Får inte jag gå klädd hur jag vill?
Citera
2014-10-17, 17:40
Medlem
Du går inte alls klädd så för din egen skull, hur mycket du än försöker intala dig själv det. Man har olika kläder för att få olika reaktioner från omgivningen.

Om du var den enda människan på jorden eller om du bodde flera mil ute i skogen ensam, skulle du fortfarande använda de kläderna du använder? Nej, då skulle du gå runt i mjukisbyxor och hoodie eftersom det är bekvämast. Så, alltså har du de kläder du har för att du vill ha reaktioner från omgivningen.

Du klär dig så för att du gillar när andra tittar. Men du försöker låtsas som att du tycker det är jobbigt.
Citera
2014-10-17, 17:42
Medlem
Mooons avatar
Håller med! Jag blev uttittad när jag hade flip-flops avklippta nätstrumpor och randig tantblus + mina boxhandskar ... det är för jävligt. Mamma tyckte också jag var konstigt klädd.

Det är femenisternas fel!
Citera
2014-10-17, 17:52
Medlem
strunta i folks blickar och åsikter! om du fortsätter att våga så kommer fler att göra likadant. människor tittar alltid på sådant som sticker ut.

hoppas du orkar klä dig i det du tycker är snyggt och slipper bli sexuellt trakasserad.
Citera
2014-10-17, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av speeed
Jag känner samma sak, gick på en konsert i string-kalsonger linne och arbetskängor. Folk kunde inte sluta glo, vad är problemet liksom? Får inte jag gå klädd hur jag vill?

lol
Citera
2014-10-17, 18:02
Medlem
zobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypussytasteslike
Hej, är en tjej som är rätt jävla trött på att man inte får klä sig hur man vill i det här samhället, utan att folk kollar snett, eller kommenterar. Det är så uppenbart att de tänker typ "Men gud vilken slampa", "Hur kan hon gå klädd så?" osv. om man har på sig något som inte alla andra har. Jag hade t.ex. shorts och knästrumpor en gång och herregud vad blickar man får, det är liksom ett mirakel om en människa INTE kollar. Har även hänt när jag gått på konsert och haft suspenderleggings och klackar. Jag förstår inte hur folk kan bry sig så mycket om vad man har på sig. Även min egen MAMMA säger saker som "Du kan bli våldtagen om du går klädd sådär" "Du ser ut som en protistuerad". Vad är det för jävla samhälle? Jag klär mig för min egen skull, och gör det inte för att tillfredställa någon annan. Tycker bara det är sorgligt att man ska få höra saker som att man kommer bli våldtagen beroende på vad man har på sig. Jaha, men på en strand då? Då måste alla bli våldtagna, varenda en. En nudiststrand, ännu värre.
Som sagt, de kläderna jag snackar om nu är plagg som knästrumpor och suspenderleggings. Vad tycker ni? Tycker ni man är en hora om man går klädd så? För sist jag kollade är man hora när man säljer sex. Hur går era tankar om ni ser någon med sånna kläder? Kul o veta liksom

(Kommer säkert få en massa skit, men men, det är ju Sverige vi lever i.)

Då hade ju jag iaf gått omkring i världens mjukaste byxor och tröja. Du klär dig inte för din egen skull. Du klär dig för att tillfredställa andra runt om kring dig. Även jag gör det. Alla gör det.

Sen så är det ju ändå förjävligt. Klart du ska få klä dig som du vill
Citera
2014-10-17, 18:33
Medlem
Out-of-Steps avatar
Om man går i liknande kläder som tjejerna på strippklubben bär, så är det väl inte så underligt att så många tittar snett?
Visst, det kan ju vara snyggt men jag tycker inte det väger upp för slamp-stämpeln
Citera
2014-10-17, 18:49
Medlem
Nu är jag tjej men, tycker det låter som att du vill ha uppmärksamhet med den här tråden. I vilket fall, du klär dig förmodligen som du tycker är snyggt, och då får man leva med att andra också tycker det är snyggt och stirrar.

Eller så tycker dem inte det och stirrar för att de tycker att du ser ut som ett rop på hjälp. I vilket fall, så länge folk inte antastar en får man leva med att de stirrar.

Vill du inte ha uppmärksamhet så sluta att klä dig som att du vill ha det, samt sluta bete dig som att du vill ha det.
Citera
2014-10-17, 20:00
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Håller med! Jag blev uttittad när jag hade flip-flops avklippta nätstrumpor och randig tantblus + mina boxhandskar ... det är för jävligt. Mamma tyckte också jag var konstigt klädd.

Det är femenisternas fel!
Vad får du för reaktioner när du går omkring som på din avatar?

/En som undrar
Citera
2014-10-17, 20:03
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypussytasteslike
... Jag hade t.ex. shorts och knästrumpor en gång och herregud vad blickar man får, ...
Det hade nog jag också kollat på både en och två gånger. Ser lite ovanligt ut. Skolflickelook? Sportflickelook?
Citera
2014-10-17, 21:05
Medlem
bithaxs avatar
Jag tycker inte att du är någon hora.
Däremot så är det jobbigt om man inte får kolla när du klär dig på det viset.
Det är jobbigt att behöva gå runt och titta bort för att inte verka vara sexistisk.
Det är jobbigt att behöva ha stånd i rulltrappan och undertrycka känslorna.

Egentligen bara det, sen skiter jag i hur du klär dig.
Du får gärna gå ut naken för mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in