2014-10-17, 23:01
Medlem
Zverkers avatar
Vi människor är "flockdjur" och klär man sig på ett sätt som avviker mycket från den genomsnittliga personen i den omgivning man befinner sig i kommer andra att titta/kommentera. Det gäller alla oavsett kön och ålder.
Citera
2014-10-18, 16:36
Medlem
HighwayDelights avatar
Jag klär mig som jag själv vill, och glor folk, så brukar jag bara spänna blicken i dem, så var det inget mer med det

Varför bry sig så hårt om vad andra tycker?
Och du vet väl om att du inte är en hora, eller vilken annan infantil skit det nu var som folk hade sagt?
Citera
2014-10-18, 16:49
Medlem
mypussytasteslikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag klär mig som jag själv vill, och glor folk, så brukar jag bara spänna blicken i dem, så var det inget mer med det

Varför bry sig så hårt om vad andra tycker?
Och du vet väl om att du inte är en hora, eller vilken annan infantil skit det nu var som folk hade sagt?

Jo, det är sant. Jag vet att jag bryr mig rätt mycket om vad andra tycker, vilket suger. Jag skäms över mig själv när jag får för mycket blickar, även när jag har "vanliga" kläder, så det blir ju ännu jobbigare med dem såkallade "sexiga" kläderna. Men vet att jag inte borde böla åt det här och försöka att inte bry mig.
Citera
2014-10-18, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speeed
Jag känner samma sak, gick på en konsert i string-kalsonger linne och arbetskängor. Folk kunde inte sluta glo, vad är problemet liksom? Får inte jag gå klädd hur jag vill?

Höhö, försökte du vara rolig nu eller?
Citera
2014-10-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag tycker inte att du är någon hora.
Däremot så är det jobbigt om man inte får kolla när du klär dig på det viset.
Det är jobbigt att behöva gå runt och titta bort för att inte verka vara sexistisk.
Det är jobbigt att behöva ha stånd i rulltrappan och undertrycka känslorna.

Egentligen bara det, sen skiter jag i hur du klär dig.
Du får gärna gå ut naken för mig.

Nu har jag ju inte sagt att man inte får kolla, dock inte så mysigt om det är män över 30 kanske, utan det jag vill slippa är dem dömande blickarna. Sen så vet jag ju inte alltid om någon kollar för den tycker det är snyggt eller för att den tycker jag ser ut som en slampa.
Citera
2014-10-18, 17:07
Medlem
Abattoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypussytasteslike
Nu har jag ju inte sagt att man inte får kolla, dock inte så mysigt om det är män över 30 kanske, utan det jag vill slippa är dem dömande blickarna. Sen så vet jag ju inte alltid om någon kollar för den tycker det är snyggt eller för att den tycker jag ser ut som en slampa.

Men vafan, om du inte vill att folk ska glo dömandes får du klä dig som andra mainstreamtöntar. Svårare än så är det inte. Klär du dig annorlunda kommer folk att titta, oavsett vad du tycker om det.
Citera
2014-10-18, 17:17
Medlem
Att hela tiden kommentera kvinnors kläder på det sättet som du förklarar det är helt enkelt ett sätt att skambelägga kvinnors sexualitet. Det är bra att du säger ifrån och du får ha vilka kläder du vill eftersom det är för din egen skull hur du väljer dina inte vad andra ska tycka.
Citera
2014-10-18, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypussytasteslike

om du klär dig i en typ av kläder som ser ut som/påminner om det som säljs i typiskt online-sexshop så räkna med blickar av både uppskattande och dömande slag.
för om kläderna säljs där betyder det att en stor del av den manliga befolkningen tänder på dessa kläder, det är därför de säljs i dessa butiker.
om du absolut inte ens vill riskera att få sådana blickar så handla på kappahl.
Citera
2014-10-18, 17:58
Medlem
Mooons avatar
Det är faktiskt en sommar-selfie. Mamma gillar det ju inte såklart att jag går klädd så och visst, folk tittar men, de är ju bakom mig så jag bryr mig inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Vad får du för reaktioner när du går omkring som på din avatar?

/En som undrar
Citera
2014-10-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Att hela tiden kommentera kvinnors kläder på det sättet som du förklarar det är helt enkelt ett sätt att skambelägga kvinnors sexualitet. Det är bra att du säger ifrån och du får ha vilka kläder du vill eftersom det är för din egen skull hur du väljer dina inte vad andra ska tycka.

Men när kvinnor väljer kläder själva och uppträder i annonser, tidningar osv är det ju sexism enligt er feminister? Varför är det ok att gå klädd som en hora på stan men inte klä på sig en sexig halloweendress och göra reklam? Jävla dubbelmoral om du frågar mig.
Citera
2014-10-18, 21:30
Medlem
Lelianas avatar
Okej, vi kör på det; klär sig för ens egen skull. Hur skulle det kunna se ut? Låt mig gissa här nu;

a) Det jag klär mig passar min kroppstyp. Jag är bekväm.
b) Det jag klär mig skaver inte, inte heller behöver jag oroa mig när jag behöver mig framåt om situationen fram eller bak. Jag är bekväm.
c) Mina kläder värmer mig i denna kyla. Jag är bekväm.
d) Jag behöver inte tänka på vad folk tänker om mig. Jag vet att jag är bekväm i mig själv, även i hur jag klär mig.

- Allt detta gör att jag kan koncentrera mig på saker som är viktiga i detta liv, bland annat att kunna göra ett bra arbete i min vardag.

Att gå runt i tajta kläder som visar för mycket, inte värmer och som också gör att du tänker på vad folk tänker om dig - det känns inte som att du är bekväm i dig själv. Det låter då inte som att du klär upp dig för dig själv. Så vem gör du det för och varför?
Citera
2014-10-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Bullgren
Men när kvinnor väljer kläder själva och uppträder i annonser, tidningar osv är det ju sexism enligt er feminister? Varför är det ok att gå klädd som en hora på stan men inte klä på sig en sexig halloweendress och göra reklam? Jävla dubbelmoral om du frågar mig.
Vilken annons menar du nu? det finns bra och dåliga annonser man kan inte dra alla över en kant..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in