Nu anser jag att det egentligen är försent. Men nu måste media/rättsväsendet redovisa det faktiska läget vad gäller våldsbrott, våldtäkter, rån mm. Hur mycket av detta står folk med utländsk bakgrund för? varför sån statistik? jo, för att synliggöra ett problem och kunna angripa det och sätta in rätt åtgärder mot/för rätt målgrupper.
Jag vill också se en uppdelning tex Utländsk bakgrund, asylsökande, och krimturister som kommer hit enkom för sina stöldturnéer. Tidigare statistik som bara beskyllts som rasistisk har visat på att våra ca 12% med utländsk bakgrund står för 80% av de grova våldsbrotten. Om vi istället bemötte denna statistik med kreativa lösningar på problemen som gjort denna snedvridning möjlig skulle vi kanske ha en chans att få rätsida på utanförskapet och kriminaliteten. Det är så enkelt att bara ropa Rasist!
Gemene man idag sitter ofta (jag själv inräknad) och automatiskt drar slutsatsen "invandrare" när det står om våldtäkter (ej i hemmet) personrån, gängbråk etc.
Jag hoppas på en mer nyanserad debatt här än under integration och invandring då det där florerar för många ras-rasister för att få en normal intelligent och för alla kreativ lösning och diskussion.
Bonzo
http://bonzosdeal.webblogg.se