Har köpt lite färsk Taylor & Jones korvar som jag tänkte göra någon lite "finare" middag av och funderar på vad jag kan ha till.
Kom gärna med tips
Dock inte surkål då ingen i familjen är särskilt förtjust i det
Fritera lite pommes frites till och servera med hemgjord ketchup och en fin senap, funkar till i princip all korv.
Är den av chorizotyp kan du servera med tomatsalsa, guacamole (eller bara avokado rörd med lite citron, salt och peppar) och bröd.
Merguez är god med bönor och/eller ugnsbakad/grillad äggplanta.
En salsiccia är god att servera med en enkel tomatsås av italiensk karaktär och bröd.
Har köpt lite färsk Taylor & Jones korvar som jag tänkte göra någon lite "finare" middag av och funderar på vad jag kan ha till.
Kom gärna med tips
Dock inte surkål då ingen i familjen är särskilt förtjust i det
Testa att äta den på det nordtyska sättet, dvs med currysås samt potatismos toppat med rostad lök.
Mos på mandelpotatis med västerbottensost och en rejäl klick smör. Dijonsenap serveras till, både den grova och den släta sorten. Eller pröva med att göra klyftor på mandelpotatisen och baka i ugn, fritera eller stek i mikropannan med några andra rotfrukter.
Senast redigerad av sydsidan 2014-10-16 kl. 22:25.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!