• 1
  • 2
2014-10-16, 20:33
Medlem
MaxDLs avatar
Precis målat ena väggen med
Produkt: Pashmina
NCS S 9000-N

Problemet: Bubblor överallt

Säkert minst 10 stycken och 1 bubbla är 2 dm lång! och drygt 2 cm bred. Dom andra är varierande storlek mindre.

Vad i helvete har hänt!?
Jag trodde det bara var att rolla på rikligt med färg och så torkade färgen som den skulle.

Snälla hjälp!

Vad händer nu? Måste jag skära bort bubblor som inte torkar bort och försöka måla i detta hål eller hur går det fixa på smidigast sätt?

Uppskattar verkligen svar detta är ju hemskt.

edit: Väggen var målad innan med annan matt färg.
Senast redigerad av MaxDL 2014-10-16 kl. 20:37.
Citera
2014-10-16, 20:42
Medlem
Du måste ju göra förarbete!
Citera
2014-10-16, 20:43
Medlem
Sabrenights avatar
Vad var det för vägg du målade på? vilken yta? bild?
Citera
2014-10-16, 20:44
Medlem
A. Hur länge sedan är det du målat?
B. Hur mycket färg har du använt?

EDIT: Fan, läsa är inte min styrka. Står på första raden att väggen är precis nymålad.

Hej du

Det ordnar sig när färgen torkat. Du skriver att du målat rikligt med färg. Skulle tippa att det kan ta några timmar tills det är genomtorrt. Känner du dig osäker kan du med fördel vänta med att måla de andra väggarna. Ta en fika, koppla av och fortsätt imorgon. Det ordnar sig ska du se. Bubblorna är borta när färgen och den underliggande tapeten torkat.

Nästa vägg du målar, målar du 2 ggr, istället för 1 gång supertjockt. Färgen torkar snabbare och du slipper bubblorna, eller det mesta av dem.
Senast redigerad av Zugabe 2014-10-16 kl. 21:07.
Citera
2014-10-16, 20:45
Medlem
Skär bort, spackla o slipa.
Citera
2014-10-16, 20:45
Medlem
dieu1s avatar
Det låter som att du har målat med svart färg över en tapet,i vissa fall kan bubblorna försvinna,men jag hade skurit bort dem,spacklat över dem, slipat ner spacklet och sedan målat över igen lycka till
Citera
2014-10-16, 20:46
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Precis målat ena väggen med
Produkt: Pashmina
NCS S 9000-N

Problemet: Bubblor överallt

Säkert minst 10 stycken och 1 bubbla är 2 dm lång! och drygt 2 cm bred. Dom andra är varierande storlek mindre.

Vad i helvete har hänt!?
Jag trodde det bara var att rolla på rikligt med färg och så torkade färgen som den skulle.

Snälla hjälp!

Vad händer nu? Måste jag skära bort bubblor som inte torkar bort och försöka måla i detta hål eller hur går det fixa på smidigast sätt?

Uppskattar verkligen svar detta är ju hemskt.

edit: Väggen var målad innan med annan matt färg.

Skulle jag försöka fixa det skulle jag skära ett kryss på alla ställen det blivit bubblor och limma om. Ev. fylla i strecken med spackel och måla. Vet dock inte hur bra resultatet kommer bli, är ingen expert.
Citera
2014-10-16, 20:49
Medlem
MaxDLs avatar
Tack så hemskt mycket för svaren!
Citat:
Ursprungligen postat av Sabrenight
Vad var det för vägg du målade på? vilken yta? bild?
En betongvägg. http://whatsupsthlm.se/images/conten...0807083818.JPG
som denna fast ljusgrått. Standard målning antar jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
Jag använde rikligt med färg för det sa youtube att man skulle göra. Det var väl 1.4 L för 4.4x2.5 meter vägg.
Jag målade för 1 timma sen! Bubblorna är mjuka.
Citera
2014-10-16, 20:50
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dieu1
Det låter som att du har målat med svart färg över en tapet,i vissa fall kan bubblorna försvinna,men jag hade skurit bort dem,spacklat över dem, slipat ner spacklet och sedan målat över igen lycka till
Hälften rätt, svart färg men på betong som var målad innan! Okej tack för ditt råd!
Citera
2014-10-16, 21:11
Medlem
Citat:
Jag målade för 1 timma sen! Bubblorna är mjuka.

Om bubblorna fortfarande är mjuka kan du känna dig lugn. Det "ska" vara bubbligt. Jag har redigerat texten i mitt förra inlägg:

Citat:

EDIT: Fan, läsa är inte min styrka. Står på första raden att väggen är precis nymålad.

Hej du

Det ordnar sig när färgen torkat. Du skriver att du målat rikligt med färg. Skulle tippa att det kan ta några timmar tills det är genomtorrt. Känner du dig osäker kan du med fördel vänta med att måla de andra väggarna. Ta en fika, koppla av och fortsätt imorgon. Det ordnar sig ska du se. Bubblorna är borta när färgen och den underliggande tapeten torkat.

Nästa vägg du målar, målar du 2 ggr, istället för 1 gång supertjockt. Färgen torkar snabbare och du slipper bubblorna, eller det mesta av dem.
Citera
2014-10-16, 21:13
Medlem
Citat:
Hälften rätt, svart färg men på betong som var målad innan! Okej tack för ditt råd!

Är det ingen tapet under?
Citera
2014-10-16, 21:24
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Om bubblorna fortfarande är mjuka kan du känna dig lugn. Det "ska" vara bubbligt. Jag har redigerat texten i mitt förra inlägg:
Du har lugnat mig lite, hoppas det stämmer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in