Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Hela grundkonceptet bör ju vara att vi ska ha vår natur orörd, vi ska få gå och titta på alla vackra djur i skogen men inte röra något, en annan sak som också borde vara totalförbjuden är dessa fruktansvärda snöskotrar som dom har uppe i norra Sverige, hur dessa kan vara tillåtna kan jag inte förstå.
VA?! Varför ska naturen vara orörd? Vem gjorde djuren till naturens ledare? Vi människor är den högst stående arten. Vad finns det för anledning att inte döda djur? Vi får mat och kläder etc. Fiskar skiter jag fullständigt i, kan dock hålla med om att man ej borde döda djur som är utrotningshotade som t.ex tigrar, eller döda noshörningar enbart för deras horn.
Men att döda djur som finns otroligt många av för att äta/värma oss med ser jag absolut inget fel med.
Alla vill inte äta sallad resten utav livet, det vore ju förfan plågsamt. Gör som du vill men var för fan inte dum i huvudet och påstå att det är självklart att alla vill likadant som du.
Jag tycker att det är helt självklart att vi äter fisk, ko, gris, kyckling, får, älg, vad det nu kan vara, sen att djuren måste dö på vägen, ja så är det ju.
Att sen du inte tycker samma sak som jag nej det är okej, men kom inte med något skitsnack att alla ska göra som du tycker, var vegeterian om du känner för det, då blir det bara mer kött till oss andra!