2024-08-04, 16:00
Medlem
Lars med sin ryska "kulstöterska" (?) till tanta har visst tagit sig en minisemester uppåt bohuskusten. Tog de den på firman eller ? Skulle f-n ta mig tro det !

Uppenbarligen har Lars allvarliga problem med att han inte kan få sina ägg tillräckligt löskokta

https://cornucopia.se/2024/08/foton-en-tur-upp-langs-bohuskusten/

Lars har kanske inte funderat på att skaffa husvagn ? Eller är det för simpelt för denne hermelin ?
Skulle nog vara nyttigt för dessa överklass-wannabees att träffa lite vanligt folk - verklighetens folk - lite mera !
Citera
2024-08-04, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stortebeker
Lars med sin ryska "kulstöterska" (?) till tanta har visst tagit sig en minisemester uppåt bohuskusten. Tog de den på firman eller ? Skulle f-n ta mig tro det !

Uppenbarligen har Lars allvarliga problem med att han inte kan få sina ägg tillräckligt löskokta

Lars har kanske inte funderat på att skaffa husvagn ? Eller är det för simpelt för denne hermelin ?
Skulle nog vara nyttigt för dessa överklass-wannabees att träffa lite vanligt folk - verklighetens folk - lite mera !

Vill inte klicka på länken men rapporterade han om minisemestern efter att han kommit hem?
Så som han gjorde i inlägget om att han inte kvar kvar i Stockholm.
Citera
2024-08-04, 20:36
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
Vill inte klicka på länken men rapporterade han om minisemestern efter att han kommit hem?
Så som han gjorde i inlägget om att han inte kvar kvar i Stockholm.
Förmodligen, annars hade väl Putin himself avfyrat en drönarrobot mot Tintin!
Citera
2024-08-05, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stortebeker

Wilderäng tycks vara svårt besatt av konsistensen på kokta ägg. För normalt folk,som inte låter sitt välbefinnande störas av obetydliga detaljer, är en sådan besatthet ett handikapp. Wilderäng internaliserar dock denna besatthet i den allmänna bilden av sig själv, som överlägsen i alla avseenden, och försöker på detta sätt omdefiniera sitt handikapp till något slags gastronomiskt expertkunnande.
Senast redigerad av Bortsprungnabengt 2024-08-05 kl. 11:46.
Citera
2024-08-05, 18:30
Medlem
Wilderäng gjorde sig helt irrelevant som säkerhetspolitisk kommentator när han bestämde sig för att bojkotta allt som händer i Mellanöstern i sin naiva tro att det på något sätt skulle vara negativt för Ukraina att även Israels säkerhet syns i media.

Några gånger har han beklagat sig över att USA aktivt deltagit i försvaret av Israel och att USA skickat stora militära styrkor till området för att avskräcka vidare anfall mot Israel. Han skriver dumheter som att går det i Israel så går det i Ukraina. Han är dock så okunnig att han inte inser att Israel är USAs främsta allierade i världen, och främsta säkerhetsintresse. Måste USA välja mellan Israel och Ukraina väljer USA alla gånger Israel.

Wilderäng blir personligt förolämpad av att alla inte gör samma prioriteringar som han själv. Han är en politisk och historisk idiot som inte förmår se att väst har ett ansvar för Israel som vi inte har för Ukraina. Han skriver hela tiden om Ukrainas fantastiska bidrag inom alla möjliga områden men det är ju Israel som är fantastiska inom alla områden, inte Ukraina.

Hela världens blickar är vända mot Mellanöstern där de potentiella krigshärdarna och nya fronterna fascinerar och förskräcker alla personer som seriöst är intresserade av politik, historia, krig och vapen, underrättelsetjänst osv. Att inte med ett ord nämna Mossads fantastiska insats mot terroristen i Teheran är ju rentav barnsligt. Ett potentiellt regionalt storkrig med ett flertal olika stater och organisationer på varje sida som kan påverka världens oljeförsörjning och logistikflöden utöver det förskräckliga i själva kriget låtsas han inte om för som ett litet tjurigt barn har han bestämt sig för sin lilla favoritleksak och den får ingen annan leka med. Ja det är till och med så illa att den lilla jättebebisen inte ens vill låta andra leka med sina egna leksaker, nej det är bara Wilderäng som skall få leka och det med sin egen leksak.

Återigen frågan jag mig hur någon självständigt tänkande och reflekterande person kan ta den pompöse fånen på allvar. Särskilt de som själva är intresserade av säkerhetspolitik. För det är ju inte så att allas vår gemensamma säkerhet bara hänger på Ukraina. Jag har inte ens nämnt Taiwan i detta inlägg, ännu en ämne som är tabu för Wilderfånen.
Citera
2024-08-06, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortsprungnabengt
Wilderäng tycks vara svårt besatt av konsistensen på kokta ägg. För normalt folk,som inte låter sitt välbefinnande störas av obetydliga detaljer, är en sådan besatthet ett handikapp. Wilderäng internaliserar dock denna besatthet i den allmänna bilden av sig själv, som överlägsen i alla avseenden, och försöker på detta sätt omdefiniera sitt handikapp till något slags gastronomiskt expertkunnande.

Ja, jo.. Lars är ju "expert" och har stil och klass på det mesta enligt hans egen definion.
Självutnämnd vin-expert som han är med visst ett eget vin
Citera
2024-08-07, 14:06
Medlem
Även om Lars är den som sätter tonen med sin blogg så är det i kommentarsfältet de riktiga mupparna håller till. Det finns ingen unik information hos Lars blogg som gör att jag vill läsa den, men jag kan ändå inte låta bli att kolla kommentarsfältet då och då, speciellt det som handlar om Ukraina-kriget. Bloggen har en liten kärna av återkommande kommentatorer som skriver inlägg om krigets utveckling, en hel del baserat på fakta men också väldigt mycket önsketänkande och spekulationer. Min uppfattning är att de har goda kunskaper om vapen och krigsföring, men att de är mycket okunniga och naiva när det gäller politik, diplomati och propaganda.

Det roliga är att dessa muppar håller koll på varandra och om någon ny person dyker upp blir den personen automatiskt misstänkt för att vara ett ryskt troll som bedriver påverkansoperationer i kommentarsfältet! Om någon beskriver eller länkar till en enskild händelse där Ryssland haft framgång blir personen direkt ifrågasatt. Det spelar ingen roll om händelsen i fråga är sann, för i kommentarsfältet anser man att det inte bidrar till stämningen och kämpaviljan att publicera några framgångar för Ryssland. Mupparna i kommentarsfältet övervakar och censurerar varandra, betydligt mer effektivt än vad Lars gör! Visst finns det fortfarande personer som försöker vara objektiva, men det är intressant hur självcensureringen har en tendens att bre ut sig i kommentarsfältet.
Citera
2024-08-07, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Även om Lars är den som sätter tonen med sin blogg så är det i kommentarsfältet de riktiga mupparna håller till. Det finns ingen unik information hos Lars blogg som gör att jag vill läsa den, men jag kan ändå inte låta bli att kolla kommentarsfältet då och då, speciellt det som handlar om Ukraina-kriget. Bloggen har en liten kärna av återkommande kommentatorer som skriver inlägg om krigets utveckling, en hel del baserat på fakta men också väldigt mycket önsketänkande och spekulationer. Min uppfattning är att de har goda kunskaper om vapen och krigsföring, men att de är mycket okunniga och naiva när det gäller politik, diplomati och propaganda.

Det roliga är att dessa muppar håller koll på varandra och om någon ny person dyker upp blir den personen automatiskt misstänkt för att vara ett ryskt troll som bedriver påverkansoperationer i kommentarsfältet! Om någon beskriver eller länkar till en enskild händelse där Ryssland haft framgång blir personen direkt ifrågasatt. Det spelar ingen roll om händelsen i fråga är sann, för i kommentarsfältet anser man att det inte bidrar till stämningen och kämpaviljan att publicera några framgångar för Ryssland. Mupparna i kommentarsfältet övervakar och censurerar varandra, betydligt mer effektivt än vad Lars gör! Visst finns det fortfarande personer som försöker vara objektiva, men det är intressant hur självcensureringen har en tendens att bre ut sig i kommentarsfältet.

Kommentarsfältet var intressant förut innan Lasse sparkade ut alla som bidrog med second opinion. Numera är det ju bara en förlängda lyteskomik utöver den Lasse själv producerar.
Ibland tror jag att det är ett gäng botar som Lasse själv knåpat ihop.
Citera
2024-08-07, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Kommentarsfältet var intressant förut innan Lasse sparkade ut alla som bidrog med second opinion. Numera är det ju bara en förlängda lyteskomik utöver den Lasse själv producerar.

Tror att Bendover är tillbaka in värmen igen. (?)
Vet att han blev bannad för några kommentarer om Turkiet eller liknande.
Han kunde ge roliga kommentarer ibland. Men inte ens han gick säker.

Vissa menade att BD & Lars var samma personer.
Citera
2024-08-07, 17:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Påminner om flashbacks trådar om Ukraina kriget, ser du inte helt plötsligt att du är broder till Ukrainare åker du ut.
Citera
2024-08-07, 18:52
Medlem
Ytterligare ett exempel på dåren Wilderängs vanföreställningar:

Ni som följt Lasse-Basse vet att han har hånat ryska soldater för att förse sina fordon med "tröstburar" ganska länge nu. Tröstburar hit och tröstburar dit, det går knappt en dag utan att han skall håna Ryssland för detta fenomen, som Wilderäng bestämt är helt utan effekt mot drönarhotet.

Nu väller det dock in filmer från Ukrainas invasion av Ryssland där i princip alla ukrainska fordon är utrustade med antingen nät eller stålkonstruktioner som skydd mot drönare. Är detta också tröstburar eller är de ukrainska konstruktionerna på en annan teknisk nivå så att de faktiskt erbjuder skydd och inte bara tröst?

Men det stoppar inte där. När västerländska stater nu beställer nya stridsvagnar så levereras de med inbyggda tröstburar, dvs tröstburen är en del av stridsvagnens fabrikskonfiguration.

Har Wilderäng kommenterat att det inte bara är Ryssland som använder "tröstburar" nuförtiden utan även Ukraina och t ex Polen? Har Wilderäng ens noterat det hela eller är han så hjärntvättad av sina egna fantasier att han förtränger allt som inte överensstämmer med dessa?
Citera
2024-08-07, 21:03
Medlem
Ytterligare ett exempel på Wilderängs dumheter:

Han skriver ikväll att nya Ukrainska 88e mekbrigaden är utrustad med svenska robot 70 och länkar till ett Twitter-inlägg från 8 mars 2023.

Att bassen baserar hela sin blogg på Elon Musks X visste vi redan. Att han inte ens läser igenom det han länkar visste vi också och ovan är bara ytterligare ett exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in