2021-09-12, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Varför kallar man denna person för "vildhjärna"? Tycker uttrycket har en positiv klang. Otrevlig nörd, passar bättre.

Här har du svaret ✔
https://www.synonymer.se/sv-syn/vildhj%C3%A4rna
Citera
2021-09-13, 07:06
Medlem
Jag kan inte hålla mig från att gå in på bloggen,numera tom flera gånger i veckan, det är som en trafikolycka. Jag bara måste titta.

Att Lasse ofta tänjt på sanningen för att bekräfta sin egen världsbild är inget nytt. Men hans korståg mot antivaxxers(alltså folk som ej ännu har vaccinerat sig mot Covid19,en sjukdom som Lasse i närtid kallat en förkylning och alla som tyckte man skulle ta i hårdare mot smittspridningen, kallades alarmister/rysstroll etc) har tagit fram en sida av Lasse som jag inte sett tidigare. Han censurerar och svartlistar nu även kommentarer som på något sätt andas något som inte är i riktning med det officiella statliga narrativet.

Han är lite ombytlig emellanåt, skiftet från "harmlös förkylning till alla som inte vaccinerar sig är efterblivna Svärjisar som vill förstöra landet " tror jag tog fart när smittan spred sig ordenligt i Ryssland under en tid. Ryssarnas Vaccin var tydligen i bästa fall verkningslöst men sannolikt även rent av farligt, och " Putin" skötte hela pandemin som en amtör jämfört med Tegnell.

Jag tror att hans rysshat är så orimligt urspårat så att det påverkar Lasses omdöme och kognitiva förmåga
generellt över hela spektrat.

Men kul är det, som sagt jag måste verkligen titta på olyckan.
Citera
2021-09-13, 07:26
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Jag kan inte hålla mig från att gå in på bloggen,numera tom flera gånger i veckan, det är som en trafikolycka. Jag bara måste titta.

Att Lasse ofta tänjt på sanningen för att bekräfta sin egen världsbild är inget nytt. Men hans korståg mot antivaxxers(alltså folk som ej ännu har vaccinerat sig mot Covid19,en sjukdom som Lasse i närtid kallat en förkylning och alla som tyckte man skulle ta i hårdare mot smittspridningen, kallades alarmister/rysstroll etc) har tagit fram en sida av Lasse som jag inte sett tidigare. Han censurerar och svartlistar nu även kommentarer som på något sätt andas något som inte är i riktning med det officiella statliga narrativet.

Han är lite ombytlig emellanåt, skiftet från "harmlös förkylning till alla som inte vaccinerar sig är efterblivna Svärjisar som vill förstöra landet " tror jag tog fart när smittan spred sig ordenligt i Ryssland under en tid. Ryssarnas Vaccin var tydligen i bästa fall verkningslöst men sannolikt även rent av farligt, och " Putin" skötte hela pandemin som en amtör jämfört med Tegnell.

Jag tror att hans rysshat är så orimligt urspårat så att det påverkar Lasses omdöme och kognitiva förmåga
generellt över hela spektrat.

Men kul är det, som sagt jag måste verkligen titta på olyckan.
Det är nog bara hans dåliga självförtroende som spelar han ett spratt. Han lyssnar av vad majoriteten säger, därefter formar han sitt hat emot rätt personer. Lite som en skvallertant i personalrummet.

Tyvärr vill du vara en del av skvallret. Lite som den tant som hänger på den största skvallerkärringen och sitter och småskrattar jämte. Lars är jante i två par skor. Säkert uppväxt bonde.
Citera
2021-09-13, 22:28
Medlem
Cornu hängde på aktietips med sign Lord Vader. Redan sent 90 tal skrev han 30-40 inlägg per dag om peakoil och att fastigheterna tok-toppat. Oljan skulle ta slut 2010 och då skulle han gräva upp sina konserver när samhället kollapsade.
Citera
2021-09-14, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraudci
Cornu hängde på aktietips med sign Lord Vader. Redan sent 90 tal skrev han 30-40 inlägg per dag om peakoil och att fastigheterna tok-toppat. Oljan skulle ta slut 2010 och då skulle han gräva upp sina konserver när samhället kollapsade.

Peak oil, ja. Det skrev han en del om tidigare. Inte så mycket nu och varför kan man undra. Men det klarnar om man gräver lite. Man kan ju börja år 2009.

Scenario 2020-30. Bensinen är på 40 kr vid pumpen, arbetslösheten 10-20% som normalfall, inga köer eftersom biltrafiken har minskat kraftigt, välfärden är en skugga av sitt forna jag, internet funkar sporadiskt, knappt någon flygtrafik, just in time-samhället har kollapsat osv osv.

https://cornucopia.cornubot.se/2009/...o-101.html?m=1
Citera
2021-09-14, 08:49
Medlem
Tittar man på inlägget ”att diskutera peak oil i vardagssituationer” från år 2011 så kan man läsa hur jobbig han var/är.

Hans mässande möts inte så välkomnande som han vill. Pöbeln bemöter honom med floskler och nonsensuttalanden. De har t o m mage att kalla honom ”udda” och går helt enkelt iväg.

Men Lasses lösning är lika genial som han själv. Att prata högt för sig själv i kollektivtrafik så att man tvingar andra att lyssna.

https://cornucopia.cornubot.se/2011/...oil-i.html?m=1
Citera
2021-09-14, 11:04
Medlem
Han tjänade en bra slant på oljeaktier, så hans mässande klingar falskt!

Genom internet fick han upp ögonen för peak oil, det faktum att världens oljekällor en dag sinar, vilket inom kort förväntas leda till en sjunkande oljeproduktion med enorma konsekvenser för vårt oljedopade samhälle. Om det är så, tänkte Lars Wilderäng, kommer oljepriset att stiga och gynna oljebolagen, därmed borde det vara smart att köpa aktier i oljebolag. Vilket det också var. Under några steg allt som hade med olja att göra. Avkastningen på de aktier han köpt blev tillräckligt startkapital för att säga upp sig som IT-konsult, lämna Göteborg och flytta ut till en gård i Västergötland.

https://davidjonstad.se/category/peak-oil-och-energi/

Ungefär som Bono som beklagade sig över kapitalismen, men han klagade inte på sin 700 milj. på banken eller alla sina bostäder runt om i världen.

Äckligt!
Citera
2021-09-25, 20:16
Medlem
Naiv som jag är trodde jag att Lasse insett sin okunskap kring sk. Kryptovalutor och blockedjor . Han har ju trots allt inte bloggat om ämnet på länge.

Men idag kom ett riktigt skämskudde inlägg om Kinas förbud mot handel i krypto tillgångar. Några tappra själar i kommentarsfältet försöker nyansera debatten, så det är Uppenbart att vitlistan behöver ses över igen
Senast redigerad av vasaboy28 2021-09-25 kl. 20:55.
Citera
2021-09-25, 21:34
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Naiv som jag är trodde jag att Lasse insett sin okunskap kring sk. Kryptovalutor och blockedjor . Han har ju trots allt inte bloggat om ämnet på länge.

Men idag kom ett riktigt skämskudde inlägg om Kinas förbud mot handel i krypto tillgångar. Några tappra själar i kommentarsfältet försöker nyansera debatten, så det är Uppenbart att vitlistan behöver ses över igen

Vitlistan bör uppdaterats, helt riktigt:

Mjau2021-09-25 18:19

Precis, finns många bitter-fxttor där som missade tåget 2012 pga lågt analytiskt tänkande. Rätt likt den sk bostadsbubblan som vissa pratat om i över 15 år nu… komiskt
Citera
2021-09-27, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv

Precis, finns många bitter-fxttor där som missade tåget 2012 pga lågt analytiskt tänkande. Rätt likt den sk bostadsbubblan som vissa pratat om i över 15 år nu… komiskt

Dock tveksamt om Lasse vågar sig på ytterligare utrensningar, för hans senaste inlägg om Covid slog han bara av kommentarsfunktionen. Inte så konstigt egentligen, om Lasse fortsätter ta bort alla som pekar på hans halvsanningar/desinformation/eller vad det nu är, så blir det till slut bara Lasse själv kvar. Och möjligtvis några av hans alteregon.

Då låser vi kommentarsmöjligheterna. Finns svärjissajter för sådant. Detta är inte en svärjissajt.

Stor humor är det iaf
Citera
2021-09-27, 07:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv

Om nolla Olofsson helt plötsligt inte låtsas att han malde om fastighetsbubblan dag ut och dag in för 10-12 år sedan precis som att han malde om Peak Oil så är han en större idiot än jag trott.
Om Olofsson har vänt så lär ett ras på bostadsmarknaden vara nära förestående, Karln är en klassisk kontraindikator, en Carl Bildt bland bloggare.
Citera
2021-09-27, 08:48
Medlem
Citat:
Dock tveksamt om Lasse vågar sig på ytterligare utrensningar, för hans senaste inlägg om Covid slog han bara av kommentarsfunktionen. Inte så konstigt egentligen, om Lasse fortsätter ta bort alla som pekar på hans halvsanningar/desinformation/eller vad det nu är, så blir det till slut bara Lasse själv kvar. Och möjligtvis några av hans alteregon.

Då låser vi kommentarsmöjligheterna. Finns svärjissajter för sådant. Detta är inte en svärjissajt.

Stor humor är det iaf
Det konstiga är att folk fortfarande besöker och läser hans blogg. Hur kan så många vara intresserade av vad Lasse skriver? Förvisso är han bra på att luras - jag var också en av de som läste bloggen och trodde att det fanns substans bakom. Jag trodde att Lasse hade inside info om försvaret och att han hade kontakter inom finans och politik som gjorde att han kunde analysera och förutspå utvecklingen på olika områden. Men efter ett tag insåg jag att han bara hittade på, speciellt när han skrev om svensk industri där jag själv har en del inside info. Även inom försvar och utrikespolitik bidrar han bara med svammel.

Det är nog den största humorn - alla hans följare som sitter och ryggdunkar varandra. Å andra sidan är vi många som genomskådat honom vilket inte minst märks här i flashback-tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in