Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-10, 22:19
  #193
Medlem
Wilderäng befinner sig i ett mentalt chocktillstånd nu. Satan själv, Donald Trump aka SD Åkesson aka Le Penn osv vann med stor majoritet. Han är betydligt populärare än vad media (där LW räknas in) trodde eller körde full desinformation för att uppnå sina obskyra syften. Nu när idioten ger sig på Göran Persson och underförstått anklagar tjockisen för landsförräderi och Putin vän så är han nog ute på tunn is. Det är mental härdsmälta hos den gode LW, men även flera försvarstwittrare har blivit jävligt ödmjuka i sina uppfattningar om USA nu.
Citera
2016-11-19, 15:35
  #194
Medlem
Vad har Lars för agenda och vad är det för fel på fanskapet?

Han tjatar med en dåres envishet att fastighetspriserna skall krascha (länge nu), nu senast i bloggen igen med hänvisning till en undersökning av Catella.

http://cornucopia.cornubot.se/2016/1...stockholm.html

Han tjänar pengar på sina böcker om ryssen invaderar Sverige och allt går åt helvete. Hans profetia slår inte in med minusräntor som håller kvar höga fastighetspriser och hans prognos om peakoil möts med ett monstruöst utbud av olja och elbilar mm.

Många av hans läsare bor i storstäderna och tvingas till att köpa dyra bostäder då deras arbete är där. Jag begriper inte hans hetsande och önskan om en fastighetskrasch så dessa människor förlorar allt vad de har. Han gömmer sig bakom ett jävla Nato tjat, MEN jag börjar tro att han är mother of false flag och helt enkelt jobbar för ryssen, sorgligt men sant...

.
Citera
2016-11-19, 18:08
  #195
Medlem
godhetsapostelns avatar
Det är rimligt att anta att bostadspriserna kraschar: bl.a. för att det har skett i samtliga länder utan sverige och australien (nej, det är inte annorlunda denna gång). Även vi inte kan säga när.
LW uppvisar vissa autistiska drag. Framför allt i artiklar typ "Varför köper inte alla en gård i marks kommun". Han har vissa problem med att förstå andra människor.
Han har också väldigt svårt att förstå vissa begrepp: han har t.ex. missförstått begreppet introvert (och när jag förklarare det för honom stoppar han huvudet i sanden). Han förstår inte att bankerna faktiskt trycker pengar ut tomma luften fast finansfolk försöker förklara tom i vilken kolumn i bankens kassabok som det uppstår en tillgång. Hans analys av ryssland, valet i USA mm mm
Jag läste hans sida ganska länge för kommentarernas skull men slutat då många andra intellektuella också lämnat.
Citera
2016-11-19, 18:17
  #196
Medlem
Köper delar av din tes. Det som skiljer oss från övriga marknader är att vår hyresmarknad är strängt reglerad. Jag tror det bidrar till att hålla höga priser då prissättningen av "nya" hyresrätter motsvarar kvm pris högre än rådande hyresnivåer. Det som kan punktera marknaden är snarare amorteringskrav då våra reallöner inte klarar de nya kraven på dessa prisnivåer.

.
Citera
2016-11-21, 15:30
  #197
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Köper delar av din tes. Det som skiljer oss från övriga marknader är att vår hyresmarknad är strängt reglerad. Jag tror det bidrar till att hålla höga priser då prissättningen av "nya" hyresrätter motsvarar kvm pris högre än rådande hyresnivåer. Det som kan punktera marknaden är snarare amorteringskrav då våra reallöner inte klarar de nya kraven på dessa prisnivåer.

.

Förstår inte snacket om att vi inte har marknadshyror i detta land. Vad får man ge för en nybyggd tvåa? 10k? Folk har ju för fan inte råd med högre hyror.
Citera
2016-11-21, 17:06
  #198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trump2016
Förstår inte snacket om att vi inte har marknadshyror i detta land. Vad får man ge för en nybyggd tvåa? 10k? Folk har ju för fan inte råd med högre hyror.

Det stämmer att en nybyggd 2rums hyreslägenhet kostar 10tkr/mån. De flesta lägenheterna i storstäderna är inte nybyggda utan gamla som drivs av kommunala och privata fastighetsbolag.

För 10kkr/mån får du en 4 rums lägenhet och det kommer dröja länge innan de kommer ikapp de nybyggda hyresobjekten.

Hence, inga marknadshyror på de flesta objekt i attraktiva lägen. Utanför stan är det nog annorlunda.
__________________
Senast redigerad av PJ9 2016-11-21 kl. 17:16.
Citera
2016-11-28, 10:10
  #199
Medlem
Run3s avatar
Är han inte sjukligt rädd för ryssar? Nu senast twwetade han:

Stöder ni Putin eller vidarebefordrar Kremls lögner behöver ni inte följa mig. Jag blockar direkt när ni går Kremls ärenden.

Källa: https://twitter.com/Cornubot/status/803150720987963392

Eller när han häromdagen skulle kartlägga de ryska spionerna som kommenterar på hans blogg (storhetsvansinne eller paranoid?): http://cornucopia.cornubot.se/2016/1...ttiga.html?m=1 Inlägget inleds med:

Under onsdagen och torsdagen genomförde jag ett praktiskt test av aktiviteten hos Kremls kommentarsagenter, aka troll. Slutsatsen är att de mest består av nyttiga svenska volontärer och få ryska påverkansoperatörer. Följden av det är också att Kreml inte för stunden mobiliserat sina påverkansoperatörer och att man inte planerar något just nu, då det anekdotiskt kan vara betydligt värre aktivitet när Ryssland samtidigt genomför t ex beredskapskontroller, annekteringar av grannländer eller bombningar av sjukhus. Sammantaget har Kreml mycket svagt stöd i Sverige. Den som skriker högst är varken flest eller har rätt.

Detta är återkommande, och jag vet inte om han är seriös eller trollar. På sidan som förklarar bloggen (http://cornucopia.cornubot.se/p/om-bloggen.html?m=1) står:

Åsikter på den här bloggen behöver på inget sätt vara skribenternas egna åsikter och ska inte blandas ihop med skribenterna personligen. Här kommer ni få läsa inkonsekvent information och inkonsekventa och motsägelsefulla åsikter. Det finns rent av ett självaändamål i att säga emot sig själv och sina egna värderingar. Det som inte tål annorlunda infallsvinklar förtjänar inte att diskuteras alls och det finns inga åsikter som inte kan ändras snabbt, eller över tiden. Därför kommer ni garanterat hitta inlägg som är fel eller motsäger äldre inlägg.

Så det känns ju som att bloggen är ett aningen oseriöst projekt. Rysslinjen han driver känns som en smått töntig grej han pysslar med för att få debattera försvarspolitik på Twitter.

Vad tycker ni om hans onyanserade rysskräck?
Citera
2016-11-28, 10:24
  #200
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hornstull86
Han hade fel angående valet i usa. Han lyckades även avfärda och schasa iväg flertalet läsare som hade invändningar mot Lars beskrivning om valet och usa:s framtid.

Väldigt otrevlig är han.
I detta inlägget innan valet betedde han sig extremt arrogant: http://cornucopia.cornubot.se/2016/1...-noll.html?m=1 I inlägget, samt i kommentarer på Twitter och Facebook som han besvarade, vägrade han nyansera sig mer. Alla som trodde att Trump skulle vinna avfärdades som troll, Hillarys sannolikhet att vinna var 100%, Trump är bara en lögnare, etc. Snacka om att ha skygglapparna på.

Såklart behöver han inte tycka om någon av kandidaterna. Men han framstår ju som en idiot när han konsekvent förolämpar sina läsare när de inte håller med honom.
Citera
2017-01-02, 19:24
  #201
Medlem
vidLimess avatar
Begreppet cuck är riktigt bra, för det passar in på majoriteten av "högern" i Sverige och i synnerhet på Lars Wilderäng. Han har höga tankar om sig själv och sitt eget intellekt och visar samtidigt oförblommerat förakt för de som faktiskt fullföljt sina ställningstaganden fullt ut och t.ex. röstar på SD eftersom de är emot MENA-invandringen.

Det som gör hans hyckleri outhärdligt är att han framställer sig som en sanningssägare som står självständig i förhållande till etablissemanget men i själva verket är han en riktig lismare som försöker ställa in sig hos de stora grabbarna, dvs cuck-högern. Sparka nedåt och slicka uppåt är Lars Wilderängs metod, och hade jag lärt mig tidigare att han tillhör typen som byter efternamn hade jag aldrig ens börjat läsa hans blogg från första början. Annars var det när han började yra om ryska påverkansoperationer i kommentarsfältet som jag slutligen insåg att han har någon form av psykisk störning.
Citera
2017-01-02, 21:44
  #202
Medlem
Oliveiras avatar
Nu slutar han som slöseriombudsman. Mer ett faktum än skvaller iofs.
Citera
2017-02-02, 23:11
  #203
Medlem
idiamindadas avatar
Hans blogg har helt slagit i botten, idéerna verkar ha tagit slut. Nu skriver han mest poster om lägenheter som är till salu i vilka hans böcker kan skönjas på bilderna på hemnet. Och några panikryck om ryssar och gasledningar. Lägg ner.
Citera
2017-02-03, 07:04
  #204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidLimes
Begreppet cuck är riktigt bra, för det passar in på majoriteten av "högern" i Sverige och i synnerhet på Lars Wilderäng. Han har höga tankar om sig själv och sitt eget intellekt och visar samtidigt oförblommerat förakt för de som faktiskt fullföljt sina ställningstaganden fullt ut och t.ex. röstar på SD eftersom de är emot MENA-invandringen.

Det som gör hans hyckleri outhärdligt är att han framställer sig som en sanningssägare som står självständig i förhållande till etablissemanget men i själva verket är han en riktig lismare som försöker ställa in sig hos de stora grabbarna, dvs cuck-högern. Sparka nedåt och slicka uppåt är Lars Wilderängs metod, och hade jag lärt mig tidigare att han tillhör typen som byter efternamn hade jag aldrig ens börjat läsa hans blogg från första början. Annars var det när han började yra om ryska påverkansoperationer i kommentarsfältet som jag slutligen insåg att han har någon form av psykisk störning.


Helt korrekt, jag tror hans vurmande för den okontrollerade mena invasionen i Sverige blev backfire för Wilderäng. Han satsade på fel häst och likt mupparna till sossar och alliansen så underskattade dom de negativa konsekvenserna av immigrationen. Wilderängs preppertema kommer antagligen utlösas av att samhället inte klarar av de vi fått in samt framtida och anhöriginvandring, samhällskollaps är inte osannolikt. OCH det är inte ryssen som anföll Sverige (även om han förmodligen har med migrationskaoset att göra) där det nu gått upp för Wilderäng att han kraftfullt bidragit till att vi har det som vi har i Sverige. Antagligen har detta gått upp för hans läsare också.

Han är typen som vänder kappan och jag tror att vi snart kommer få se analyser av de negativa konsekvenserna av immigrationen som huvudtema och inte fastighetspriser.


.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback