2014-10-15, 19:29
Medlem
Det stod att jag inte var behörig att skapa nytt ämne i Flashback forum FAQ liksom i Viktiga meddelanden, och frågan är om Sista utvägen passar, så jag prövar här.

Som jag skrev i rubriken står det ibland (jag har råkat ut för det 2 ggr) ett meddelande i en ruta att det inte gick att skicka ett privat meddelande, exempelvis för att jag hade fler flikar från FB öppna samtidigt. Det hade jag inte sist, men loggade ut och in igen, och då gick det att skicka meddelandet, verkar det som i alla fall. Då jag har det i Skickat borde mottagaren ha det i Inkorgen.

Är det fler som har märkt det? Jag har Windows 7 med IE 8 i fall det kan ha någon betydelse.

Hoppas det inte är samma problem med att skicka ett nytt ämne.

Det gick fint att skicka ett nytt ämne (tillagt efter ändring), men har som sagt varit problem för mig att skicka PM.
Senast redigerad av jo5h2pe 2014-10-15 kl. 19:53.
Citera
2014-10-15, 20:45
Moderator
impieteers avatar
Flashback Awards 2014 --> Flashback
/Moderator
Citera
2014-10-15, 22:39
Moderator
Tinuviels avatar
Om du trycker på "förhandsgranska meddelande" innan du sänder iväg det brukar det fungera.
Citera
2014-10-17, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Om du trycker på "förhandsgranska meddelande" innan du sänder iväg det brukar det fungera.

Det fungerade utan problem i ett svar. Är det någon skillnad mellan inledda kommunikationer och svar?

Om mottagarens inkorg skulle vara full, får jag då ett meddelande om att det p g a det inte gick att skicka mitt meddelande?
Citera
2014-10-17, 09:08
Medlem
Louises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Om mottagarens inkorg skulle vara full, får jag då ett meddelande om att det p g a det inte gick att skicka mitt meddelande?
Ja. Jag sökte på "full inkorg" och hittade bland annat detta.
(FB) Sätt att notifiera en användare om full inkorg.
Citera
2014-10-17, 09:35
Medlem
Hittade även ett svar på just min fråga i inlägg 12 på (FB) Moderatorer med fulla inkorgar!.
Citera
2021-03-31, 09:44
Medlem
Jag har samma problem. Kan inte skicka, men om mottagarens mail är full antar jag att jag får en notis om detta för idag får jag enbart att jag inte kan skicka för att antingen kontot är under 30 dagar gammalt eller mindre än 50 skrivna meddelande vilket jag uppfyller. Jag har testat på olika datorer med helt fräscha webbsidor med samma resultat så frågan är ifall det är mottagarens inkorg som är full 🤔
Citera
2021-03-31, 10:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Jag har samma problem. Kan inte skicka, men om mottagarens mail är full antar jag att jag får en notis om detta för idag får jag enbart att jag inte kan skicka för att antingen kontot är under 30 dagar gammalt eller mindre än 50 skrivna meddelande vilket jag uppfyller. Jag har testat på olika datorer med helt fräscha webbsidor med samma resultat så frågan är ifall det är mottagarens inkorg som är full 🤔

Har du testat nyligen? Det är ju inte jättelänge sedan du kom upp i 50 inlägg och det kan ta upp till ett dygn innan rättigheterna uppdateras.
Citera
2021-03-31, 12:49
Medlem
Jag har kunnat skicka meddelande, men nu funkar det inte alls. Aja
Citera
2021-03-31, 16:32
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Det stod att jag inte var behörig att skapa nytt ämne i Flashback forum FAQ liksom i Viktiga meddelanden, och frågan är om Sista utvägen passar, så jag prövar här.

Som jag skrev i rubriken står det ibland (jag har råkat ut för det 2 ggr) ett meddelande i en ruta att det inte gick att skicka ett privat meddelande, exempelvis för att jag hade fler flikar från FB öppna samtidigt. Det hade jag inte sist, men loggade ut och in igen, och då gick det att skicka meddelandet, verkar det som i alla fall. Då jag har det i Skickat borde mottagaren ha det i Inkorgen.

Är det fler som har märkt det? Jag har Windows 7 med IE 8 i fall det kan ha någon betydelse.

Hoppas det inte är samma problem med att skicka ett nytt ämne.

Det gick fint att skicka ett nytt ämne (tillagt efter ändring), men har som sagt varit problem för mig att skicka PM.

Detta att man inte kan skicka PM utan att först stänga alla andra flikar i webbläsaren är irriterande och borde fixas någon gång.
Citera
2021-05-27, 21:54
Medlem
Kan ej skicka meddelanden, trots mer än 30 dagar och 50 inlägg skrivna. Varför?
Citera
2021-05-27, 22:00
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordDisciple
Kan ej skicka meddelanden, trots mer än 30 dagar och 50 inlägg skrivna. Varför?
Läs FAQ:
Citat:
Q: Varför kan jag inte skicka PM?
A: Nya användare, som varit medlemmar i mindre än 30 dagar och postat färre än 50 inlägg, kan endast skicka PM till administratörer och moderatorer. Det är först när både medlemstid och antal inlägg är uppfyllda som en medlem kan ta emot och skicka PM till övriga medlemmar. Även mottagaren av ett PM måste uppfylla ovan nämnda kriterier. Observera att forumet uppdaterar PM-status en gång per dygn (vanligtvis nattetid).
(FB) Användarkonto (2012-12-30)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in