2010-04-26, 03:46
Medlem
Efter en trådstart i laidback och 5 visiter och inte ett svar på 20 minuter. Gör jag ett försök här och hoppas på en admins svar eller hjälp.

Skedde nu igen och har hänt förut att du knåpat ihop ett mdd för att skicka som pm till en annan användare på fb. Men så sker det roliga att du inte kan skicka för dennes inkorg är full, blir vederbörande användare informerad att dess inkorg är nu full och bör tömmas ?

Hur blir någon varskod om att det är dags ? Då jag inte kan skicka ett så simpel mdd själv.

Flytta vart ni vill, att det är lämpligt. För de pårökta i laidback vet tydligen inte mer än jag.
Citera
2010-04-26, 03:52
Medlem
Zwerchstands avatar
Medlemmar med fulla inkorgar i Laidback
Moderatorer med fulla inkorgar! i Flashback

och förhandsgranska så får du veta läget innan du skriver i onödan / på förhand.
Citera
2010-04-26, 08:20
Moderator
blomvattnares avatar
Jag får mail när min inkorg är full.
Eller rättare sagt - jag får mail om att en användare har försökt skicka PM men misslyckats på grund av full inkorg.
Då kan jag tömma inkorgen och sedan PM:a användaren och be denne skicka PM igen.

Det är surt om man har skrivit ett långt PM och det sedan inte går fram.
Citera
2012-12-20, 17:29
Medlem
fnurgles avatar
Sätt att notifiera en användare om full inkorg.

Detta kanske har behandlats förr men jag saknar något sätt att meddela en användare att deras inkorg är full.

Personen i fråga har skickat meddelanden till mig men jag kan inte svara då inkorgen är full. H*n läser inte forumet så värst ofta så att posta någonting hjälper inte heller.

I dagsläget har du mätaren där nere och ett meddelande om du försöker skicka någonting men jag tycker att det behövs nått mer "aktivt". En meddelanderuta längst upp eller en popup, någonting jag som mottagare kan flagga igång om det behövs kanske.
Jag vet inte om möjligheten finns rent tekniskt men jag tycker att det nuvarande systemet är lite väl reaktivt då du inte märker av det förrän du försöker skicka någonting själv.

Som en bonus kan jag dessutom meddela att meddelandet som jag får upp om detta inte är översatt till svenska: "... has exceeded their stored private messages quota and can not accept further messages until they clear some space."
Citera
2012-12-20, 17:33
Medlem
Dr_Dollars avatar
I Laidback finns en tråd där man kan påminna vederbörande att tömma:
https://www.flashback.org/t692792
Citera
2012-12-20, 17:39
Medlem
fnurgles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
I Laidback finns en tråd där man kan påminna vederbörande att tömma:
https://www.flashback.org/t692792

Jo jag vet, men dels har h*n inte tillgång dit och dels känns det inte som det är tillräckligt om personen inte kollar sina citerade inlägg ofta (och om de gjorde det hade de troligtvis koll på sin inbox med)
Citera
2012-12-20, 18:45
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Man får epost skickat till sig där det står att en användare försökt nå en, men att ens inkorg varit full. Man rekommenderas att tömma den.
Citera
2012-12-20, 19:56
Medlem
fnurgles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Man får epost skickat till sig där det står att en användare försökt nå en, men att ens inkorg varit full. Man rekommenderas att tömma den.

Jo jag är medveten om det med men det är utanför forumet och om personen i fråga har använt en mail som inte används så ser de inte detta.

Jag är mer ute efter att göra det mer synligt eller på något sätt (privat) kunna påpeka för en person inom detta forum att deras inkorg är full.

Som det är nu kan jag bara sitta här och försöka och försöka tills personen försöker skicka nått eller kollar sin mail och märker att det är fullt.
Senast redigerad av fnurgle 2012-12-20 kl. 19:58.
Citera
2014-07-30, 21:49
Medlem
Anon2s avatar
Varför kan det inte finnas ett bättre system att informera en användare om att hans/hennes PM inkorg är full?
Ifall hens konto är kopplat till en mail som hen inte använder så är det kört.
Chansen att hen ser den lilla texten "Du har 500 sparade meddelanden, av totalt 500 tillåtna." längst ner på sidan är extremt liten.

Borde vara enkelt att fixa så att man får ett automatiserat PM där man informeras om att inkorgen är full.
Citera
2014-07-31, 07:36
Medlem
mschiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Varför kan det inte finnas ett bättre system att informera en användare om att hans/hennes PM inkorg är full?
Ifall hens konto är kopplat till en mail som hen inte använder så är det kört.
Chansen att hen ser den lilla texten "Du har 500 sparade meddelanden, av totalt 500 tillåtna." längst ner på sidan är extremt liten.

Borde vara enkelt att fixa så att man får ett automatiserat PM där man informeras om att inkorgen är full.
Men visst dyker det upp någon symbol bredvid inkorgen när den håller på att bli full? Eller blandar jag ihop det med något annat forum nu.
Citera
2014-07-31, 10:28
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mschief
Men visst dyker det upp någon symbol bredvid inkorgen när den håller på att bli full? Eller blandar jag ihop det med något annat forum nu.

Nopes, ingen notis bredvid inkorgen, däremot när du hoppar in i inkorgen så står det en varning över, som i min just nu Varning: "Du har nu förbrukat 97.2% av din PM-kvot."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in