2014-10-15, 16:53
Medlem
Tjena!

Har ett stort problem just nu. Har en relativt nyköpt Asus med Windows 8.1.

På senare tid har jag haft rejält stora problem med att starta upp datorn och idag fick jag nog.
Återställde hela datorn och nu har den fastnat på 1%.

Vad göra? Har den hängt sig eller det tar bara extremt långt tid? Vågar jag starta om datorn och prova igen?

Tacksam för svar!
Citera
2014-10-15, 17:38
Medlem
fejsetnr1s avatar
Bara att starta om kan vara en fil som låst den. Eller att datorn väntar på ett kommando som den inte kan läsa, oftast är det bästa att formatera först. Men ska ju fungera endå.
Citera
2014-10-15, 20:18
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AffroKalle
Tjena!

Har ett stort problem just nu. Har en relativt nyköpt Asus med Windows 8.1.

På senare tid har jag haft rejält stora problem med att starta upp datorn och idag fick jag nog.
Återställde hela datorn och nu har den fastnat på 1%.

Vad göra? Har den hängt sig eller det tar bara extremt långt tid? Vågar jag starta om datorn och prova igen?

Tacksam för svar!

Hur går det ?

Använde du Windows eller Asus återställnings möjlighet ?
Citera
2014-10-16, 01:08
Medlem
Kom alldeles precis hem från jobbet och datorn stod fortfarande på 1%. Stängde av och satte igång igen. När jag startar upp datorn får jag två "bluescreens" där det står antingen följande:

Loggfil C:\windows\system32\logfiles\srt\srttrail.txt

Eller

Driver_irql_not_less_or_equal

Vafan är detta?!
Citera
2014-10-16, 06:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AffroKalle
Kom alldeles precis hem från jobbet och datorn stod fortfarande på 1%. Stängde av och satte igång igen. När jag startar upp datorn får jag två "bluescreens" där det står antingen följande:

Loggfil C:\windows\system32\logfiles\srt\srttrail.txt

Eller

Driver_irql_not_less_or_equal

Vafan är detta?!

Har du sökt på? -> Driver_irql_not_less_or_equal
Citera
2014-10-16, 15:15
Medlem
Självklart! Men endast som hastigast. Kunde vara drivrutiner som va out of date. Uppdaterade mina drivrutiner igår och uppdaterade även Windows med Windows update. Tyvärr hjälpte inte detta... Googlade på nästa "bluescreen" som dyker upp men det jag läste om där är för avancerat datorspråk för att jag ska koppla allt som sägs..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in