2014-10-13, 18:23
Medlem
_Dante_s avatar
Då jag tidigt blev tunnhårig blev det naturliga valet av frisyr rätt snabbt rakad skalle, vilket jag i dag vissa dagar känner är rätt intetsägande. Den hära värdetransportrånar-Looken behöver reformeras så den bättre passar min nu uppnådda medelålder, och mitt med åren förvärvade intelektuella intellekt.

Materialet jag har att arbeta med är den här klassiska tunnhårigheten uppe på skallen med tjockare hår runt om. Och då jag av anledningar jag inte vill gå in på är fullkomligt allergisk mot "Lasse Kronér" modellen återstår bara överkamningen om jag vill bli fin med en frisyr igen.

Så hur är det, är överkammningen helt ute numera? Och om man ska överkamma hur skall man då göra frisyren för att bli attraktiv på marknaden?

Kom gärna med förslag med instruktioner om hur man gör, och vilka fördelar överkamningen har.
Länkar här till en bild på en frisyr jag själv tycker är rätt nice: https://www.flickr.com/photos/roaldsmeets/5824547607/
Citera
2014-10-13, 18:35
Medlem
OleYellers avatar
Överkamningen alltså.. Tycks vara ett jävla jobb för att lura ingen. Sjävbedrägeriets ädlaste uttryck.

Om vi tänker på samma sak (din länk funkade inte) så ska man alltså låta ena sidan av kransen växa en 25-30cm, lägga ner ett stort arbete på att kamma över och få fast det på andra sidan huvudet, be till gudarna att det inte blir blåsigt och när allt är klart så ser man fortfarande ut som en flintis, fast nu är man en osäker flintis med dålig smak och taskig uppfattning om andra människors förmåga att uppfatta saker.

http://www.tdpri.com/forum/attachmen...-charlton1-jpg

Edit: Fick länken att funka.
Senast redigerad av OleYeller 2014-10-13 kl. 18:37.
Citera
2014-10-13, 18:59
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Så länge som man egentligen inte är flintskallig eller bara fläckvis flintskallig går det ju att kamma sidbena som inte ser anskrämlig ut, som på dessa män: The Side Part: Aka Mad Men Hair
Citera
2014-10-13, 19:51
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Överkamningen alltså.. Tycks vara ett jävla jobb för att lura ingen. Sjävbedrägeriets ädlaste uttryck.

Om vi tänker på samma sak (din länk funkade inte) så ska man alltså låta ena sidan av kransen växa en 25-30cm, lägga ner ett stort arbete på att kamma över och få fast det på andra sidan huvudet, be till gudarna att det inte blir blåsigt och när allt är klart så ser man fortfarande ut som en flintis, fast nu är man en osäker flintis med dålig smak och taskig uppfattning om andra människors förmåga att uppfatta saker.

http://www.tdpri.com/forum/attachmen...-charlton1-jpg

Edit: Fick länken att funka.

Exakt hur man ska spara ut för att sedan kamma vet jag inte riktigt, det var ju lite därför jag hörde mig för här för att få goda råd och så. Kanske finns det några överkammare här som kan posta bilder på hur håret ser ut när det är kammat rakt ner?
Det är svårt som novis att veta hur man skall spara ut för att det ska se snyggt ut överkammat.
Min hårväxt är ju egentligen som bäst bakpå huvudet, kanske det går att kamma bakifrånframåtrunt på någe vis o få till det snyggt på det viset?

Jag tycker tonen i ditt svar verkar rätt negativ till företeelsen öht.

Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Så länge som man egentligen inte är flintskallig eller bara fläckvis flintskallig går det ju att kamma sidbena som inte ser anskrämlig ut, som på dessa män: The Side Part: Aka Mad Men Hair

Herrarna du länkade till lider inte av tunt hår enligt min mening iaf. Rena Lejon-manerna ju.
Citera
2014-10-13, 20:30
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Herrarna du länkade till lider inte av tunt hår enligt min mening iaf. Rena Lejon-manerna ju.

Sant, men man kan dölja håravfall ganska bra med de frisyrerna. Töntlooken uppkommer när benan hamnar för långt ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in