2019-03-18, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det verkar som du njuter av att vara slav?

Heldre slav till Gud än till djävulen
Citera
2019-03-18, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subaruu1231
Heldre slav till Gud än till djävulen
Oj, har du inga fler val?
Citera
2019-03-18, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f-life-2-death
Jag tror bara att du är hjärntvättad och inte har förstått att islam kom lååångt efter Jesus!
Och det många muslimer missat är att Mohammed var en präst. Bara någon dag fick han lust att skriva en bok och för att hjärntvätta folk och skapa en "religion.

Tror han blev utkastad som präst och därför ville hämnas. Eftersom han var en präst så var det väl en sjäkvklarhet att sno från Bibeln. Det kankse du fattar nu 😌

Vakna lilla gubben.. och väck alla som är hjärntvättad som dig!

Den som förtalar sin broder förtalar sig själv.
Citera
2019-03-18, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
"10Och han kallade folket till sig och sade till dem: »Hören och förstån. 11Icke vad som går in i munnen orenar människan, men vad som går ut ifrån munnen, det orenar människan.»

12Då trädde hans lärjungar fram och sade till honom: »Vet du, att när fariséerna hörde det du nu sade, var det för dem en stötesten?» 13Men han svarade och sade: »Var planta som min himmelske Fader icke har planterat skall ryckas upp med rötterna. 14Frågen icke efter dem. De äro blinda ledare; och om en blind leder en blind, så falla de båda i gropen.»

15Då tog Petrus till orda och sade till honom: »Uttyd för oss detta bildliga tal.» 16Han sade: »Ären då också I ännu utan förstånd? 17Insen I icke att allt som går in i munnen, det går ned i buken och har sin naturliga utgång? 18Men vad som går ut ifrån munnen, det kommer från hjärtat, och det är detta som orenar människan. 19Ty från hjärtat komma onda tankar, mord, äktenskapsbrott, otukt, tjuveri, falskt vittnesbörd, hädelse. 20Det är detta som orenar människan; men att äta med otvagna händer, det orenar icke människan.»"

Så vad är då Herrens bröd? Grundat på det du själv säger utgår anden i människan från hennes hjärta, och det är riktigt, men vi talar väl inte tungomål inför utomstående? Vad för hjälp har den som känner igen Gud av det? Ska en utomstående höra Gud ibland oss om vi talar i tungomål? Subaruu har ju rätt i det han har fått från Gud!

Jesu lära är att all makt är Sonen given, och att vi därför ska predika evangelium.
Är ni så trögfattade?

Syr 21:26
Dårens tanke styrs av tungan,
den vises tunga tyglas av tanken.

Syr 33:5
Dårens hjärta är som hjulet på en vagn,
hans tankar löper runt som en axel.

Luk 12:34
Ty där er skatt är, där kommer också ert hjärta att vara.

Med det menas alltså att om du låter ditt hjärta (känslor) bestämma vad du gör, säger och tänker, då kommer det att gå för dig som för dåren - illa.

Gal 5
16Nej, säger jag, låt ER (egen) ande (tankeförmåga) leda er, så ger ni aldrig efter för köttets (vad hjärtat) begär. 17Köttet är fiende till anden och anden till köttet. De två ligger i strid så att ni inte kan göra det ni vill. 18Men om (er egen) anden (inte Guds ande) får styra er står ni inte längre under lagen.

Det handlar som sagt om att ha självdisciplin, att inte låta dig styras av vad som infaller ditt hjärta. Det Jesus säger om det som kommer ut ur hjärtat är om du läser noggrant inga positiva egenskaper. Hur ni kan missa det övergår mitt förstånd.

Heb 5
11Om detta finns mycket att säga, men det är svårt att få er att förstå det eftersom ni har blivit tröga att lyssna. 12Ni borde vid det här laget själva vara lärare, men i stället behöver ni nu på nytt någon som lär er de första grunderna i Guds ord. Ni har återgått till att behöva mjölk i stället för fast föda. 13Och den som lever på mjölk är ett spädbarn och kan inte fatta en undervisning om rättfärdighet.
Senast redigerad av DindooNuffin 2019-03-18 kl. 10:44.
Citera
2019-03-18, 10:42
Medlem
Citat:
" 8Men tungan kan ingen människa tämja; ett oroligt och ont ting är den, och full av dödande gift. 9Med den välsigna vi Herren och Fadern, och med den förbanna vi människorna, som äro skapade till att vara Gud lika. 10Ja, från en och samma mun utgå välsignelse och förbannelse. Så bör det icke vara, mina bröder. 11Icke giver väl en källa från en och samma åder både sött och bittert vatten? 12Mina bröder, icke kan väl ett fikonträd bära oliver eller ett vinträd fikon? Lika litet kan en salt källa giva sött vatten.

13Finnes bland eder någon vis och förståndig man, så må han, i visligt saktmod, genom sin goda vandel låta se de gärningar som hövas en sådan man. 14Om I åter i edra hjärtan hysen bitter avund och ären genstridiga, då mån I icke förhäva eder och ljuga, i strid mot sanningen. 15Sådan »vishet» kommer icke ned ovanifrån, utan är av jorden och tillhör de »själiska» människorna, ja, de onda andarna. 16Ty där avund och genstridighet råda, där råder oordning och allt vad ont är. 17Men den vishet som kommer ovanifrån är först och främst ren, vidare fridsam, foglig och mild, full av barmhärtighet och andra goda frukter, fri ifrån tvivel, fri ifrån skrymtan. 18Och rättfärdighetens frukt kommer av en sådd i frid, dem till del som hålla frid."
https://sv.bibelsite.com/swe/james/3.htm

Så står det.
Då är det väl så dags att ni slutar säga emot sanningen då!
Citera
2019-03-18, 10:44
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ja genom att vi håller buden. Den ända konungen som finns är Gud för det är han som bestämmer och har slutgiltiga avgörandet! Men förstår vad du menar

"15Älsken I mig, så hållen I mina bud,

16och jag skall bedja Fadern, och han skall giva eder en annan Hjälpare, som för alltid skall vara hos eder: 17sanningens Ande, som världen icke kan taga emot, ty hon ser honom icke och känner honom icke. Men I kännen honom, ty han bor hos eder och skall vara i eder.

18Jag skall icke lämna eder faderlösa; jag skall komma till eder. 19Ännu en liten tid, och världen ser mig icke mer, men I sen mig. Ty jag lever; I skolen ock leva. 20På den dagen skolen I förstå att jag är i min Fader, och att I ären i mig, och att jag är i eder. 21Den som har mina bud och håller dem, han är den som älskar mig; och den som älskar mig, han skall bliva älskad av min Fader, och jag skall älska honom och jag skall uppenbara mig för honom.» 22Judas -- icke han som kallades Iskariot -- sade då till honom: »Herre, varav kommer det att du tänker uppenbara dig för oss, men icke för världen?» 23Jesus svarade och sade till honom: »Om någon älskar mig, så håller han mitt ord; och min Fader skall älska honom, och vi skola komma till honom och taga vår boning hos honom. 24Den som icke älskar mig, han håller icke mina ord; och likväl är det ord som I hören icke mitt, utan Faderns, som har sänt mig."

Amen

Mer behövs inte, Kristi kors har nämligen den kraften. All makt är Kristus given av Fadern. Och du vet vad som korsfästes och uppstod.
Citera
2019-03-18, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Är ni så trögfattade?

Syr 33:5
Dårens hjärta är som hjulet på en vagn,
hans tankar löper runt som en axel.

Luk 12:34
Ty där er skatt är, där kommer också ert hjärta att vara.

Med det menas alltså att om du låter ditt hjärta (känslor) bestämma vad du gör, säger och tänker, då kommer det att gå för dig som för dåren - illa.

Gal 5
16Nej, säger jag, låt ER (egen) ande (tankeförmåga) leda er, så ger ni aldrig efter för köttets (vad hjärtat) begär. 17Köttet är fiende till anden och anden till köttet. De två ligger i strid så att ni inte kan göra det ni vill. 18Men om (er egen) anden (inte Guds ande) får styra er står ni inte längre under lagen.

Det handlar som sagt om att ha självdisciplin, att inte låta dig styras av vad som infaller ditt hjärta. Det Jesus säger om det som kommer ut ur hjärtat är om du läser noggrant inga positiva egenskaper. Hur ni kan missa det övergår mitt förstånd.

Heb 5
11Om detta finns mycket att säga, men det är svårt att få er att förstå det eftersom ni har blivit tröga att lyssna. 12Ni borde vid det här laget själva vara lärare, men i stället behöver ni nu på nytt någon som lär er de första grunderna i Guds ord. Ni har återgått till att behöva mjölk i stället för fast föda. 13Och den som lever på mjölk är ett spädbarn och kan inte fatta en undervisning om rättfärdighet.

Den vises tunga tyglar tungan alltså stoppar sig själv från att yttra något dåligt.

Dårens hjärta löper runt i samma bana samma onda cirkel.

Även onda väsen kan viska ondska i hjärtat men det är kärleken från hjärtat som man ska följa.

Han pratar inte om hjärnan utan om kärleken vår roh ( själ ).

När det kommer ut känslor som kärlek ur hjärtat då använder vi vår hjärna och bestämmer om vi ska handla efter det eller inte. På så sätt har vi val att handla rätt eller fel och när vi handlar efter kärlek då stärks vår ande ( själ ).

På samma sätt när du får en ond känsla och tanke då bestämmer du själv om du vill handla efter det eller inte gör du det då försvagas vår ande ( själ ) och blir ond.

Det är därför alla har ett val i livet vem man vill bli
Citera
2019-03-18, 11:12
Medlem
Citat:
Är ni så trögfattade?

Citat:

Citat:

Citat:

Hur tycker du att det går med självdisciplinen för någon som uttrycker sig så här?:

Citat:
Är ni så trögfattade?
Citat:
Lär dig svenska

Citat:
Är du inte läskunnig eller?
Citat:
Svårt att fatta eller?
Citat:
Fattar du illa?
Citat:
Lär dig svenska.
Citat:
vad är det du inte fattar?
Citat:
Det är uppenbart att du har svårt att förstå vad du läser.
Citat:
Det är bara Muhammedaner som fått för sig det.

Är det den helige anden i dig som kommit till uttryck här?
Citera
2019-03-18, 11:21
Medlem
Citat:

"15Älsken I mig, så hållen I mina bud,

16och jag skall bedja Fadern, och han skall giva eder en annan Hjälpare, som för alltid skall vara hos eder: 17sanningens Ande, som världen icke kan taga emot, ty hon ser honom icke och känner honom icke. Men I kännen honom, ty han bor hos eder och skall vara i eder.

18Jag skall icke lämna eder faderlösa; jag skall komma till eder. 19Ännu en liten tid, och världen ser mig icke mer, men I sen mig. Ty jag lever; I skolen ock leva. 20På den dagen skolen I förstå att jag är i min Fader, och att I ären i mig, och att jag är i eder. 21Den som har mina bud och håller dem, han är den som älskar mig; och den som älskar mig, han skall bliva älskad av min Fader, och jag skall älska honom och jag skall uppenbara mig för honom.» 22Judas -- icke han som kallades Iskariot -- sade då till honom: »Herre, varav kommer det att du tänker uppenbara dig för oss, men icke för världen?» 23Jesus svarade och sade till honom: »Om någon älskar mig, så håller han mitt ord; och min Fader skall älska honom, och vi skola komma till honom och taga vår boning hos honom. 24Den som icke älskar mig, han håller icke mina ord; och likväl är det ord som I hören icke mitt, utan Faderns, som har sänt mig."

Amen

Mer behövs inte, Kristi kors har nämligen den kraften. All makt är Kristus given av Fadern. Och du vet vad som korsfästes och uppstod.

Dem korsfäste inte honom och dem dödade inte heller honom det var bara skalet

29 När folk strömmade till, började Jesus tala: "Det här släktet är ett ont släkte. Det söker ett tecken, men det ska inte få något annat än Jonas tecken*.

Ty likasom Jonas var tre dagar och tre nätter i den stora fiskens buk, så skall också Människosonen vara tre dagar och tre nätter i jordens sköte.

4:157. och för deras ord: "Vi har dödat Kristus Jesus, Marias son, [som påstod sig vara] Guds sändebud!" Men de dödade honom inte och inte heller korsfäste de honom, fastän det för dem tedde sig så. De som är av annan mening är inte säkra på sin sak; de har ingen [verklig] kunskap om detta utan stöder sig på antaganden. Det är med visshet så att de inte dödade honom

Efter "korsfästelsen"

Joh 20:17
Je*sus sa*de: ”Rör in*te vid mig, jag har ännu in*te sti*git upp till min fa*der. Gå till mi*na bröder och säg dem att jag sti*ger upp till min fa*der och er fa*der, min Gud och er Gud.”
Citera
2019-03-18, 11:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Hur tycker du att det går med självdisciplinen för någon som uttrycker sig så här?:

Är det den helige anden i dig som kommit till uttryck här?
"4Nikodemus sade till honom: »Huru kan en människa födas, när hon är gammal? Icke kan hon väl åter gå in i sin moders liv och födas?» 5Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike. 6Det som är fött av kött, det är kött; och det som är fött av Anden, det är ande. 7Förundra dig icke över att jag sade dig att I måsten födas på nytt. 8Vinden blåser vart den vill, och du hör dess sus, men du vet icke varifrån den kommer, eller vart den far; så är det med var och en som är född av Anden.»

9Nikodemus svarade och sade till honom: »Huru kan detta ske?» 10Jesus svarade och sade till honom: »Är du Israels lärare och förstår icke detta? 11Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Vad vi veta, det tala vi, och vad vi hava sett, det vittna vi om, men vårt vittnesbörd tagen I icke emot. 12Tron i icke, när jag talar till eder om jordiska ting, huru skolen I då kunna tro, när jag talar till eder om himmelska ting? 13Och likväl har ingen stigit upp till himmelen, utom den som steg ned från himmelen, Människosonen, som var i himmelen. 14Och såsom Moses upphöjde ormen i öknen, så måste Människosonen bliva upphöjd, 15så att var och en som tror skall i honom hava evigt liv.

16Ty så älskade Gud världen, att han utgav sin enfödde Son, på det att var och en som tror på honom skall icke förgås, utan hava evigt liv. 17Ty icke sände Gud sin Son i världen för att döma världen, utan för att världen skulle bliva frälst genom honom. 18Den som tror på honom, han bliver icke dömd, men den som icke tror, han är redan dömd, eftersom han icke tror på Guds enfödde Sons namn. 19Och detta är domen, att när ljuset hade kommit i världen, människorna dock älskade mörkret mer än ljuset, eftersom deras gärningar voro onda, 20Ty var och en som gör vad ont är, han hatar ljuset och kommer icke till ljuset, på det att hans gärningar icke skola bliva blottade. 21Men den som gör sanningen, han kommer till ljuset, för att det skall bliva uppenbart att hans gärningar äro gjorda i Gud.»"
https://sv.bibelsite.com/swe/john/3.htm

Kristus är verkligen en dom, för Gud Fader söker Hans ära. Det andra budet:
"Du skall inte missbruka HERREN din Guds namn, ty HERREN skall inte låta den bli ostraffad som missbrukar hans namn."

... och som ambassadörer, exempel, för Guds rike måste vi alla minnas detta:
"Varen nyktra och vaken. Eder vedersakare, djävulen, går omkring såsom ett rytande lejon och söker vem han må uppsluka. Stån honom emot, fasta i tron, och veten att samma lidanden vederfaras edra bröder här i världen." (Petrus)
https://sv.bibelsite.com/swe/1_peter/5.htm

Vi snavar alla ibland.
Citera
2019-03-18, 11:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Dem korsfäste inte honom och dem dödade inte heller honom det var bara skalet

29 När folk strömmade till, började Jesus tala: "Det här släktet är ett ont släkte. Det söker ett tecken, men det ska inte få något annat än Jonas tecken*.

Ty likasom Jonas var tre dagar och tre nätter i den stora fiskens buk, så skall också Människosonen vara tre dagar och tre nätter i jordens sköte.

4:157. och för deras ord: "Vi har dödat Kristus Jesus, Marias son, [som påstod sig vara] Guds sändebud!" Men de dödade honom inte och inte heller korsfäste de honom, fastän det för dem tedde sig så. De som är av annan mening är inte säkra på sin sak; de har ingen [verklig] kunskap om detta utan stöder sig på antaganden. Det är med visshet så att de inte dödade honom

Efter "korsfästelsen"

Joh 20:17
Je*sus sa*de: ”Rör in*te vid mig, jag har ännu in*te sti*git upp till min fa*der. Gå till mi*na bröder och säg dem att jag sti*ger upp till min fa*der och er fa*der, min Gud och er Gud.”

Inte så "bara" dock

" 17Ty det är bättre att lida för goda gärningar, om så skulle vara Guds vilja, än att lida för onda. 18Kristus själv led ju en gång döden för synder; rättfärdig led han för orättfärdiga, på det att han skulle föra oss till Gud. Ja, han blev dödad till köttet, men till anden blev han gjord levande. "
https://sv.bibelsite.com/swe/1_peter/3.htm

Kristi kropp blev utgiven.
Citera
2019-03-18, 11:38
Medlem
Citat:
"4Nikodemus sade till honom: »Huru kan en människa födas, när hon är gammal? Icke kan hon väl åter gå in i sin moders liv och födas?» 5Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike. 6Det som är fött av kött, det är kött; och det som är fött av Anden, det är ande. 7Förundra dig icke över att jag sade dig att I måsten födas på nytt. 8Vinden blåser vart den vill, och du hör dess sus, men du vet icke varifrån den kommer, eller vart den far; så är det med var och en som är född av Anden.»

9Nikodemus svarade och sade till honom: »Huru kan detta ske?» 10Jesus svarade och sade till honom: »Är du Israels lärare och förstår icke detta? 11Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Vad vi veta, det tala vi, och vad vi hava sett, det vittna vi om, men vårt vittnesbörd tagen I icke emot. 12Tron i icke, när jag talar till eder om jordiska ting, huru skolen I då kunna tro, när jag talar till eder om himmelska ting? 13Och likväl har ingen stigit upp till himmelen, utom den som steg ned från himmelen, Människosonen, som var i himmelen. 14Och såsom Moses upphöjde ormen i öknen, så måste Människosonen bliva upphöjd, 15så att var och en som tror skall i honom hava evigt liv.

16Ty så älskade Gud världen, att han utgav sin enfödde Son, på det att var och en som tror på honom skall icke förgås, utan hava evigt liv. 17Ty icke sände Gud sin Son i världen för att döma världen, utan för att världen skulle bliva frälst genom honom. 18Den som tror på honom, han bliver icke dömd, men den som icke tror, han är redan dömd, eftersom han icke tror på Guds enfödde Sons namn. 19Och detta är domen, att när ljuset hade kommit i världen, människorna dock älskade mörkret mer än ljuset, eftersom deras gärningar voro onda, 20Ty var och en som gör vad ont är, han hatar ljuset och kommer icke till ljuset, på det att hans gärningar icke skola bliva blottade. 21Men den som gör sanningen, han kommer till ljuset, för att det skall bliva uppenbart att hans gärningar äro gjorda i Gud.»"
https://sv.bibelsite.com/swe/john/3.htm

Kristus är verkligen en dom, för Gud Fader söker Hans ära. Det andra budet:
"Du skall inte missbruka HERREN din Guds namn, ty HERREN skall inte låta den bli ostraffad som missbrukar hans namn."

... och som ambassadörer, exempel, för Guds rike måste vi alla minnas detta:
"Varen nyktra och vaken. Eder vedersakare, djävulen, går omkring såsom ett rytande lejon och söker vem han må uppsluka. Stån honom emot, fasta i tron, och veten att samma lidanden vederfaras edra bröder här i världen." (Petrus)
https://sv.bibelsite.com/swe/1_peter/5.htm

Vi snavar alla ibland.
Jag vet inte vad du vill säga, jag är muslim.
Det är bra om man så gott man förmår själv följer det man vill lära andra. Och jag tycker det finns en otrevlig generell jargong här på flashback. Det är tråkigt om troende allt för mycket tar på sig denna då den, som dindoonuffin påpekade, är mycket skadlig för troende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in