2018-12-28, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
du har inte mycket koll på muslimers böner så du kanske ska vara försiktigare med dina definitiva uttalanden.
Muslimer ber surat al fatiha, men i våra böner går vi också ner på knä, ber med pannan, ansiktet mot marken och ber då våra personliga böner. Vi ber inte bara de obligatoriska bönerna utan även frivilliga. Dessutom gör vi dua. Så kommunikationen med Allah sker ju inte bara på det sätt du tror.

Som muslim ska man inte heller göra saker för att visa upp sig för andra. Alltså syftet ska inte vara att andra ser ens goda handlingar.
Jag vet inte varför du drar paralleller till hedningar i var och varannat inlägg du gör? Det är ju som ett skämt eftersom avguderi är den största synden i islam. Avgudadyrkan gör att du lämnar islam.
Ni är tvungna att be dessa böner offentligt och visa upp er för andra!
Vilken mind-kontroll!
Citera
2018-12-28, 07:21
Medlem
Citat:
därför att jag har varit i många kyrkor innan jag blev muslim.
Vet du hur kristna ber? Berätta! Hur gör dom?
Dom ber mestadels i stillhet, ensamma.
Morgonbönen är viktig för mina religiösa vänner, jag deltar ofta själv om jag råkar vara på plats.
Bönen är en inre samling så att säga, en vanlig bön är=

Gud ge mig sinnesro
Att acceptera det jag inte kan förändra
Mod att förändra det jag kan
Förstånd att inse skillnaden

Dom religiösa tillägger
Ske din vilja, inte min
..Men det gör inte jag
är nämligen ateist.
Senast redigerad av rantaplan 2018-12-28 kl. 07:24.
Citera
2018-12-28, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Ni är tvungna att be dessa böner offentligt och visa upp er för andra!
Vilken mind-kontroll!
När jag läser dina inlägg får jag direkt associationer till Televinken.
Titta, här har vi ju dig: https://youtu.be/cT-2is62PNM
Citera
2018-12-28, 07:27
Medlem
Citat:
Dom ber mestadels i stillhet, ensamma.
Morgonbönen är viktig för mina religiösa vänner, jag deltar ofta själv om jag råkar vara på plats.
Bönen är en inre samling så att säga, en vanlig bön är=

Gud ge mig sinnesro
Att acceptera det jag inte kan förändra
Mod att förändra det jag kan
Förstånd att inse skillnaden

Dom religiösa tillägger
Ske din vilja, inte min
..Men det gör inte jag
är nämligen ateist.
jaha, så du är gammal alkis eller knarkare, då ber ni väl så på era NA-möten i grupp, väl?.
Citera
2018-12-28, 07:38
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Off Topic

I Pingstkyrkan står vi upp och sträcker armarna mot Gud när vi ber. Hallelulja.
Citera
2018-12-28, 08:13
Medlem
Citat:
jaha, så du är gammal alkis eller knarkare, då ber ni väl så på era NA-möten i grupp, väl?.
Jo, jag sitter där med persbrant, gw persson &co.
Kul som fan!

Nej jag har bara annammat dessa böner, för dom funkar
Citera
2018-12-28, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Gud är inte överallt fysiskt om det ör det du menar!!
Jag skrev Guds Ande...
Citera
2018-12-28, 08:41
Medlem
Citat:
Jo, jag sitter där med persbrant, gw persson &co.
Kul som fan!

Nej jag har bara annammat dessa böner, för dom funkar
Men du skrev att ni ber tillsammans vid morgonsamlingen?
Citera
2018-12-28, 14:35
Medlem
Citat:
du har inte mycket koll på muslimers böner så du kanske ska vara försiktigare med dina definitiva uttalanden.
Muslimer ber surat al fatiha, men i våra böner går vi också ner på knä, ber med pannan, ansiktet mot marken och ber då våra personliga böner. Vi ber inte bara de obligatoriska bönerna utan även frivilliga. Dessutom gör vi dua. Så kommunikationen med Allah sker ju inte bara på det sätt du tror.

Som muslim ska man inte heller göra saker för att visa upp sig för andra. Alltså syftet ska inte vara att andra ser ens goda handlingar.
Jag vet inte varför du drar paralleller till hedningar i var och varannat inlägg du gör? Det är ju som ett skämt eftersom avguderi är den största synden i islam. Avgudadyrkan gör att du lämnar islam.
Det jag har läst räcker för att förstå att ni inte följer Jesus befallning. Jag kan inte arabiska så du får gärna förklara när du använder såna ord. Ni ber alltså en mönsterbön eller standardbön som jag fattar det, precis som kristna ber Fader vår. Och kroppsställningen spelar alltså ingen roll enligt judar och kristna. De står, sitter eller böjer knä när de ber. Det görs bara för att visa vördnad, det har ingenting med bönen att göra som för muslimer, där kroppsställningen är en central del, och du kan inte be en bön utan hela Fahdi-rullen...jag menar bönemattan. En stilla bön är således utesluten. Men det är så Gud vill att vi ska tillbe honom, med vår ande, vår tankeförmåga, för din ande är din tankeförmåga, ditt förstånd. Den som lyssnar på vad Guds ande säger står då i direkt kontakt med Gud - genom anden. Då behövs inga fromhetsövningar för att andra ska lägga märke till hur "muslim" du är. Det är vad Jesus talar om i NT. Han säger också att Gud redan vet vad vi behöver innan vi ens ber honom om det. Och det kan Gud bara göra om han står i direkt kontakt med oss, genom anden, och därför vet vad vi tänker.

När Jesus sa det var muslimer inga muslimer utan hedningar. Judarna lämnade förbundet med Gud om de ägnade sig åt avgudadyrkan. Menar du att Muhammed inte har ett förbund med Gud som Mose och Jesus eftersom du menar att ni lämnar islam och inte överträder ett förbund med Gud? Just asking...
Citera
2018-12-28, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Menar du att Muhammed inte har ett förbund med Gud som Mose och Jesus eftersom du menar att ni lämnar islam och inte överträder ett förbund med Gud? Just asking...
dyrkar du någon annan än Gud, alltså Allah, så faller du ut ur religionen och är alltså inte muslim. Svårare än så är det inte. Du kan ju tex inte be till profeten Muhammed saw eftersom all dyrkan skall tillägnas Allah. Islam är monoteistisk.

Du skrev en massa annat trams som jag inte tänker kommentera på, du får tro och ljuga ihop hur mycket du vill om Islam. Det är din sak.
Citera
2018-12-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Men du kan inte be bönen hur du vill!!
Liksom att du inte kan utföra jobbet på arbetsplatsen hur du vill du måste göra det som chefen vill ..

Det är upp till individen att be som man önskar, så länge man tror på det så uppfyller den sin funktion.
Citera
2018-12-28, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSyra
Koranen förbjuder varken alkohol eller andra droger.
Det är möjligt, men deras ledare var rädd om de drack kunde de bli anfallna, därför förbjöd han dryckenskap. Var de nyktra kunde de desto bättre skära halsen av 'otrogna'. Så det har inget med tro att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in