2014-10-21, 10:07
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Antingen vill du att muslimer ska ha rätten till egen åsikt och att man är terrorist om man åker ner, eller så vill du att man ska åka ner till dessa områden i vilket fall du inte ser dessa som terrorister? Hur vill du ha det?
Om du kommer hit som flykting från Syrien för att ditt liv är hotat och du får uppehållstillstånd med ekonomiska bidrag, ska du naturligtvis inte åka tillbaka till Syrien för att strida. Gör du ändå det, har du klassat dig själv som ekonomisk snyltgäst och bör behandlas därefter. Ditt uppehållstillstånd och dina socialbidrag ska naturligtvis dras in direkt och du ska utvisas till ditt hemland omgående om du visar dig i Sverige igen.
Citera
2014-10-21, 10:18
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja, för att jag har förklarat för dig att det du gör är en krigshandling.

I ett muslimskt land hade du blivit avrättad. Till och med i sekulära länder som Turkiet får du inte lov att förolämpa och kränka religionen.

En sak skall du ha klart för dig IMAN 2014!
I Sverige har vi INTE en lag om KRIGSHANDLING vad gäller att tro på Gud eller inte tro på Gud/Bibeln/Koranen( eller för den delen gräva ner sin otrogna fruga någonstans i de svenska skogarna som du också förespråkat och komma undan lite fint dessutom) för att koranen säger så.
I Sverige är det förbjudet att döda frugan och att tvinga någon att tro på religion eller Gud
Här gäller RELIGIONSFRIHET.
Du får nog ta och bli lite KRISTEN och se på Jesus/ Gud som KRISTNA annars kränker du oss alla och då är det BILAN som gäller, eller?
Du befinner dig alltså i krigstillstånd just nu?
Sverige är inte muslimskt och har aldrig varit och förmodligen kommer det aldrig att bli heller.
Här i Sverige finns det en vikinghistoria. Vilket du tycker om det eller inte.
Skall du ha en öppen och yttrandefrihetskamp så ja här har du en kvinna med både vikingablod och yttrandefrihet i bagaget.
Jag kan ta Jesus och Gud diskussion med dig med all rätt. ÅSIKTSFRIHET du vet!
Senast redigerad av goran744 2014-10-21 kl. 10:29.
Citera
2014-10-21, 10:56
Medlem
Citat:

I ett muslimskt land hade du blivit avrättad. Till och med i sekulära länder som Turkiet får du inte lov att förolämpa och kränka religionen.

Herre, Min Gud, Min Allsmäktige, Våran Allsmäktige, ge denna pojke styrka att hitta tron i dig Gud.
Han är så vilsen, så så vilsen...
Citera
2014-10-21, 11:26
Medlem
jarbouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven

Herre, Min Gud, Min Allsmäktige, Våran Allsmäktige, ge denna pojke styrka att hitta tron i dig Gud.
Han är så vilsen, så så vilsen...
Personen ifråga är ett troll...
Citera
2014-10-21, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarbouh
Personen ifråga är ett troll...

Det tragiska är nog att han inte är det.
Finns så många sjuka människor i denna värld.
Citera
2014-10-21, 15:32
Medlem
Citat:

men då Iman2014 då har islam ingen yttrandefrihet och ingen religionsfrihet.
Och muslimer kämpar inte heller för att få det. Är muslimerna nöjda över detta, enligt dig, svar Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!

Jag hatar absolut inte enskilda muslimer. Flera av mina bästa vänner är muslimer, dock inte religiösa. Det enda jag skrev var att jag anser att koranen är en sagobok och för den anledningen tycker du att det är ok att döma mig till döden. Att vilja döda någon pga av en sagobok är inte helt friskt och ingenting som har i ett modernt samhälle att göra.
Citera
2014-10-21, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Känns det som att du argumenterar för din sak just nu? Är din motivation att vända folk FRÅN islam?

ja, det är att vända folket från islam, det är en våldsreligion, man får inte kränka islam får då tappar man huvudet och grävs ner, detta är vad muslimer kallar en fredlig religion, det går inte ihop. Sen kan Gud inte vara för krig!
Då koranen en krigsbok.

Det ser inte ljust ut för islam och muslimer att sprida islam i Europa, för då tappar vi yttrandefrihet och religionsfrihet och får en massa krig på köpet.

för det muslimer säger: vi gillar inte olika, och vi har rätt att döda oliktänkande. ( det är illa )

Citat:

Citera
2014-10-21, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Sen kan Gud inte vara för krig!
Då koranen en krigsbok.

Du har inte läst Gamla Testamentet verkar det som.
Då är Biblen också en krigsbok då Gud befaller och hjälp sitt folk att mörda andra folk.
Kom inte och säg något om Jesus nu och Kristendom.
Både Koranen och Bibeln sprider våld och kärlek.

Biblen och Koranen är skriven av vanliga människor och Profeter. Profeterna förspråkade mest kärlek, inte våld.
De hemska budskapen är skrivna av människor.
Citera
2014-10-21, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Du har inte läst Gamla Testamentet verkar det som.
Då är Biblen också en krigsbok då Gud befaller och hjälp sitt folk att mörda andra folk.
Kom inte och säg något om Jesus nu och Kristendom.
Både Koranen och Bibeln sprider våld och kärlek.

Biblen och Koranen är skriven av vanliga människor och Profeter. Profeterna förspråkade mest kärlek, inte våld.
De hemska budskapen är skrivna av människor.

men problemet är att judar / GT säger inte till andra att om du inte blir jude har nån jude rätt att döda andra, judar har levt som minoritets religion i hela sitt judiska liv men muslimer och islam har velat ha islamstater där alla människor är muslimer, och är du inte muslim då ska du bort.
Så är det inte i judendomen, det är förbjudet att döda andra som inte vill blir judar.

till och med inskrivit i 10 budorden. du får inte döda.

Men islam är detta OK.
Citera
2014-10-21, 21:52
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Du har rätt till dina egna åsikter så länge du inte skadar någon annan. Åker du ner till kalifatet och strider för det så har du slängt bort dina rättigheter i alla humana länder, det bör inte vara ok att åka ner till Syrien för att halshugga, våldta eller korsfästa, men det går givetvis inte att hindra att du gör det ändå, men om du väljer att göra det så bör du inte vara välkommen tillbaka till den civiliserade världen.

Du har inte förstått vad jag försökte skriva.

Vad jag menade var att du gav mig kommentarer om att jag borde åka ner till kalifatet OM jag inte gillar detta samhället, och då svarade jag att jag dels har rätten att ha egna åsikter om hur vidrigt detta samhället är, och dels hur hycklande ni är när ni säger dels att man borde flytta om man har andra åsikter, och dels att om man väl flyttar så är man terrorist! Det är en grov motsägelse.
Citera
2014-10-21, 21:56
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Det är bra att du erkänner att det är precis som jag skrev. Arabiska är ett oprecist språk och koranen innehåller fabler, precis som bibeln, men det finns ingenting som indikerar att det är mer än bara en bok, som alla andra böcker.
Mirakel är synonymt med magi och magi är inte en förklaring, det är ett ickesvar.
Vilket gör att vi återgår till precis det inlägg jag skrev från början och din argumentation tar oss i cirklar.

Inte oprecist, men elegant och väldigt poetiskt av sig, inte som svenskan till exempel.

Koranen innehåller inga fabler, utan verkliga historiebeskrivningar. Dessa historier nämns till stor del även i Bibeln då Koranen är en bekräftelse av tidigare budskap. Historien om Moses, Abraham och så vidare är verkliga historiebeskrivningar.

Mirakel är någonting som sker som vanligtvis inte sker av naturliga anledningar, men som gavs åt exceptionella personer av Gud för att förmå människor att bli troende. Dock har ateister och polyteister förnekat dessa mirakel genom att kalla dem för magi, såsom du gör. Koranen beskriver hur både Moses, Jesus och andra profeter utförde mirakel men att otrogna i deras tid valde att kalla det för magi.
Citera
2014-10-21, 21:59
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Känns det som att du argumenterar för din sak just nu? Är din motivation att vända folk FRÅN islam?

Jag nämner den klara skillnaden mellan argumentation och krigshandling.

Man kan argumentera, men man kan inte kränka religionen.

Vi muslimer har blivit utsatta för flertalet sådana kränkningar här i Väst, och har vid flertalet tillfällen visat att vi aldrig kommer acceptera detta (Salman Rushdie, Muhammed teckningarna i Jyllands posten, Lars Wilks, Youtube videon, Koran bränningarna i Florida osv).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in