2019-03-22, 15:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subaruu1231
Det du säger stämmer inte, alla hadither stämmer inte dem är fabricerade det måste du förstå det vi vet är sanning är koranen. Nej det legitimerar inte att ha sex med fångar i krig det står ingenstans i koranen folk har tolkat som din högra hand besiter som slavar under krig det kan lika gärna vara någon man har ett förhållande med varför alltid vända allt till det värsta.
Amen

När Kristus kommer förkunnar Han allt.
Citera
2019-03-22, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Allt Gud gör kommer från vem Han Är. Därför skulle Mose säga så till Israels barn, att Jag Är Den/Att Jag Är hade sänt Mose till dem.

Gud gör alltid som Han vill. Han vill alltid detsamma, nämligen, ty "Han dömer inte som människor dömer".

Människan tolkar däremot Guds uppenbarelse som hon själv vill, tills dess hon inte vill. Se det understrukna!

Ja det stämmer dem flesta följer det dem önskar och vill, om Gud skulle upphäva något av sina tidigare budskap är det hans vilja, det är en prövning för vi är ju här för att prövas.
Citera
2019-03-22, 15:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subaruu1231
Ja det stämmer dem flesta följer det dem önskar och vill, om Gud skulle upphäva något av sina tidigare budskap är det hans vilja, det är en prövning för vi är ju här för att prövas.
Vissa säger att Gud upphävt förbundet med judarna, andra att Han upphävt förbundet under lagen. Inget av det stämmer.

Allt sammanfattar Gud i Kristus, och den som uppenbarar det är Gud i Kristus. Det blir uppenbart "på den dagen", alltså vid Jesu Kristi uppenbarelse. Inget får läggas till den.

"1Detta är en uppenbarelse från Jesus Kristus, en som Gud gav honom för att visa sina tjänare, vad som snart skall ske. Och medelst ett budskap genom sin ängel gav han det till känna för sin tjänare Johannes, 2som här vittnar och frambär Guds ord och Jesu Kristi vittnesbörd, allt vad han själv har sett. 3Salig är den som får uppläsa denna profetias ord, och saliga äro de som få höra dem och som taga vara på, vad däri är skrivet; ty tiden är nära."
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/1.htm

För allt vad jag kan se kom denna till Muhammed, men INGEN får lägga till något till orden. Inte konstigt då om Muhammed vägrade göra det. Den som lägger något där till eller tar något där ifrån får sitt namn struket ur Livets Bok hos Lammet. Den som hör orden i uppenbarelsen vet att han har sitt namn i Livets Bok.
Senast redigerad av LadySweden 2019-03-22 kl. 15:42.
Citera
2019-03-22, 15:43
Medlem
LadySwedens avatar
Det finns en hemlighet i Koranen som många talar om men inte känner till. Den blir uppenbar "på den dagen".
Citera
2019-03-22, 17:42
Medlem
Redivivuss avatar
Chrislam tycks ha sina anhängare även i Sverige. T ex Antje Jackelén är åt det hållet.

Skamligt när folk som kallar sig kristna erkänner den falske profeten Muhammed och hans Kristusförnekelser. Falska snedseglare sysslar med sådant.
Citera
2019-03-22, 17:43
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ja, enligt vad jag läser i Koranen är Muhammed Guds profet.

Definera "muslimerna", tack! Annars kan jag inte svara på din fråga tyvärr.
Du är i villfarelse. God natt.

Du vet mycket väl vad som definierar en muslim. Är Koranen enligt dig "Guds Ord" så är du inte riktigt klok och då har vi nog inget att säga varandra.
Senast redigerad av Redivivus 2019-03-22 kl. 17:45.
Citera
2019-03-22, 17:47
Medlem
LadySwedens avatar
Vad som är att vara evangeliet lydig förklarar Herren Jesus:

"1Och han framställde för dem en liknelse, för att lära dem att de alltid borde bedja, utan att förtröttas. 2Han sade: »I en stad fanns en domare som icke fruktade Gud och ej heller hade försyn för någon människa. 3I samma stad fanns ock en änka som åter och åter kom till honom och sade: 'Skaffa mig rätt av min motpart.' 4Till en tid ville han icke. Men omsider sade han vid sig själv: 'Det må nu vara, att jag icke fruktar Gud och ej heller har försyn för någon människa; 5likväl, eftersom denna änka är mig så besvärlig, vill jag ändå skaffa henne rätt, för att hon icke med sina ideliga besök skall alldeles pina ut mig.'» 6Och Herren tillade: »Hören vad den orättfärdige domaren här säger. 7Skulle då Gud icke skaffa rätt åt sina utvalda, som ropa till honom dag och natt, och skulle han icke hava tålamod med dem? 8Jag säger eder: Han skall snart skaffa dem rätt. Men skall väl Människosonen, när han kommer, finna tro här på jorden?»"
https://sv.bibelsite.com/swe/luke/18.htm
Citera
2019-03-22, 17:49
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Vad som är att vara evangeliet lydig förklarar Herren Jesus:

"1Och han framställde för dem en liknelse, för att lära dem att de alltid borde bedja, utan att förtröttas. 2Han sade: »I en stad fanns en domare som icke fruktade Gud och ej heller hade försyn för någon människa. 3I samma stad fanns ock en änka som åter och åter kom till honom och sade: 'Skaffa mig rätt av min motpart.' 4Till en tid ville han icke. Men omsider sade han vid sig själv: 'Det må nu vara, att jag icke fruktar Gud och ej heller har försyn för någon människa; 5likväl, eftersom denna änka är mig så besvärlig, vill jag ändå skaffa henne rätt, för att hon icke med sina ideliga besök skall alldeles pina ut mig.'» 6Och Herren tillade: »Hören vad den orättfärdige domaren här säger. 7Skulle då Gud icke skaffa rätt åt sina utvalda, som ropa till honom dag och natt, och skulle han icke hava tålamod med dem? 8Jag säger eder: Han skall snart skaffa dem rätt. Men skall väl Människosonen, när han kommer, finna tro här på jorden?»"
https://sv.bibelsite.com/swe/luke/18.htm
Du kan citera hur mycket bibelcitat du vill och hänvisa till vad du vill av känslor och upplevelser. Stöder du Islam är du falsk och delaktig i deras synder. Allt annat än lydnad till Gud handlar det om. Som sagt, god natt.
Citera
2019-03-22, 17:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Du är i villfarelse. God natt.

Du vet mycket väl vad som definierar en muslim. Är Koranen enligt dig "Guds Ord" så är du inte riktigt klok och då har vi nog inget att säga varandra.
Då är det så.
Citera
2019-03-22, 18:11
Medlem
LadySwedens avatar
Var Jesus muslim? Ja
Var Jesus kristen? Ja
Var Jesus jude? Ja

Den som skapar sekterism har inget hört.
https://youtu.be/z-j_1e13qlE
Citera
2019-03-22, 18:20
Medlem
LadySwedens avatar
Jag ser mig som muslim (lydig)
Jag ser mig som kristen (Guds tempel)
Jag ser mig som jude (Guds folk)

... men Gud är den som dömer genom Jesus Kristus.
Citera
2019-03-22, 18:22
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Var Jesus muslim? Ja
Var Jesus kristen? Ja
Var Jesus jude? Ja

Den som skapar sekterism har inget hört.
https://youtu.be/z-j_1e13qlE
Jesus var lika mycket muslim som profeten Muhammed var en hund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in