2019-03-22, 14:22
Medlem
LadySwedens avatar
Koranen förbjuder tillägg till Skriften, precis som Bibeln.
Citera
2019-03-22, 14:24
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subaruu1231
Vad pratar du om?
Han har inte våldtagit någon.
Dem stred i självförsvar för Guds sak det var meningen att den sanna tron skulle segra om du läser i koranen så är det Gud som ger dem order vad dem ska göra när dem förde krig mot dem, dem var långt underlägsna men änglarna stred med dem.
Det är lika lögnaktigt att berätta allt man hört.

Jesus påbjöd gifte mål med flickor i nya testamentet.
Bara för Muhammed ändra definitionen av våldtäkt betyder inte att han är oskyldig till våldtäkt.

Att våldta och hugga huvudet av folk bara för dom inte tror gud betyder inte att det är rätt. Det spelar ingen roll vad du säger.

Sök den riktiga Jesus istället för den falska versionen som Koranen bidragit med. Du kommer inte få någon frid varken i detta liv eller efter döden genom den onda religionen islam.
Citera
2019-03-22, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag frågar hur du vet att Muhammed gjorde det.

Sunnah skrevs långt efter Muhammeds död. Jag jämför sunnah med tex kyrkofädernas böcker. De är inte Skriften, och även fast det givetvis finns en del sanning i det de skrev är dessa böcker inte skiljda från någonting du eller jag skriver ifråga om helig skrift.
Koranen legimiterar sex med fångar i krig. Hadith går ännu längre och uppmuntrar att ha sex framför männen till deras hustrur.

Some of the Companions of the Apostle of Allah (may peace be upon him) were reluctant to have intercourse with the female captives in the presence of their husbands who were unbelievers.

https://www.thereligionofpeace.com/pages/muhammad/rape.aspx

Ska du komma och säga att hadith inte har något med islam att göra?
Citera
2019-03-22, 14:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Koranen legimiterar sex med fångar i krig. Hadith går ännu längre och uppmuntrar att ha sex framför männen till deras hustrur.

Some of the Companions of the Apostle of Allah (may peace be upon him) were reluctant to have intercourse with the female captives in the presence of their husbands who were unbelievers.

Hur skiljer sig då Koranen från Torah?

Jag läser inte Torah som de judar som saknar evangeliet.
Citera
2019-03-22, 14:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Det viktiga är inte hur jag definerar islam. Det viktiga är hur Gud definerar lydnad under Hans budskap.

Definitionen är, enligt Skriften, att erkänna Kristus som den av Gud insatte konungen.
Citera
2019-03-22, 14:43
Medlem
LadySwedens avatar
"22I tillbedjen vad I icke kännen, vi tillbedja vad vi känna -- ty frälsningen kommer från judarna -- 23men den tid skall komma, ja, den är redan inne, då sanna tillbedjare skola tillbedja Fadern i ande och sanning; ty sådana tillbedjare vill Fadern hava. 24Gud är ande, och de som tillbedja måste tillbedja i ande och sanning.» 25Kvinnan sade till honom: »Jag vet att Messias skall komma, han som ock kallas Kristus; när han kommer, skall han förkunna oss allt.» 26Jesus svarade henne: »Jag, som talar med dig, är den du nu nämnde.»"
https://sv.bibelsite.com/swe/john/4.htm

"25Detta har jag talat till eder, medan jag ännu är kvar hos eder. 26Men Hjälparen, den helige Ande, som Fadern skall sända i mitt namn, han skall lära eder allt och påminna eder om allt vad jag har sagt eder."
https://sv.bibelsite.com/swe/john/14.htm

Det är Jesus Kristus som lär allt ur Skrifterna, som det är talat i alla tider. Ingen människa kan av egen kraft utlägga någon av profetiorna. När/om hon försöker kommer hon bara att gå allt längre i ondska.
Citera
2019-03-22, 14:44
Medlem
Citat:

Det du säger stämmer inte, alla hadither stämmer inte dem är fabricerade det måste du förstå det vi vet är sanning är koranen. Nej det legitimerar inte att ha sex med fångar i krig det står ingenstans i koranen folk har tolkat som din högra hand besiter som slavar under krig det kan lika gärna vara någon man har ett förhållande med varför alltid vända allt till det värsta.
Citera
2019-03-22, 14:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
"22I tillbedjen vad I icke kännen, vi tillbedja vad vi känna -- ty frälsningen kommer från judarna -- 23men den tid skall komma, ja, den är redan inne, då sanna tillbedjare skola tillbedja Fadern i ande och sanning; ty sådana tillbedjare vill Fadern hava. 24Gud är ande, och de som tillbedja måste tillbedja i ande och sanning.» 25Kvinnan sade till honom: »Jag vet att Messias skall komma, han som ock kallas Kristus; när han kommer, skall han förkunna oss allt.» 26Jesus svarade henne: »Jag, som talar med dig, är den du nu nämnde.»"
https://sv.bibelsite.com/swe/john/4.htm

"25Detta har jag talat till eder, medan jag ännu är kvar hos eder. 26Men Hjälparen, den helige Ande, som Fadern skall sända i mitt namn, han skall lära eder allt och påminna eder om allt vad jag har sagt eder."
https://sv.bibelsite.com/swe/john/14.htm

Det är Jesus Kristus som lär allt ur Skrifterna, som det är talat i alla tider. Ingen människa kan av egen kraft utlägga någon av profetiorna. När/om hon försöker kommer hon bara att gå allt längre i ondska.

Gud är den som talar genom Kristus:
https://youtu.be/GfVd5x9W1Xc

... och ibland medelst sin ängel för var församling som Skriften säger. Men Gud säger aldrig emot det Han tidigare sagt, Gud bekräftar det Han sagt.
Citera
2019-03-22, 15:11
Medlem
Citat:
Gud är den som talar genom Kristus:
https://youtu.be/GfVd5x9W1Xc

... och ibland medelst sin ängel för var församling som Skriften säger. Men Gud säger aldrig emot det Han tidigare sagt, Gud bekräftar det Han sagt.

Han kan göra som han vill, varje tid har haft sin uppenbarelse

Ja det stämmer att han talar genom sina profeter dem framför hans ord omformulerade

Sura 2 106. Varje vers [uppenbarelse] som Vi upphäver eller överlämnar åt glömskan ersätter Vi med en bättre eller en lika god. Vet du inte att Gud har allt i Sin makt

Sura 13 39. Gud upphäver eller bekräftar vad Han vill [av tidigare budskap]; hos Honom är all uppenbarelses källa.
Citera
2019-03-22, 15:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Han kan göra som han vill, varje tid har haft sin uppenbarelse

Ja det stämmer att han talar genom sina profeter dem framför hans ord omformulerade

Sura 2 106. Varje vers [uppenbarelse] som Vi upphäver eller överlämnar åt glömskan ersätter Vi med en bättre eller en lika god. Vet du inte att Gud har allt i Sin makt

Sura 13 39. Gud upphäver eller bekräftar vad Han vill [av tidigare budskap]; hos Honom är all uppenbarelses källa.
Allt Gud gör kommer från vem Han Är. Därför skulle Mose säga så till Israels barn, att Jag Är Den/Att Jag Är hade sänt Mose till dem.

Gud gör alltid som Han vill. Han vill alltid detsamma, nämligen, ty "Han dömer inte som människor dömer".

Människan tolkar däremot Guds uppenbarelse som hon själv vill, tills dess hon inte vill. Se det understrukna!
Citera
2019-03-22, 15:19
Medlem
LadySwedens avatar
Att Jesus Kristus är Guds Ord betyder att allt är talat genom den Gud insatt som konung.

Jesu Kristi uppenbarelse förmedlas genom en ängel, och talar till var troende genom Anden Gud insatt som väktare i var troendes hjärta.
Citera
2019-03-22, 15:22
Medlem
Citat:
Det du säger stämmer inte, alla hadither stämmer inte dem är fabricerade det måste du förstå det vi vet är sanning är koranen. Nej det legitimerar inte att ha sex med fångar i krig det står ingenstans i koranen folk har tolkat som din högra hand besiter som slavar under krig det kan lika gärna vara någon man har ett förhållande med varför alltid vända allt till det värsta.
Det är snarare du som tolkar islam fel. Sluta ljug för dig själv och inse fakta.

Du har inget stöd för det du säger från varken Koranen eller hadith, utan precis som "LadySweden" svamlar du och hittar på egna tolkningar för att skönmåla den skiten som islam är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in