2005-09-10, 14:08
Bannlyst
Asså jag var nyss och köpte rödbetor och nu har jag lagat mig lite mat.Men problemet är att jag får inte uåå locket på glasburks helvetet.Jag har försökt att spola varm vatten osv men det fungerar inte.Finns det några andra knep så skriv gärna dom här.
Citera
2005-09-10, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymAnvändare
Asså jag var nyss och köpte rödbetor och nu har jag lagat mig lite mat.Men problemet är att jag får inte uåå locket på glasburks helvetet.Jag har försökt att spola varm vatten osv men det fungerar inte.Finns det några andra knep så skriv gärna dom här.

Enkelt fixat. Använd ett bestick e dyl och bänd upp locket tills du hör ett poffljud. Att du inte kan få upp locket beror på undertryck inne i burken.
Citera
2005-09-10, 14:14
Medlem
von Schmerzs avatar
Slå en spik igenom locket så släpper trycket. Täta med en bit tejp efteråt.
Citera
2005-09-10, 14:19
Bannlyst
Tusen tack har fixat det nu
Citera
2005-09-10, 18:15
Medlem
hårdkårs avatar
[trams]Tappa burken på ett hårt underlag[/trams]
Citera
2005-09-11, 12:39
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
Slå en spik igenom locket så släpper trycket. Täta med en bit tejp efteråt.
Spik? Räcker ju med att peta ett hål i locket med en kniv..
Citera
2005-09-12, 12:01
Medlem
spaderezzs avatar
slå locket lätt mot köksbänken par gånger då släpper vakummet oxå..så behöver man inte mixtra med knivar och sånt...
Citera
2005-09-12, 13:56
Medlem
embras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex_kidd
Enkelt fixat. Använd ett bestick e dyl och bänd upp locket tills du hör ett poffljud. Att du inte kan få upp locket beror på undertryck inne i burken.
håller med, klart effektivaste sättet. Bäst funkar skaftet på en tesked tycker jag. Finns en speciell gadget för såna här tillfällen som min farmor fann i italien på 70-talet. Den är grym, både tar bort trycket och gör det lätt att skruva upp locket. Har tyvär inte sett liknande makapärer här hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in