2014-10-11, 14:19
Medlem
Sobelles avatar
Jag har snackat med vänner om MDMA i allmänhet och alltid velat testa,
De beskriver drogen som något helt otroligt och underbart, att man blir kärleksfull osv.

Var ute med ett par vänner och drog sedan vidare hem till en killkompis, jag fick första gången prova mdma och jag snortade 2 linor - men fan va besviken ja blev alltså...
Inte ALLS så som mina vänner beskrivit det
De enda skillnaden jag kände var väl att jag blev pigg bara, men jag mådde ändå bra, de gjorde jag likaväl innan jag testade det. Samtal blev intressanta på nått sätt känner jag mig klokare , men absolut inte så "farlig / stark " upplevelse som folk sagt

Rökte på sen sist o somna gött, men varför blev de så? Hur ska de bli med mdma?
Har aldrig provat nått innan förutom röka, tyckte inte de var nått speciellt med det.. Kloka svar uppskattas
Citera
2014-10-11, 14:39
Medlem
Äter du någon medicin eller har gjort det nyligen?

Vissa mediciner, som antidepressiva, kan eliminera effekten helt.
(FB) Ssri + Mdma

Dessutom är det livsfarligt.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Serotonergt_syndrom
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2014-10-11 kl. 14:50.
Citera
2014-10-11, 14:46
Medlem
Du tog nog för lite och du borde svälja en kapsel istället för att snorta.

Är du tjej? Jag vill inte vara sån, men du borde nog vara på din vakt med killar som bjuder på MDMA. Det har hänt att killar gör det bara för att tjejer ska bli kåta och vilja ha sex.

Det har hänt en vän till mig nämligen, hon ångrade sig ganska grovt efteråt. Läser man här på FB så märker man att det finns fler killar som gör så.

Din vän kanske inte hade något sånt i baktankar, men det kan vara vissa som har det.

(FB) En FAQ om Ecstasy
Citera
2014-10-11, 14:51
Bannlyst
Min upplevelse är att jag inte alls blir kåt av MDMA, men jag kan ju vara en minoritet.

OT, jag tror det var dåligt MDMA eller så är du som jag, får inte jättehöga effekter av låg dos. Jag kan ju ta det och sedan sova gott samma dag. Har inte den uppåt eller tripp-effekten som många verkar få. Blir lite varm, kramig eller djupt ångestfylld av det. Därför jag inte gjort det på många år nu.
Citera
2014-10-11, 16:03
Medlem
Amfetamin? Dåligt sådant dessutom.
Citera
2014-10-11, 16:11
Medlem
som en annan sa, det kanske var affe eller nån kass RC.

2 linor av mdma-kristaller skulle va det bästa du varit med om.
Citera
2014-10-11, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoxpuff07
Det beror väl på hur stora linorna var?
Citera
2014-10-11, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoxpuff07
som en annan sa, det kanske var affe eller nån kass RC.

Nej, alla tycker inte det. Jag tycker inte det, i så fall vill jag ha något mer till det.
Citera
2014-10-11, 17:05
Medlem
Hade det varit riktigt MDMA så hade personen i fråga fått sig en käftsmäll av serotoninutsläpp.

Två linor i mitt tycke är kanske inte samma sak som i andras mätningar, men det låter som en första gång och det borde ha räckt om man mätt upp någolunda. Det låter inte som mdma över huvud taget. Någon annan skit, och om personen i fråga bara blivit lite pigg så kan det ha varit sunkigt amfetamin som inte varit särskilt bra.

Hade det varit någolunda kraft i tjacket, som det låter som, så borde även detta ha slagit tänderna ur munnen. Tyvärr vill jag säga att det är ett pissbums du landat i. Gör om gör rätt.
Citera
2014-10-11, 18:02
Medlem
Två linor säger inte mycket om dosen..
Inte blir du heller "farlig/stark", det låter mer som amfetamin. Ta en dos på 150-200mg nästa gång. Svälj och invänta effekt.

Jag tycker inte heller att effekterna var överväldigande efter allt man hört. Visst, man kunde se på allt förlåtande och känna stor empati för saker och ting, men man krålar ju inte runt på golvet förlamad av kärlek direkt.

Tror man ska läsa på om effekter om droger, men passa sig för att höra om andras upplevelser innan man själv provat på ett par gånger. Risken är att ribban höjs och man blir besviken.
Citera
2014-10-11, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPlayCSToGetaGF
Min upplevelse är att jag inte alls blir kåt av MDMA, men jag kan ju vara en minoritet.

OT, jag tror det var dåligt MDMA eller så är du som jag, får inte jättehöga effekter av låg dos. Jag kan ju ta det och sedan sova gott samma dag. Har inte den uppåt eller tripp-effekten som många verkar få. Blir lite varm, kramig eller djupt ångestfylld av det. Därför jag inte gjort det på många år nu.

Ångesten känner jag igen. En lång tid efter en roll kan jag känna djup sorg och en överväldigande känsla som jag inte kan identifiera när jag tänker tillbaks på vissa situationer under ruset..
Vad fan beror detta på? Även på höga doser händer detta
Citera
2014-10-11, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPlayCSToGetaGF
Man kanske inte blir kåt bara av att ta MDMA, men om man börjar mysa lite och ta på varandra, då jävlar.

Väldigt lätt hänt att det slutar med sex om man tar det med någon av det motsatta könet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in