2011-03-24, 22:57
Medlem
erikkkkks avatar
Jag har läst, på flera olika forum, om hur det är att använda sig av SSRI-preparat och MDMA. De flesta hävdar att endast effekten uteblir, eller kraftigt reduceras. Dessa påståenden kommer ofta från personer som själv provat denna kombination.

Det nämns också ofta att man löper risk att få serotonergt syndrom. Jag har emellertid aldrig hittat någon som varit med om detta. Har någon läst eller hört om någon person som fått serotonergt syndrom av SSRI-preparat och MDMA? Finns det att läsa så får ni gärna länka!
2011-03-25, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikkkkk
Jag har läst, på flera olika forum, om hur det är att använda sig av SSRI-preparat och MDMA. De flesta hävdar att endast effekten uteblir, eller kraftigt reduceras. Dessa påståenden kommer ofta från personer som själv provat denna kombination.

Det nämns också ofta att man löper risk att få serotonergt syndrom. Jag har emellertid aldrig hittat någon som varit med om detta. Har någon läst eller hört om någon person som fått serotonergt syndrom av SSRI-preparat och MDMA? Finns det att läsa så får ni gärna länka!
Ingen idé om du tänkt köra MDMA om du käkar SSRI i dem flesta fall uteblir effekten HELT. Så waste of MDMA!

Att effekten skulle bli bättre har jag då ALDRIG hört då jag varit torsk eller hooked eller vad man ska säga på MDMA i 2år drog det varje helg i 2 års tid. Sen pajja min hjärna totalt. Idag är jag helt återställd och kört MDMA flera gånger och funkar fint. Men torsk på det igen? ALDRIG.

Som sagt spara ditt MDMA tills du slutat med antideppen och vänta 2-3månader, sen kör hårt.
2011-03-25, 12:23
Medlem
erikkkkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DimmuBorgir
Ingen idé om du tänkt köra MDMA om du käkar SSRI i dem flesta fall uteblir effekten HELT. Så waste of MDMA!

Att effekten skulle bli bättre har jag då ALDRIG hört då jag varit torsk eller hooked eller vad man ska säga på MDMA i 2år drog det varje helg i 2 års tid. Sen pajja min hjärna totalt. Idag är jag helt återställd och kört MDMA flera gånger och funkar fint. Men torsk på det igen? ALDRIG.

Som sagt spara ditt MDMA tills du slutat med antideppen och vänta 2-3månader, sen kör hårt.
Tack för infon, men vad du säger finns det många säkra källor på. Jag har heller inte hört att effekten förstärkts av SSRI.

Vad jag däremot inte funnit säkra källor på, är att SSRI och MDMA kan orsaka serotonergt syndrom. Det är källor på detta jag är ute efter.
2011-03-26, 11:01
Medlem
Alyssachans avatar
Jag har läst att risken för syndromet blir större på olika sidor, även hört det av en del personer.
Kommer dock inte på någon källa och orkar inte leta upp heller, testa att söka på google?
2011-03-30, 14:51
Medlem
erikkkkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alyssachan
Jag har läst att risken för syndromet blir större på olika sidor, även hört det av en del personer.
Kommer dock inte på någon källa och orkar inte leta upp heller, testa att söka på google?
Jo, jag har också läst det. Men aldrig hört om någon som själv fått serotonergt syndrom av det.

"Jag har läst, på flera olika forum, om hur det är att använda sig av SSRI-preparat och MDMA."
- Hur tror du jag hittat dessa forum?
2011-03-30, 15:06
Medlem
bk-MDMAs avatar
Jag har åkt på en milt SS av Methylone+5-HTP
Det var hemskt.

Värt att riskera? Nej.
1) Effekt uteblir
2) Risk för skador på CNS
3) ??
4) Don't
2013-02-09, 01:31
Medlem
Facebooks avatar
Om nån har gått på 20mg citalopram i bara 3 veckor är det fortfarande risk för att effekterna uteblir?
Eller SS i värsta fall? Hjälper det om man skippar tabletterna 36h innan?

Mvh
2013-03-15, 23:36
Bannlyst
slutade med SSRI tabletterna för runt 5 veckor sedan, aldrig testat mdma tror ni jag får någon effekt eller är ssri effekten fortfarande i mig?
2013-03-19, 20:04
Moderator
kvm3s avatar
Sådana här frågor ställs med fördel i en samlingstråd för någon av substanserna i fråga eller i "Kan Jag blanda det här"-tråden.

Tråd låst.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in