• 1
  • 2
2014-10-11, 13:59
Medlem
blackoaks avatar
Är det någon som läst journalisten Sofia Mirjamsdotters krönikor om rasism?
Hon är nämligen den uppkäftiga samhällsförbättrarsorten som tappert försöker göra något ädelt, och bidrar kanske till att ögonen börjar tåras på de mest korkade rasisterna så att de kanske byter sida.
För det är på deras nivå hon lägger sig. Hennes jämlikar på andra sidan den politiskt korrekta muren.

Ja hon är så där härligt politiskt korrekt, något som hon delar med stora delar av sveriges journalistkår, som sällan skriver något eget, utan kommenterar det andra redan skrivit, i lite skruvad form. Så skall det ju vara.

Hon vann tydligen stora journalistpriset. Tyvärr tycker jag hon istället borde vunnit priset för sveriges onödigaste journalist.
Senast redigerad av blackoak 2014-10-11 kl. 14:01.
Citera
2014-10-11, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackoak
Hon är nämligen den uppkäftiga samhällsförbättrarsorten som tappert försöker göra något ädelt, och bidrar nog kanske till att ögonen börjar tåras på de mest korkade rasisterna kanske byter sida.
För det är på deras nivå hon lägger sig. Hennes jämlikar på andra sidan den politiskt korrekta muren.

Ja hon är så där härligt politiskt korrekt, något som hon delar med stora delar av sveriges journalistkår, som sällan skriver något eget, utan kommenterar det andra redan skrivit, i lite skruvad form. Så skall det ju vara.

Hon vann tydligen stora journalistpriset. Tyvärr tycker jag hon istället borde vunnit priset för sveriges onödigaste journalist.

Kakan Hermansson 2.0?
Citera
2014-10-11, 14:14
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackoak
Hon är nämligen den uppkäftiga samhällsförbättrarsorten som tappert försöker göra något ädelt, och bidrar kanske till att ögonen börjar tåras på de mest korkade rasisterna så att de kanske byter sida.

Länk?
Citera
2014-10-11, 14:37
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Tyvärr är många av de kvinnliga krönikörerna och journalisterna onödig. Det enda de gör är att trumpeta ut feministiska floskler och självklarheter. På sig har de en offerkofta stickad av stålull för att framstå som krigare och inte som de gnällkärringar och fjortisar de är.

Tyvärr så har de dragit med sig en del fjantar bland männen. Om dessa fega pojkar gör avbön och börjar ägna sig åt sann antifeministisk propaganda kan de dock bli förlåtna då de nu inte är medvetna om vad de gör. De är egentligen bara offer.
Citera
2014-10-11, 18:14
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Valfrihet har inget med frihet att göra. Jag tror på individens frihet men inte på rätten att välja fritt.För om jag tvingas välja så är det ju tvång och inte frihet

Eh...ah...*skakar på huvudet och går vidare*

Citat:
En mack som inte har ens startkablar att låna ut. Men frukost och lussekatter, det har dom.

Titta, en kvasiliberal som inte vill betala för sig och tillika en bilägare som inte äger startkablar eller vet vart man köper dom.

Citat:
Gråter nu över hur fint. Pris för freden, för barnen, för jämställdheten. För bildning. Mot våld. Så många dimensioner i detta.

Citat:
Enligt mamma är jag som en trästock. Enligt mina följare: Gjord av sten, ärlig, genuin, mänsklig, modig, vederhäftig, arg, träffsäker, informativ, rättfram.

Hon har tydligen haft en twitter-kurs och försökt lära ut hur twitter funkar och varför det är så bra.

Citat:
Tidigare ikväll höll jag en föreläsning för sådär en 90 kvinnor i Stadshuset i Sundsvall. Jag ville visa dem hur Twitter fungerar och twittrade följande: ”Behöver hjälp! jag visar Twitter för ett gäng fina kvinnor i Stadshuset i Sundsvall. Tala om för dom vad som är så bra med Twitter!

Citat:
Men sossarna har också en mörk historia, de grundade bland annat rasbiologiska institutet!"

Sant. Men det är stor skillnad på vad ett parti gjorde för nära hundra år sedan när Europa såg helt annorlunda ut

1958 stängdes institutet och det var närmare 50 år sen.

Citat:
SD:s nazism sträcker sig bara några få år tillbaka i tiden och syns fortfarande tydligt i deras politik och partiprogram

Israels ockupation är bra för det ger jobb åt innevånarna i Gaza. Vilken idiot! Vad är det för jävla mupp? http://2.bp.blogspot.com/-Tj8onfCKhL...jamsdotter.jpg
Citera
2014-10-11, 20:07
Medlem
blackoaks avatar
Jag menar- jag skulle gärna se ett antirasistiskt Sverige. Synd bara att det är den dumuppkäftiga typen av antirasismförespråkare som tar all plats i media. Tyvärr skapar de bara rasism.
Citera
2014-10-11, 20:26
Medlem
Kate80s avatar
Flyttad från Feminism och jämställdhet till Medier och journalistik.//Mod
Citera
2014-10-11, 20:37
Medlem
William Hainess avatar
"Gråter nu över hur fint"? Va?

Hon verkar vara helt besatt av Twitter... som verkar på väg att bli lite passé numera?
Senast redigerad av William Haines 2014-10-11 kl. 20:43.
Citera
2014-10-11, 20:51
Medlem
Mikojans avatar
Få se, var det inte hon som misstänkt full skällde ut Janne Josefsson för att han varit dum mot bitterfittekompisen Sveland?

Hur har hon fått luft igen? Räcker det inte med att hon då och då med hjälp av publicserviceradion får dyngsprida sina fördomar som programledarinna i skräpprogrammet Ring P1?
Citera
2018-11-13, 17:38
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Det är hårda tider för journalistskrået.

Sofia Mirjamsdotter, ledarskribent på Sundsvalls Tidning, tiggde pengar av sina följare på Twitter för att köpa ett hus.

https://www.journalisten.se/nyheter/...gar-pa-twitter
Citera
2018-11-13, 18:36
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...are-pa-twitter

Hon bad varje följare swisha 100 kronor var så att hon skulle ha råd med en sommarstuga ! 😂😂😂
Citera
2018-11-13, 19:01
Medlem
poxers avatar
Hon har ju faktiskt lyckats producera tre fina samhällsmedborgare!

En muslim, en transböghen och ett autistmongo.

Det är tur vi har såna samhällskämpar som Sofia.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in