Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Nu när det ändå framkommit att en möjlig sammanslagning fanns tycker jag att det kanske varit värt att prova. Visst, jag vet att det finns vissa ideologiska skillnader men i den grundläggande frågan fanns knappast någon anledning att tro på ett behov av kompromisser. Jag vet också att det finns motsättningar på personnivå och starkt kritik mot respektive organisation inom respektive organisation. Men vad fan, rörelsen utgörs av SvP och SMR, det finns inget annat. Så här i valets efterdyningar hade det i varje fall varit värt ett försök.
Det är där skon klämmer i första hand, men på sistone har det ju visat sig att det finns olika grupperingar inom "rörelsen" och att dessa olika grupperingar har drastiskt olika ideologiska och politiska målsättningar.
De flesta någorlunda vettiga och seriösa nationalister torde vara ense om att den icke-vita och destruktiva invandringen måste stoppas, att den stora icke-vita population som redan finns i landet på något sätt bör avlägsnas från det svenska territoriet och att grundproblemet är att judar och deras medlöpare äger och styr det mesta i Sverige och den övriga vita Västvärlden.
Frågan om hur man bäst arbetar för att nå målet, som är att rädda det svenska folket och den vita rasen från undergång och att återskapa en sund vit värld, kan man ha olika åsikter om. Det är en diskussion om metod, taktik och strategi, inte så mycket en diskussion om ideologi och långsiktiga politiska målsättningar. Här får man köpa att vissa tycker att man bör "lura" sig fram med en moderat image och populism, medan andra tror på en mer öppet radikal framtoning och politisk kamp. Så länge det faktiska slutmålet är detsamma så är man i grunden på samma sida och del av samma rörelse.
När aktörer som Motgift har en helt annorlunda och avvikande syn på världen och verkligheten, samt förmodligen även på de önskvärda slutmålen, så inser man dock att den nationalistiska rörelsen inte är en och inte är enad.