2014-10-10, 17:45
Medlem
mrtowlies avatar
Gick förbi de lokala A-Lagarna på deras parkbänk idag och ställde mig frågan, hur blir jag en av dem?

Finns det någon speciell ritual för att accepteras bland A-Lagarna? Om man nu bestämmer sig för att ta steget till Parkbänken - går man bara dit med en systemkasse fulöl och presenterar sig för dem? Eller sätter man sig en bit bort och ensamsuper i några veckor, tills dess de approachar dig och inbjuder till samkväm?

Det är ju samma gäng som sitter där år in och år ut, jag antar att de har en väldigt tight gemenskap och således är skeptiska mot yngre wannabees som vill göra anspråk på en plats längst ut på parkbänken?

Och framförallt, hur lång tid tar det innan man får klappa schäfern?
Citera
2014-10-10, 17:50
Medlem
Jag snackar dagligen med de lokala alkoholisterna.
Om du vill bli en av dem, gå dit med några bärs å va generös så har du dem som i en liten ask.
Senast redigerad av Snusveteranen 2014-10-10 kl. 18:13.
Citera
2014-10-10, 18:02
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusveteranen
Jag är [XX] år och snackar dagligen med de lokala alkoholisterna.
Om du vill bli en av dem, gå dit med några bärs å va generös så har du dem som i en liten ask.

Editera ditt inlägg omgående (det är 18-årsgräns på Flashback), vi vill ju gärna ha kvar dig och din expertis i tråden

Jag brukar också snacka lite med några a-lagare, men gissar att man inte blir helt accepterad förrän man slår sig ned och dricker lite starköl med dem.

Jag skulle vara försiktig med att bjuda på öl mer än någon gång ibland. Även om det naturligtvis uppskattas tror jag att man snabbt får ett rykte som en barmhärtig samarit, och att man därmed får mottaga en del skit om man plötsligt slutar leka jultomte.
Citera
2014-10-10, 23:39
Medlem
mytologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Editera ditt inlägg omgående (det är 18-årsgräns på Flashback), vi vill ju gärna ha kvar dig och din expertis i tråden :'

Jag brukar också snacka lite med några a-lagare, men gissar att man inte blir helt accepterad förrän man slår sig ned och dricker lite starköl med dem.

Jag skulle vara försiktig med att bjuda på öl mer än någon gång ibland. Även om det naturligtvis uppskattas tror jag att man snabbt får ett rykte som en barmhärtig samarit, och att man därmed får mottaga en del skit om man plötsligt slutar leka jultomte.

Hehe, good one!

Ont;
Tror det är ganska lätt att bli accepterade bland A-lagarna, de verkar inte vara så kräsna med vem du är, det viktiga är nog att man är ett trevligt sällskap, och ibland som du säger, UncleDuke, att man bjuder på en öl någon gång emellanåt.
Citera
2014-10-12, 20:53
Medlem
Nicke1234s avatar
Bjud på alkoholdrycker och var trevlig, växla telefonnummer med varandra om ni har telefon. Ofta räcker det med att bjuda A-lagarna på dricka en enda gång, sen så ser dom dig som ett vandrande Systembolag.
Men det mest viktiga är att ni har ungefär samma bakgrund och livsstil, alkoholister har en märklig förmåga att hitta och söka sig till varandra.
Citera
2014-10-12, 21:15
Medlem
Vill du bli som dem (vad coolt, NOT), så sluta betala räkningar & lägg alla pengar på sprit... Då är du en bra bit påväg...
Citera
2014-10-12, 21:54
Medlem
tjackrunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spunkiz
Vill du bli som dem (vad coolt, NOT), så sluta betala räkningar & lägg alla pengar på sprit... Då är du en bra bit påväg...

Det handlar väll mer om att om man redan är i skiten, hur blir man en i sällskapet och slipper lida ensam. Gissar jag iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in