• 5
  • 6
2014-10-13, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mimikryy
Dock sett på min facebook ett antal R.I.P William statusar? Och jag bor i Borås f.ö
Så då måste han väl vara avliden om det är han det handlar om

Nej, har inget med detta att göra. W. begick självmord slutet av förra veckan.
Citera
2014-10-13, 21:47
Medlem
mimikryys avatar
Okej då vet vi det!
Citera
2014-10-14, 02:29
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
skulle dessutom tippa på att de som jobbar på mcdonalds hulta i väldigt få fall är etniska svenskar. om offret är alban är det mest troliga att GM är 1. alban, 2. invandrare från något annat land. och ungefär med dom oddsen.

antingen var han på och tafsade på vittnet, som ringde GM, eller så var GM så pass otrevliga typer att vittnet inte vill säga vilka de var. behöver liksom inte vara något mc-gäng för att folk inte ska vilja vittna. låter helt osannolikt att hon inte sett något.

artikel i bt: http://www.bt.se/nyheter/boras/ingen...el(4486689).gm

var det förresten inte en albansk släktfejd nyligen i borås?

Jodå den när en djävligt ung kille (12 har jag för mig) blev skjuten. Ska ha kopplingar ner till Kosovo/Albanien så chans finns väl att den fortsatte i Torsdags.

Enligt uppgift handlar det ju om "fylla gone wrong" men postaren förklarar inte ens vad som hänt så jag tvivlar på den...
Senast redigerad av platyzma 2014-10-14 kl. 02:32.
Citera
2014-10-14, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Jodå den när en djävligt ung kille (12 har jag för mig) blev skjuten. Ska ha kopplingar ner till Kosovo/Albanien så chans finns väl att den fortsatte i Torsdags.

Enligt uppgift handlar det ju om "fylla gone wrong" men postaren förklarar inte ens vad som hänt så jag tvivlar på den...
Ville inte utveckla det för jag kan inte hitta någon 100% källa. Det handlar dock 100% säkert inte om en släktfejd av flera anledningar. Dels är han född och uppvuxen här och föräldrarna kommer från Kosovo där blodfejd är extremt sällsynt och dels för att han inte på något sätt är släkt med den pojke som du syftar på.

Kan vara gängrelaterat eller en incident på fyllan men med den kunskapen jag har om honom lutar det mer mot det senare.
Senast redigerad av Econizze 2014-10-14 kl. 20:15.
Citera
2014-10-14, 21:53
Medlem
spacelets avatar
Tydligen ska kvinnan inte ha befunnit sig i samma busskur utan i själva verket i en annan busskur eller liknande i närheten vilket i alla fall skulle kunna förklara varför hon kunde titta bort och på så sätt "missa" misshandeln.

Fortfarande mycket märkligt dock.
Citera
2014-10-15, 22:44
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacelet
Tydligen ska kvinnan inte ha befunnit sig i samma busskur utan i själva verket i en annan busskur eller liknande i närheten vilket i alla fall skulle kunna förklara varför hon kunde titta bort och på så sätt "missa" misshandeln.

Fortfarande mycket märkligt dock.

När man läste artikeln så fattade jag det som att hon satt i samma busskur och ändå lyckades missa misshandeln för att hon tittade bort i ett ögonblick =)
Citera
2014-10-16, 08:21
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Econizze
Ville inte utveckla det för jag kan inte hitta någon 100% källa. Det handlar dock 100% säkert inte om en släktfejd av flera anledningar. Dels är han född och uppvuxen här och föräldrarna kommer från Kosovo där blodfejd är extremt sällsynt och dels för att han inte på något sätt är släkt med den pojke som du syftar på.

Kan vara gängrelaterat eller en incident på fyllan men med den kunskapen jag har om honom lutar det mer mot det senare.

incident på fyllan, borde ju i så fall handla om bråket som uppstod på firmafesten. vad är det för taskiga arbetskamrater som ringer kriminella som slår honom sönder och samman? kan du ge en hint om vilken bransch det är?
Citera
2014-12-06, 16:16
Medlem
Religions-Fris avatar
Skottlossningen i torsdags på Högagärdsgatan 30 Hulta har enligt rykten med denna misshandel att göra. Är det kanske så att BO vid torsdagens skjutning är MG vid denna misshandel??
Citera
2015-06-07, 21:13
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Religions-Fri
Skottlossningen i torsdags på Högagärdsgatan 30 Hulta har enligt rykten med denna misshandel att göra. Är det kanske så att BO vid torsdagens skjutning är MG vid denna misshandel??

Man kan ju hoppas det...
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in