2014-10-11, 10:45
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenpamanen
hade det varit svenskar som spöat en invandrare/utlänning, då hade tidningarna haft svarta stora rubriker om det, har du inte lärt dig det ännu?

skulle dessutom tippa på att de som jobbar på mcdonalds hulta i väldigt få fall är etniska svenskar. om offret är alban är det mest troliga att GM är 1. alban, 2. invandrare från något annat land. och ungefär med dom oddsen.

antingen var han på och tafsade på vittnet, som ringde GM, eller så var GM så pass otrevliga typer att vittnet inte vill säga vilka de var. behöver liksom inte vara något mc-gäng för att folk inte ska vilja vittna. låter helt osannolikt att hon inte sett något.

artikel i bt: http://www.bt.se/nyheter/boras/ingen...el(4486689).gm

var det förresten inte en albansk släktfejd nyligen i borås?
Citera
2014-10-11, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
skulle dessutom tippa på att de som jobbar på mcdonalds hulta i väldigt få fall är etniska svenskar. om offret är alban är det mest troliga att GM är 1. alban, 2. invandrare från något annat land. och ungefär med dom oddsen.

antingen var han på och tafsade på vittnet, som ringde GM, eller så var GM så pass otrevliga typer att vittnet inte vill säga vilka de var. behöver liksom inte vara något mc-gäng för att folk inte ska vilja vittna. låter helt osannolikt att hon inte sett något.

artikel i bt: http://www.bt.se/nyheter/boras/ingen...el(4486689).gm

var det förresten inte en albansk släktfejd nyligen i borås?
Korrekt. (FB) Borås 2013-12-31: 12-åring utsatt för mord/dråp-försök
Citera
2014-10-11, 17:38
Medlem
Jag har besökt min hemstad och dessvärre fått höra att min vän ligger i sjukhuset pga just misshande, och det råder ingen tvivel om att det skulle vara samma person. Kommer av respekt till hans anhöriga inte lämna ut något namn men kan säga att han är verkligen en toppen kille med hjärtat på rätt sida som drack för mycket en kväll. Vill tro att han inte haft tidigare problem hos polisen men är desto mer säker på att han faktiskt inte är kopplat med något gäng.

Allt handlar om en fylla gone wrong I detta fallet. Läget är dock förbättrat för honom och hoppas han kan återställa sig helt.
Citera
2014-10-11, 18:56
Medlem
Detta har rimligtvis inget med Mcdonalds eller H&M att göra (ang. personalfest) då jag ser att det finns andra busshållplatser precis i anslutning till dessa företag. Det blir alltså orimligt eftersom man troligtvis går till närmsta busshållplats där samma busslinjer också går.

Källa: vasttrafik.se
Citera
2014-10-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AschbergersSyndrom
Detta har rimligtvis inget med Mcdonalds eller H&M att göra (ang. personalfest) då jag ser att det finns andra busshållplatser precis i anslutning till dessa företag. Det blir alltså orimligt eftersom man troligtvis går till närmsta busshållplats där samma busslinjer också går.

Källa: vasttrafik.se
Nu var det dock personal från H&M som vart där och festade. Har vänner som var där på p-festen.
Citera
2014-10-11, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Econizze
Jag har besökt min hemstad och dessvärre fått höra att min vän ligger i sjukhuset pga just misshande, och det råder ingen tvivel om att det skulle vara samma person. Kommer av respekt till hans anhöriga inte lämna ut något namn men kan säga att han är verkligen en toppen kille med hjärtat på rätt sida som drack för mycket en kväll. Vill tro att han inte haft tidigare problem hos polisen men är desto mer säker på att han faktiskt inte är kopplat med något gäng.

Allt handlar om en fylla gone wrong I detta fallet. Läget är dock förbättrat för honom och hoppas han kan återställa sig helt.

Fint att du berättar vad du vet men ändå på ett respektfullt sätt.

Tragiskt att det som förr i tiden löstes med en örfil idag i princip blir ett mordförsök.

På vilket vis spårade fyllan ur? Försökte han ragga lite för intensivt på tjejen eller kaxade han med killarna?
Citera
2014-10-12, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackthepirate
Nu var det dock personal från H&M som vart där och festade. Har vänner som var där på p-festen.
OBS fel av mig. Glöm det där jag skrev.
Citera
2014-10-12, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Jaha, då vet vi det. Vad har det med misshandeln o göra, knappast dom har bommat igen för en misshandel.

Gjorde de bara en inflik om vart de tagit vägen eftersom det var ett frågetecken tidigare i tråden vart de tagit vägen...Så det var inget releterat till misshandeln.

Och nej. De bommar nog inte igen för en misshandel.
Citera
2014-10-12, 21:48
Medlem
ADEBiSi1s avatar
Willi*m t*l*y?
*a
Citera
2014-10-12, 22:14
Medlem
meadowbrooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADEBiSi1
Willi*m t*l*y?
*a

+1 tänkte samma men borde stått i tidningen. Om inte, hur avled Will*am?
Citera
2014-10-12, 23:09
Medlem
Venators avatar
Eftersom Borås Tidning ikväll skriver att offrets tillstånd är allvarligt, men stabilt och inte livshotande, så kan vi väl på ganska säker grund anta att det inte är den ovan omnämnde och avlidne W.T.
Citera
2014-10-13, 12:06
Medlem
mimikryys avatar
Dock sett på min facebook ett antal R.I.P William statusar? Och jag bor i Borås f.ö
Så då måste han väl vara avliden om det är han det handlar om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in