• 1
  • 2
2014-10-09, 23:50
Medlem
Tjejen fick en z3C av sitt jobb men hon vill ha iphone 5s eller 6, vart kan hon vända sig?
Citera
2014-10-09, 23:54
Medlem
Polyklorfenols avatar
Antingen till sitt jobb för att byta, Blocket för att sälja (åtal följer?) eller till en psykolog (hur fan kan man byta bort en Sony Z3 moj Ajjfån?).
Citera
2014-10-09, 23:55
Medlem
MADs avatar
Sälj den på blocket. Företag brukar dock inte dela ut telefoner utan låna ut.
Kolla så hon verkligen äger den innan hon gör något.
Citera
2014-10-09, 23:56
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Fick hon den av sitt jobb så är det väl bara att sälja den och köpa en egen.

Eller rör det sig om en jobbtelefon? Ja då brukar man väl få välja innan man får den om det finns något val.
Finns det inget val, ja då kanske företaget har en infrastruktur som inte är anpassad till alla operativsystem och då är det inte bara att byta hur som helst.
Citera
2014-10-10, 00:03
Medlem
Det är hennes men det är bruten förpackning då hon fått hjälp med att starta den osv. Själv har jag samma telefon så kan be henne testa blocket om folk nu är villiga att byta där såvida ingen vill köpa den.
Citera
2014-10-10, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mesmo
Det är hennes men det är bruten förpackning då hon fått hjälp med att starta den osv. Själv har jag samma telefon så kan be henne testa blocket om folk nu är villiga att byta där såvida ingen vill köpa den.
Din flickvän behövde alltså till och börja ha hjälp för att starta telefonen?

Det finns säkert någon på blocket som vill göra en riktig vinstaffär, så börja med att lägga ut en annons där. Beroende på vad hon jobbar med så borde hon höra med de ansvariga där om hon kan byta telefon hursomhelst.
Citera
2014-10-11, 07:22
Medlem
Hon lyckades byta z3 compact mot en 8 mån använd iphone 5s 64 gb, telefonen var faktiskt i fint skick. Var det en vettig deal eller inte?
Citera
2014-10-11, 07:58
Citat:
Hon lyckades byta z3 compact mot en 8 mån använd iphone 5s 64 gb, telefonen var faktiskt i fint skick. Var det en vettig deal eller inte?

Det var en helt idiotisk deal men den verkar ha passat din flickvän som handen i handsken.
Citera
2014-10-11, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Det var en helt idiotisk deal men den verkar ha passat din flickvän som handen i handsken.

Såvida du inte är ett androidtroll så får du gärna utveckla ditt resonemang.
Citera
2014-10-11, 09:25
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:

Trivs man verkligen inte med android så har ju alla androidtelefoner lågt värde för en.
För mig som har svårt för iOS så har en iphone 5s lägre värde än min budgetsamsung som kostade 1000kr ny, trots att appletelefonen är tekniskt mycket bättre.

Alltså, din flickvän vill uppenbarligen ha en iphone, nu har hon det.
Dessutom kan jag tänka mig att efgersom iphone6 är så pass ny skulle det vara svårt att hitta nån att byta med, alltså är 5s det i praktiken bästa hon kan byta mot.
Citera
2014-10-11, 14:10
Citat:

Om vi skiter i att din flickvän uppenbarligen är rätt korkad då hon behöver hjälp med att slå på mobilen + att hon vill ha en iPhone samt att vi inte vet om hon verkligen fått mobilen eller om det är en jobbmobil som senare skall lämnas tillbaka (du skriver "fått" och att det är "hennes" men ja...det är tyvärr inte säkert): jag skulle inte bytt en ny och oanvänd Z3c (som är en bättre mobil) mot en iPhone 5 som är använd i åtta månader. Jag hade istället frågat företaget om jag kunde fått byta mobilen mot den jag ville ha. Hade inte det fungerat hade jag försökt sälja mobilen och sen lagt pengar emellan för att köpa en iPhone 6/6+ om hon nu prompt vill ha en iPhone. Visserligen lär man inte få 4500 kr som en Z3c kostar, men man lär inte heller få nöja sig med 500 kr.

För henne var bytet säkert jättejättesuperduperbra eftersom nu har hon sin eftertraktade iPhone. För mig är bytet helt efterblivet eftersom jag anser att hon "byter ner" sig.
Citera
2014-10-12, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Om vi skiter i att din flickvän uppenbarligen är rätt korkad då hon behöver hjälp med att slå på mobilen + att hon vill ha en iPhone samt att vi inte vet om hon verkligen fått mobilen eller om det är en jobbmobil som senare skall lämnas tillbaka (du skriver "fått" och att det är "hennes" men ja...det är tyvärr inte säkert): jag skulle inte bytt en ny och oanvänd Z3c (som är en bättre mobil) mot en iPhone 5 som är använd i åtta månader. Jag hade istället frågat företaget om jag kunde fått byta mobilen mot den jag ville ha. Hade inte det fungerat hade jag försökt sälja mobilen och sen lagt pengar emellan för att köpa en iPhone 6/6+ om hon nu prompt vill ha en iPhone. Visserligen lär man inte få 4500 kr som en Z3c kostar, men man lär inte heller få nöja sig med 500 kr.

För henne var bytet säkert jättejättesuperduperbra eftersom nu har hon sin eftertraktade iPhone. För mig är bytet helt efterblivet eftersom jag anser att hon "byter ner" sig.

Med att starta mobilen menade jag "komma igång" med den. Ja hon fick telefonen, arbetsgivaren gick inte med på att låta henne byta till iphone. Sedan så har hon varit och känt på en iphone 6 men kom fram till samma sak som andra gjorde i telenorbutiken: iphone 6 känns för stor, iphone 6 är hal så min flickvän likt två andra föredrog 5s före iphone 6.

Så nej, uppenbarligen har hon inte bytt ner sig när hon fick en 64 gb 5s mot en 16 gb z3. Allt är relativt som någon skrev här. Gillar man iphone så är väl ALLA androider ett nerköp?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in