• 1
  • 2
2014-10-11, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bookhouse
Jag förstod inte riktigt ditt sista inlägg MRZnr1.

Om man nu kunde uppnå 10% extra förbränning av periodisk fasta så är det det inte värt uppoffringarna? Och de extra 10 kan man ändå uppnå med en extra träningsdag? Tolkade jag det rätt?

Vad menade du med extrajobb 10-20 dagar i veckan. Att man fastar de dagarna?

.
Nu tvivlar jag starkt på att man får en såpass ökad förbränning av periodiskt fasta, om man ens får någon ökad förbränning alls, jag personligen tror inte det men jag har inte läst på. Men 10% extra bmr för mig motsvaras av en 30minuters promenad. Inte så mycket att hänga upp i julgranen.
Citera
2014-10-11, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bookhouse
Jag förstod inte riktigt ditt sista inlägg MRZnr1.

Om man nu kunde uppnå 10% extra förbränning av periodisk fasta så är det det inte värt uppoffringarna? Och de extra 10 kan man ändå uppnå med en extra träningsdag? Tolkade jag det rätt?

Vad menade du med extrajobb 10-20 dagar i veckan. Att man fastar de dagarna?

.

Jag menar inte att man kan uppnå 10% med periodisk fasta, utan det ska ju mer förändringar för att förbränna 10% extra per dag. De förändringar i vardagen och den tid dessa sakerna kommer ta känner jag inte är värt det.

Det jag menade med 10-20 dagar är att 10% x tio dagar bara motsvarar 1 extra dag med underskott. Så istället för att forma sitt liv för det lilla extra så kan man köra underskott i 11 istället för 10 dagar.
Citera
2014-10-12, 10:21
Medlem
Bookhouses avatar
Ok. Förstår. Det är sant.
Jag har inga föreställningar om att det ska öka förbränningen med så mycket heller. Men det är intressant hur de påstår sig ligga på lågt kroppsfett utan att behöva räkna kalorier hela tiden. Personligen tror jag att det är för att det är enklare att kontrollera insulin nivån med fasta än vad det är om man äter 5-6 ggr om dagen. Även om du är noggrann vad du äter de 5-6 gångerna. Sen tror man att man ökar en fett förbrännande protein källa i kroppen http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15294045 när man fastar i så lite som 15 timmar. Den ökar också av träning. Förespråkare påstår också att kroppen producerar growth hormones.
Eller så är det bara så att man inte får i sig lika mycket kalorier i längden om man bara får äta under tex 7 timmar om dagen. Skulle vara kul att följa någon på flashback som började med periodisk fasta.
Citera
2014-10-13, 12:46
Medlem
Jag har testat på periodisk fasta och det fungerar riktigt bra.

Har även testat på periodisk fasta under tidigt stadie av bulk och upplevde att jag inte alls blev lika "bulkig" av mig som jag brukar bli under bulk - trots viktuppgång.

Min mat-cykel varar i 6 timmar,och fastan i 18 timmar under deff.

Testa dig fram själv. Det är det enda rätta.
Citera
2014-10-13, 18:01
Medlem
Anledningen till att Periodisk fasta fungerar är pga att man äter mindre än "förut", inte att kroppen går in fatburning Mode eller dylikt. Det säger ju sig självt, äter du inget förrän 1600 har du hoppat över frukost och lunch = ätit mindre kalorier.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in