2014-10-13, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskans
lika underbart för mig att komma hem hälla ut påsen på bordet grindar och laddar vapen för att luta mig tillbaka till tonerna av skön musik och röka min vaporizer kopp

true true!
Citera
2014-10-13, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dwalin
Jag hoppas du förstår att man kan vaporiza tobak också.

Jag hoppades att det skulle vara underförstått att tobaken behöver förbrännas för det här bättre påslaget.
Citera
2014-10-13, 12:06
Medlem
steveY2Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forandring
Jag hoppades att det skulle vara underförstått att tobaken behöver förbrännas för det här bättre påslaget.
Men snälla.
En stor anledning till att folk går över till vaporizer är just på grund av att det är hälsosammare och för att slippa tobaken.
Om du nu behöver tobaken för att få ett bättre high så kan du lika gärna stanna med bong & joints.
Citera
2014-10-13, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steveY2K
Men snälla.
En stor anledning till att folk går över till vaporizer är just på grund av att det är hälsosammare och för att slippa tobaken.
Om du nu behöver tobaken för att få ett bättre high så kan du lika gärna stanna med bong & joints.

Men snälla..
Det jag försöker säga, är att även om det är hälsosammare med vappen, så är en stor nackdel att ruset inte kommer i närheten av ruset man får när man blandar grönt med tobak och förbränner skiten.
Citera
2014-10-13, 17:13
Medlem
bongloards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forandring
Men snälla..
Det jag försöker säga, är att även om det är hälsosammare med vappen, så är en stor nackdel att ruset inte kommer i närheten av ruset man får när man blandar grönt med tobak och förbränner skiten.

Röker man tobak snabbt så får man en nikotinkick och blandas det med gräs så känns gräsruset annorlunda. Jag får samma känsla om jag petar in en snus innan jag tar en holk av bara grönt/brunt. Blir lika bäng på rökat om jag skippar tobaken men kicken och yrseln blir svagare.

Dricker man rent sprit så blir man full. Dricker man rent sprit lika fort groggat på energidryck så blir kicken lite snabbare och ruset annorlunda. Men där spelar koffein och socker en stor roll.

Borde inte ens behöva diskutera detta då det är ganska obvious.

Önskar att jag skippade tobaken och körde vape från första början. Har "växt upp" med gravitybong och tobaksmeck så jag gillar kicken minst lika mycket som bängan. Beteendet smittar av sig lite för mig när jag testar andra droger och det är därför jag aldrig kommer röra sprutor. T.ex så snortar jag hellre än att bomba om det inte är allt för plågsamt att snorta.
Senast redigerad av bongloard 2014-10-13 kl. 17:17.
Citera
2014-10-13, 23:23
Medlem
Mommejrs avatar
Vaporizers är helt ok. Men ska man köpa vaporizer gör man bäst i att betala ett par extra hundralappar. Dom billiga skräpvaporizerna förbränner rökat på samma sätt som en joint enligt flera granskningar, dock dom som säljer det säger motsatsen. Så betala minst 800-1000Kr så får man en bra vap.
Enda nakdelen med vaps enligt mig är smaken. Tycker det smakar bra mkt bättre att bara ta en kopp gräs i en bong, lr mecka en joint i stället. Men kommer nog skaffa mig en volcano inom en snar framtid. Att inte rulla själv tycker jag förstör mkt av charmen som röka för med sig också.
Citera
2014-10-14, 14:23
Medlem
Lorenzo.Benzos avatar
Kan inte säga att påslaget är sämre öht med vape kontra joint lr ens bong. Har en Volcano och röker enbart grönt. Skillnaden sitter i så fall i en "renare" high med vape jämfört med andra sätt, detta är i alla fall min upplevelse men för andra kan det förstås funka annorlunda. En anledning att jag kostade på mig en rätt avancerad vaporizer var att jag har astma och började få problem med den pga mycket cb-rökning och med vapern har inte min astma blivit som vanligt, utan tom bättre!
Citera
2014-10-14, 17:35
Medlem
skinner1112s avatar
Har du rökt bong varje dag i flera år kommer inte en vape va tillräckligt. jag har en volcano digit tycker det är nice ibland men tycker det går åt mer weed och man får inte den där smällen en bong ger.

däremot om du röker ibland eller bara joints så är en vape jävligt nice, särskilt en Volcano!
Citera
2014-10-14, 17:45
Medlem
Yodawgimbads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawwa
Vad ska man köpa? En bong eller vaporizer?
Bong så klart! Inget slår att komma hem mot kvällen och bli knockad av en bong
Citera
2014-10-14, 19:00
Medlem
Big.Bangs avatar
Kan rekommendera en bra portabel vaporizer för 2000:-. Arizer Solo finns på vaposhop.com.

Sen om man bara röker gräs ibland så är det någon ingen större fara att röka bong. Så vitt jag förstått är cannabisrök åtminstone inte lika farligt som tobaksrök, men är inte 100% säker på om det stämmer eller om det är något som stoners säger.
Citera
2014-10-21, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av facedark
Vaporizer är mycket hälsosammare, och du slipper t ex köpa en massa tändare, blir inte äckligt bongvatten & lättare att rengöra en vaporizer (du borstar lite i min, inget mer)

Förövrigt - är det nån som kan rekommendera en vaporizer som fungerar bra med brunt? Jag har en Plenty Vaporizer från Storz-bickel, funkar helt ok till grönt och sådär när man är hemma men grejen är att jag ofta är på språng och skulle vilja ha en ganska portabel vape som tar både brunt och grönt.

Jag förstår inte.. Om du har en vaporizer som fungerar helt ok till grönt varför skulle den inte fungera helt ok till brunt? Har hasch en annan aggregationsform eller en högre sublimeringspunkt. Ha inte för hög temp så löser inte oljan upp sig ska du se! Och om du är ekonomisk så kanske du kan baka på resterna och om du verkligen är ekonomisk så kanske du kan slicka upp halterna av oljan som löste upp sig för då blir det ju till och med roligt att städa vaporizen

(JAG SKÄMTAR; JAG IDIOTFÖRKLARAR MIG SJÄLV)
Senast redigerad av sleven0914 2014-10-21 kl. 09:30.
Citera
2014-10-21, 18:58
Medlem
Det bästa med vape är att man slipper "avtändningen".
Med joints kan jag få en sån avtändning att det enda som funkar är röka mer eller sova annars är jag trött och irriterad i flera timmar. Jag tror att det är de ämnen som förbränns vid höga temperaturer som gör mig seg.
Vape, jag kör, blir bäng, kanske inte lika länge eller lika tungt som tex bong men skönt bäng sen nån timme senare är jag i stort sett helt nykter igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in