2014-10-10, 14:37
Medlem
Jawwas avatar
Vad ska man köpa? En bong eller vaporizer?
Citera
2014-10-10, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jawwa
Vad ska man köpa? En bong eller vaporizer?

Vaporizer är mycket hälsosammare, och du slipper t ex köpa en massa tändare, blir inte äckligt bongvatten & lättare att rengöra en vaporizer (du borstar lite i min, inget mer)

Förövrigt - är det nån som kan rekommendera en vaporizer som fungerar bra med brunt? Jag har en Plenty Vaporizer från Storz-bickel, funkar helt ok till grönt och sådär när man är hemma men grejen är att jag ofta är på språng och skulle vilja ha en ganska portabel vape som tar både brunt och grönt.
Senast redigerad av facedark 2014-10-10 kl. 15:25.
Citera
2014-10-10, 15:24
Medlem
-dubbelpost-
Citera
2014-10-10, 18:05
Medlem
CrippledJoins avatar
Du kan ju även lägga till att det smakar bättre och att du kan spara allt och röka/laga det efteråt. Ännu mer ekonomiskt.

Jag kör med en MFLB och slänger i allt i en snusdosa och spar ihop det till en spliff. Givetvis beror det på hur "hårt" du förbränner det, spara inte det som eventuellt blir bränt.
Citera
2014-10-10, 18:45
Medlem
KaptenTrulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Denna: http://smoketower.com/magic-flight-launch-box-small-portable-vaporizer-se.html

Beställde själv just denna i förrgår och den anlände redan igår. Ska testas ikväll så jag kan återkomma med en recension efter helgen

Ah, vetefan om jag vill ha en i trä dock haha Men det får jag ta den dagen då jag bestämt mig för att köpa någon
Citera
2014-10-10, 19:03
Medlem
weedrapportens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenTrulle
Sökte på mflb men hittade inget om det? Lite hjälp tack
Magic Flight Launch box

Har använt en sådan, trevlig men lite meckig att hålla och smaken är inte top notch.

Just nu vappar jag från min Pinnacle Pro DLX med påbyggd bong, väldigt nöjd med den lösningen.

Grinda väl!
Citera
2014-10-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forandring
Precis. Detta är enligt mig den största nackdelen med vaporizern. Den ger inte samma påslag som när man har tobak med i bilden.

Jag hoppas du förstår att man kan vaporiza tobak också.
Citera
2014-10-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Denna: http://smoketower.com/magic-flight-launch-box-small-portable-vaporizer-se.html

Beställde själv just denna i förrgår och den anlände redan igår. Ska testas ikväll så jag kan återkomma med en recension efter helgen

Kan säga att den är jäkligt bra, ger den 9/10 som portable vape.
Citera
2014-10-10, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av facedark
Vaporizer är mycket hälsosammare, och du slipper t ex köpa en massa tändare, blir inte äckligt bongvatten & lättare att rengöra en vaporizer (du borstar lite i min, inget mer)

Förövrigt - är det nån som kan rekommendera en vaporizer som fungerar bra med brunt? Jag har en Plenty Vaporizer från Storz-bickel, funkar helt ok till grönt och sådär när man är hemma men grejen är att jag ofta är på språng och skulle vilja ha en ganska portabel vape som tar både brunt och grönt.

MFLB funkar dunder med brunt alternativt Solo ifall du vill upp en prisklass.
Senast redigerad av Dwalin 2014-10-10 kl. 20:16.
Citera
2014-10-10, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dwalin
MFLB funkar dunder med brunt alternativt Solo ifall du vill upp en prisklass.

Låter bra, jag har kollat på hemsidan och dom verkar ha någon metallbit som dom lägger för att enkelt kunna rengöra (antar jag). Får nog bli att beställa en när asap
Citera
2014-10-12, 01:11
Medlem
Anledningen till att jag inte skulle använda en vaporizer är för att jag gillar hela "ritualen" med rullpapper, man köper kommer hem häller ut påsen på bordet grindar lite tar upp ett rullpapper o filter rullar ihop den lutar sig tillbaka i soffan och röker, underbart!
Citera
2014-10-12, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappana
Anledningen till att jag inte skulle använda en vaporizer är för att jag gillar hela "ritualen" med rullpapper, man köper kommer hem häller ut påsen på bordet grindar lite tar upp ett rullpapper o filter rullar ihop den lutar sig tillbaka i soffan och röker, underbart!
lika underbart för mig att komma hem hälla ut påsen på bordet grindar och laddar vapen för att luta mig tillbaka till tonerna av skön musik och röka min vaporizer kopp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in