Citat:
Ursprungligen postat av
bongloard
Röker man tobak snabbt så får man en nikotinkick och blandas det med gräs så känns gräsruset annorlunda. Jag får samma känsla om jag petar in en snus innan jag tar en holk av bara grönt/brunt. Blir lika bäng på rökat om jag skippar tobaken men kicken och yrseln blir svagare.
Dricker man rent sprit så blir man full. Dricker man rent sprit lika fort groggat på energidryck så blir kicken lite snabbare och ruset annorlunda. Men där spelar koffein och socker en stor roll.
Borde inte ens behöva diskutera detta då det är ganska obvious.
Önskar att jag skippade tobaken och körde vape från första början. Har "växt upp" med gravitybong och tobaksmeck så jag gillar kicken minst lika mycket som bängan. Beteendet smittar av sig lite för mig när jag testar andra droger och det är därför jag aldrig kommer röra sprutor. T.ex så snortar jag hellre än att bomba om det inte är allt för plågsamt att snorta.
Detta borde vara allmän kunskap men är det tyvärr inte... Många som inte är nikotinister mistar många gånger 'kicken' när man röker som en vanlig nikotin snurra som varar kanske 15 minuter. Sen röker dom mer och mer och är cigg torskar på några månader. Mår dåligt om dom inte röker på några timmar men det är ciggen som är problemet...
Jag är nikotinist sen 12+år tillbaka men jag HATAR att röka gräs/brajj med tobak. Jag rökte alltid joint i början, men det är slut med det.. Nu är det enbart att röka rent som gäller, alternativt Vapo..
När jag är bäng, trots att jag intar nikotin dygnet runt dygnets övriga timmar, så blir jag känslig för nikotin bäng.. Kan hända att när jag är riktigt bäng, inte klarar av att snusa på grund av att det snurrar till av snuset och jag mår lite illa. Händer aldrig i vanliga livet.
Jag skulle rekommendera folk till att röka med Vaporiser enbart för att slippa tobak, det går visserligen att slippa tobak utan Vaporiser utan svårigheter men det verkar folk vara för handikappade för, dessutom är det hälsosammare att röka ur en Vaporiser.
Om man kan spendera flera hundra i månaden på gräs/brajj kan man definitivt punga ut iaf 2lax för en Vaporiser, det är lite pengar i sammanhanget, speciellt när man har i åtanke att det är ens egna hälsa som står på spel. Go Vapo!