Jag ska till att byta ut en trasig dimmer i min nykpta lgenhet.
Kpte en utav Biltemas dimrar.
Fick se att det var tre hl, precis som jag lst att det brukar vara.
Nu till sjlva frgan/problemet:
Det r ett hl som r mrkt med L- vilket fasen ska in. Rtt?
Sen r de andra tv hlen mrkta exakt lika - med sned pil med en sinuskurva ver. Fr tndtrden ska in I hl med sned pil och sinuskurva ver om jag inte frsttt helt fel?
Spelar det ngon roll vilket av hlen jag vljer eller finns det risk att det blivit ngon felmrkning i produktion?
Fr Vad jag kan lsa i beskrivningar s brukar det bara vara ett hl som r mrkt s och ett hl som r mrkt med pil in eller liknande.
Tacksam fr snlla och snabba svar.
Ber om urskt om frgan r dligt formulerad, sitter via mobilen nu och min stavning brukar vara dlig.
De bda utgngarna med sinuskurvor r fr tndtrd. Anledningen till att det r tv r fr att den kan trappkopplas. Ska du inte trappkoppla kan du vlja vilken av dem du vill.
r dr sen ingen fjrde anslutning fr nolla r det frmodligen en dimmer som inte behver nolla (ja, det finns sdana ocks).
De bda utgngarna med sinuskurvor r fr tndtrd. Anledningen till att det r tv r fr att den kan trappkopplas. Ska du inte trappkoppla kan du vlja vilken av dem du vill.
r dr sen ingen fjrde anslutning fr nolla r det frmodligen en dimmer som inte behver nolla (ja, det finns sdana ocks).
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!