2014-10-08, 21:01
Medlem
Jag ska till att byta ut en trasig dimmer i min nykpta lgenhet.
Kpte en utav Biltemas dimrar.

Fick se att det var tre hl, precis som jag lst att det brukar vara.

Nu till sjlva frgan/problemet:
Det r ett hl som r mrkt med L- vilket fasen ska in. Rtt?
Sen r de andra tv hlen mrkta exakt lika - med sned pil med en sinuskurva ver. Fr tndtrden ska in I hl med sned pil och sinuskurva ver om jag inte frsttt helt fel?
Spelar det ngon roll vilket av hlen jag vljer eller finns det risk att det blivit ngon felmrkning i produktion?
Fr Vad jag kan lsa i beskrivningar s brukar det bara vara ett hl som r mrkt s och ett hl som r mrkt med pil in eller liknande.

Tacksam fr snlla och snabba svar.
Ber om urskt om frgan r dligt formulerad, sitter via mobilen nu och min stavning brukar vara dlig.

Mvh
Citera
2014-10-08, 21:24
Medlem
BNCs avatar
De bda utgngarna med sinuskurvor r fr tndtrd. Anledningen till att det r tv r fr att den kan trappkopplas. Ska du inte trappkoppla kan du vlja vilken av dem du vill.

r dr sen ingen fjrde anslutning fr nolla r det frmodligen en dimmer som inte behver nolla (ja, det finns sdana ocks).

Att L r fas in r helt korrekt.
Citera
2014-10-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BNC
De bda utgngarna med sinuskurvor r fr tndtrd. Anledningen till att det r tv r fr att den kan trappkopplas. Ska du inte trappkoppla kan du vlja vilken av dem du vill.

r dr sen ingen fjrde anslutning fr nolla r det frmodligen en dimmer som inte behver nolla (ja, det finns sdana ocks).

Att L r fas in r helt korrekt.

Tack s jttemycket fr hjlpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in