• 1
  • 2
2014-10-08, 18:57
Medlem
Som rubriken lyder. Vad kan det bero på?
Citera
2014-10-08, 19:04
Medlem
Sitkins avatar
Inte för att skrämma dig men du borde ta dig till närmsta akuten istället för att fråga flashback om råd. http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sju...nneavlossning/
Citera
2014-10-08, 19:06
Medlem
Floaters?
Citat:
What are eye floaters? Eye floaters are certain shapes that you can see if you look at white, luminous surfaces or spaces. They could be strings, lines, dots or various other shapes that float around in your field of vision. They are caused by a protein named collagen, when it accumulates in the back of the eye into formations that begin to float in the liquid known as the vitreous humor.
http://floatersineyeremoval.com/are-...sed-by-stress/
Citera
Medlem
sissens avatar
Eller helt enkelt lågt blodtryck eller migrän på väg?
Citera
Medlem
Gå genast till läkare. Det kan vara syncellerna som lossnar inne i ögat.
Citera
2014-10-08, 19:09
Medlem
Habbenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback444
Som rubriken lyder. Vad kan det bero på?

Jag kan få som svarta prickar eller ränder framför ögonen när jag är riktigt trött. Hur länge har denna prick/prickar vart i ditt synfällt?
Citera
2014-10-08, 19:09
Medlem
Har haft det länge. Ska man gå till akuten då?
Citera
2014-10-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habbenz
Jag kan få som svarta prickar eller ränder framför ögonen när jag är riktigt trött. Hur länge har denna prick/prickar vart i ditt synfällt?

Vet inte hur länge. Har du sökt hjälp?
Citera
2014-10-08, 19:19
Medlem
dreggells avatar
Det är bara att amputera,ögat.
Citera
2014-10-08, 19:25
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Grumlingar i glaskroppen är det då om den rör sig som en fluga.Om du är orolig så kontakta hälsovården så får du en remiss till en ögonläkare, som får kolla in i ögat med specialgrejer.Men grumling är ingen fara om så skulle fallet vara, den försvinner efter ett tag.Men troligtvis så är det något annat som du har.
Senast redigerad av JaBaDaBaDoo 2014-10-08 kl. 19:44.
Citera
2014-10-08, 19:35
Medlem
Lokasyes avatar
Är det bara en liten prick som rör sin över synfältet när du rör ögat är det förmodligen bara grumlingar, inget att oroa sig över eftersom de flesta människor har dessa. Är det där emot en större fläck som kommer från sidan av synfältet kan det vara en näthinneavlåsning och du bör åka till akuten snarast då du riskerar att förlora synen på det på ögat.
Citera
2014-10-08, 19:35
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Floaters?

http://floatersineyeremoval.com/are-...sed-by-stress/

Detta gissar jag också på. Men se till och ringa för att få en tid och kika på det. Jag har också "floaters".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in