2014-10-08, 16:19
Medlem
Karditsas avatar
Köpte en mobil på cdon som inte lät mig betala när man hämta ut mobilen så jag tog faktura (aldrig gjort det förr)

Nu har jag "betalat" fakturan, dvs skrev i plusgiro med belopp ocr m.m

Men pengarna är inte dragna eller visas som skyddat belopp.
Kommer dom dras den 20'e när förfallodatumet som man skrev in ?

Dubbelkollar då man ej vill ha någon mupp faktura pga försening
Citera
2014-10-08, 16:23
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Ring till Klarna kundtjänst, hur svårt kan det vara?

http://www.supportway.se/kundtj%C3%A...GErBoC6D3w_wcB
Senast redigerad av JaBaDaBaDoo 2014-10-08 kl. 16:41.
Citera
2014-10-08, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karditsa
Köpte en mobil på cdon som inte lät mig betala när man hämta ut mobilen så jag tog faktura (aldrig gjort det förr)

Nu har jag "betalat" fakturan, dvs skrev i plusgiro med belopp ocr m.m

Men pengarna är inte dragna eller visas som skyddat belopp.
Kommer dom dras den 20'e när förfallodatumet som man skrev in ?

Dubbelkollar då man ej vill ha någon mupp faktura pga försening

Har ni skrivit in ett betalningsdatum (förfallodagen), då dras den givetvis från kontot den dagen, inte förr.
Citera
2014-10-08, 16:38
Medlem
Karditsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Har ni skrivit in ett betalningsdatum (förfallodagen), då dras den givetvis från kontot den dagen, inte förr.

Brukar inte beloppet dras som "skyddat belopp" och sedan skickas vid förfallodag?
Citera
2014-10-08, 16:41
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Brukar inte beloppet dras som "skyddat belopp" och sedan skickas vid förfallodag?

Nej, inte när man betalar fakturor. De dras på betalningsdatum.
Citera
2014-10-08, 16:50
Medlem
Karditsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brokenback
Nej, inte när man betalar fakturor. De dras på betalningsdatum.

Ok, klarna hänvisa till swedbank, men läse precis din text samtidigt som jag ringde swedbank.
Gissade på de du säger men hade för mig att beloppet skulle vara skyddat ändå men du har nog rätt.

väntar och ser

edit: Betalningsdatum = ?
Citera
2014-10-08, 17:00
Medlem
om du sätter betalningsdatum 2014-10-20 så kommer det inte att betalas för än den dagen infaller ,,,,

men däri mot om du inte fyller i betalningsdatum utan låter den rutan vara tom så dras pengarna med en gång ( när jag betalar räkningar utan sådan där betalningsdatum så dras pengarna med en gång så det är bara att skita i o fylla i betalningsdatum )
Citera
2014-10-08, 17:09
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ok, klarna hänvisa till swedbank, men läse precis din text samtidigt som jag ringde swedbank.
Gissade på de du säger men hade för mig att beloppet skulle vara skyddat ändå men du har nog rätt.

väntar och ser

edit: Betalningsdatum = ?

Om alla fakturor skulle ligga låsta på kontot till betalningsdagen så skulle väldigt många har väldigt lite pengar att röra sig med. Vissa, tex jag, lägger in fakturorna när de kommer, ibland kan det vara flera månader till betalningsdagen.

Det är upp till dig att du har pengar på kontot den dagen fakturorna dras, varför jag alltid lägger datumet ca den 28:e oavsett om den ska vara betald 28, 5, eller 10:e.

Jag gissar att du inte normalt sett betalar så mycket räkningar...
Citera
2014-10-08, 21:04
Medlem
Karditsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brokenback
Om alla fakturor skulle ligga låsta på kontot till betalningsdagen så skulle väldigt många har väldigt lite pengar att röra sig med. Vissa, tex jag, lägger in fakturorna när de kommer, ibland kan det vara flera månader till betalningsdagen.

Det är upp till dig att du har pengar på kontot den dagen fakturorna dras, varför jag alltid lägger datumet ca den 28:e oavsett om den ska vara betald 28, 5, eller 10:e.

Jag gissar att du inte normalt sett betalar så mycket räkningar...

ok.

Har allt förutom elen på autogiro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in