2014-10-08, 16:19
Medlem
Karditsas avatar
Kpte en mobil p cdon som inte lt mig betala nr man hmta ut mobilen s jag tog faktura (aldrig gjort det frr)

Nu har jag "betalat" fakturan, dvs skrev i plusgiro med belopp ocr m.m

Men pengarna r inte dragna eller visas som skyddat belopp.
Kommer dom dras den 20'e nr frfallodatumet som man skrev in ?

Dubbelkollar d man ej vill ha ngon mupp faktura pga frsening
Citera
2014-10-08, 16:23
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Ring till Klarna kundtjnst, hur svrt kan det vara?

http://www.supportway.se/kundtj%C3%A...GErBoC6D3w_wcB
Senast redigerad av JaBaDaBaDoo 2014-10-08 kl. 16:41.
Citera
2014-10-08, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karditsa
Kpte en mobil p cdon som inte lt mig betala nr man hmta ut mobilen s jag tog faktura (aldrig gjort det frr)

Nu har jag "betalat" fakturan, dvs skrev i plusgiro med belopp ocr m.m

Men pengarna r inte dragna eller visas som skyddat belopp.
Kommer dom dras den 20'e nr frfallodatumet som man skrev in ?

Dubbelkollar d man ej vill ha ngon mupp faktura pga frsening

Har ni skrivit in ett betalningsdatum (frfallodagen), d dras den givetvis frn kontot den dagen, inte frr.
Citera
2014-10-08, 16:38
Medlem
Karditsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Har ni skrivit in ett betalningsdatum (frfallodagen), d dras den givetvis frn kontot den dagen, inte frr.

Brukar inte beloppet dras som "skyddat belopp" och sedan skickas vid frfallodag?
Citera
2014-10-08, 16:41
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Brukar inte beloppet dras som "skyddat belopp" och sedan skickas vid frfallodag?

Nej, inte nr man betalar fakturor. De dras p betalningsdatum.
Citera
2014-10-08, 16:50
Medlem
Karditsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brokenback
Nej, inte nr man betalar fakturor. De dras p betalningsdatum.

Ok, klarna hnvisa till swedbank, men lse precis din text samtidigt som jag ringde swedbank.
Gissade p de du sger men hade fr mig att beloppet skulle vara skyddat nd men du har nog rtt.

vntar och ser

edit: Betalningsdatum = ?
Citera
2014-10-08, 17:00
Medlem
om du stter betalningsdatum 2014-10-20 s kommer det inte att betalas fr n den dagen infaller ,,,,

men dri mot om du inte fyller i betalningsdatum utan lter den rutan vara tom s dras pengarna med en gng ( nr jag betalar rkningar utan sdan dr betalningsdatum s dras pengarna med en gng s det r bara att skita i o fylla i betalningsdatum )
Citera
2014-10-08, 17:09
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ok, klarna hnvisa till swedbank, men lse precis din text samtidigt som jag ringde swedbank.
Gissade p de du sger men hade fr mig att beloppet skulle vara skyddat nd men du har nog rtt.

vntar och ser

edit: Betalningsdatum = ?

Om alla fakturor skulle ligga lsta p kontot till betalningsdagen s skulle vldigt mnga har vldigt lite pengar att rra sig med. Vissa, tex jag, lgger in fakturorna nr de kommer, ibland kan det vara flera mnader till betalningsdagen.

Det r upp till dig att du har pengar p kontot den dagen fakturorna dras, varfr jag alltid lgger datumet ca den 28:e oavsett om den ska vara betald 28, 5, eller 10:e.

Jag gissar att du inte normalt sett betalar s mycket rkningar...
Citera
2014-10-08, 21:04
Medlem
Karditsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brokenback
Om alla fakturor skulle ligga lsta p kontot till betalningsdagen s skulle vldigt mnga har vldigt lite pengar att rra sig med. Vissa, tex jag, lgger in fakturorna nr de kommer, ibland kan det vara flera mnader till betalningsdagen.

Det r upp till dig att du har pengar p kontot den dagen fakturorna dras, varfr jag alltid lgger datumet ca den 28:e oavsett om den ska vara betald 28, 5, eller 10:e.

Jag gissar att du inte normalt sett betalar s mycket rkningar...

ok.

Har allt frutom elen p autogiro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in