• 1
  • 2
2014-10-08, 11:19
Medlem
Här har vi två hungriga individer.
Någon som vet något?

http://www.skaraborgslanstidning.se/...mat-for-10-000
http://nlt.se/nyheter/lanet/1.348958...-stold-pa-coop
Citera
2014-10-08, 11:19
Moderator
v50s avatar
Lite citat

Citat:
Två personer försökte traska ut med en kundvagn från Coop Forum fylld med varor för 10 000 kronor, utan att betala för det.

[--------]

Det visade sig att de medvetet struntat i betalningen och polisen kunde gripa personerna som nu sitter i förhör. De misstänks för stöld.
Citera
2014-10-08, 11:29
Medlem
BernardLoutres avatar
Risken är väl att personalen som stoppade dem blir anklagade för rasism...
Citera
2014-10-08, 11:45
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Risken är väl att personalen som stoppade dem blir anklagade för rasism...

Vore inte oväntat. Inte hört något om detta, men gissar på man och kvinna med annat ursprung.
Citera
2014-10-08, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Vore inte oväntat. Inte hört något om detta, men gissar på man och kvinna med annat ursprung.

Har inte häller hört något. Fick nyss syn på artikeln.
Ingen flashbackare som var och handlade vid tillfället?
Citera
2014-10-08, 16:39
Medlem
Fruktkonfektyrs avatar
Det låter väldigt medvetet att fylla en vagn med varor för 10 000:- och vandra ut. Det blir svårt att hävda att man råkade glömma att betala.

Sen har jag en fråga till er som förutsätter/gissar att det är personer med utländsk härkomst.
Handlar det om fördomar eller erfarenheter?
Citera
2014-10-08, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktkonfektyr
Det låter väldigt medvetet att fylla en vagn med varor för 10 000:- och vandra ut. Det blir svårt att hävda att man råkade glömma att betala.

Sen har jag en fråga till er som förutsätter/gissar att det är personer med utländsk härkomst.

Fördomar, Välkommen till Flashback
Men tror på att det kan vara folk som använder droger.
Behövde mat hemma och sälja av mat så dom har råd med sitt beroende.
Citera
2014-10-08, 17:37
Medlem
Det verkar också svårt att fylla en enda kundvagn med varor för sammanlagt 10.000 kr.
När jag storhandlar för ett par tusen spänn så brukar allt kundvagnen vara fullspäckad, kan de ha tagit enbart dyra köttprodukter som oxfile typ? Fyllt hela vagnen med detta? Hittar inget om vad kundvagnen innehöll...
Citera
2014-10-08, 17:40
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktkonfektyr

Citat:
Ursprungligen postat av Starless99
Fördomar, Välkommen till Flashback
Men tror på att det kan vara folk som använder droger.
Behövde mat hemma och sälja av mat så dom har råd med sitt beroende.

Erfarenheter.

Tiggarna då? Eller nja, osäker på det faktiskt. Det handlar nog bara helt simpelt om något dumt par som trodde att det skulle gå vägen.
Citera
2014-10-08, 18:13
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starless99
Har inte häller hört något. Fick nyss syn på artikeln.
Ingen flashbackare som var och handlade vid tillfället?

Är där ofta, men antagligen fel tidpunkt!
Citera
2014-10-08, 18:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Det verkar också svårt att fylla en enda kundvagn med varor för sammanlagt 10.000 kr.
När jag storhandlar för ett par tusen spänn så brukar allt kundvagnen vara fullspäckad, kan de ha tagit enbart dyra köttprodukter som oxfile typ? Fyllt hela vagnen med detta? Hittar inget om vad kundvagnen innehöll...

De tar ju bara varor de kan sälja vidare, och gäller det mat så är det ju inte mycket som kan säljas vidare
Citera
2014-10-08, 19:45
Medlem
micro113s avatar
Varor för 10 000 talar onekligen för medveten stöld ...

När det gäller de där självbetjäningssystemen så är de dock inte klockrena för stressade människor. Har själv gått ut till bilen med obetalda varor, packat in ... upptäckt "prispistolen" på varuvagnen och insett att jag gått i andra tankar och glömt att betala ....

Bara att traska in igen och fixa betalningen ... *skämdes som en hund*

10 tusen kronor i en varuvagn talar dock mot ett sådant scenario ... storhandla oxfile och kaviar känns ju minst sagt udda typ ...

Däremot gör sättet att jag tvekar på om det är svenskar eller utlänningar .... Lätt fräckt liksom...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in