2014-10-08, 02:08
Medlem
GSE_s avatar
LOng story short; Jag uppgraderade datorn en aning nyligen, typ nån vecka sen. Inget märkvärdigt, men efter att nu har formaterat hela skiten med dom nya delarna, allt är nytt utom hårddisken och chassit så kan jag bara köra en skärm.

Windows och AMDs Control Center känner av och identifierar skärmen, men den har ingen bild. Den är testad och den funkar som den ska med gamla kortet.

Nu är det så att kortet har en DVI utgång och en Displayport utgång, just nu funkar main skärmen perfa på displayport utgången men när jag sen kopplar in den sekundära skärmen i DVI så funkar det inte som sagt.

Så här ser det ut atm;

Skärm A: Samsung kopplad med Displayport kabel rakt i kortet

Skärm B: BenQ kopplad med VGA -> DVI adapter i kortet. Adaptern funkar med gamla kortet. Det gamla kortet hade 2 st DVI uttag.

Kortet är ett http://www.afox-corp.com/en/products....asp?proid=209

Några ideèr om vad som kan vara fel?

Alla drivrutiner är uppdaterade osv.
Citera
2014-10-08, 03:28
Medlem
BonerBatmans avatar
Kopplat in strömkabel?
Testat sätta på skärmen?

Gå in på bildskärmsinställningar inne i kontrollpanelen och se till att båda skärmarna är aktiverade. Där kan du ställa in hur de ska visa och du kan även testa så att de funkar.
Citera
2014-10-08, 05:14
Medlem
Megaforces avatar
Har du kollat att dvi-utgången funkar om man använder den som primär skärm dvs utan displayport?

En del kort har en begränsning på max upplösning och uppdateringsfrekvens totalt dvs med bägge skärmarna. Använder man för hög upplösning i displayport så kanske bandbredden inte räcker till för att driva dvi-porten i den upplösning man satt dvs man får en svart skärm, men sänker man upplösningen på dviporten så funkar det igen.
Citera
2014-10-08, 14:44
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Kopplat in strömkabel?
Testat sätta på skärmen?

Gå in på bildskärmsinställningar inne i kontrollpanelen och se till att båda skärmarna är aktiverade. Där kan du ställa in hur de ska visa och du kan även testa så att de funkar.

Japp, allt registreras och datorn känner av båda skärmarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Har du kollat att dvi-utgången funkar om man använder den som primär skärm dvs utan displayport?

En del kort har en begränsning på max upplösning och uppdateringsfrekvens totalt dvs med bägge skärmarna. Använder man för hög upplösning i displayport så kanske bandbredden inte räcker till för att driva dvi-porten i den upplösning man satt dvs man får en svart skärm, men sänker man upplösningen på dviporten så funkar det igen.

Hur gör man detta då? Fast om mitt äldre kort som är typ 5 år gammalt klarar att driva på i 1920x1080 borde ju detta göra det?
Citera
2014-10-09, 10:03
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Japp, allt registreras och datorn känner av båda skärmarna.

Hur gör man detta då? Fast om mitt äldre kort som är typ 5 år gammalt klarar att driva på i 1920x1080 borde ju detta göra det?

Sänk upplösningen på displayport och se om det gör någon skillnad. Ditt gamla grafikkort kanske har separata kanaler för varje port men det nya bara en kanal som kan vara begränsad till typ totalt 3500x1080 med 60 hz uppdatering vilket då kan räcka till två skärmar med 1920x1080x60 samt 1600x1024x60

Kör du med 120 hz uppdatering så minskar också tillgänglig bandbredd för det sekundära grafikkortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in