2014-10-08, 00:51
Medlem
Birgervafans avatar
Här sitter man med 88kr kvar på kortet efter att Nordea har debiterat mina köp x2..

Hur mycket pengar/minus har du kvar på kontot och vad blir konsekvenserna pga detta?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19660429.ab

Citat:
Joel Kakavand, 27, upptäckte felet under tisdagen. Hans saldo stå nu på 6428 kronor minus.
– Det har dragits 8000 kronor. Allting jag köpte i fredags och lördags har dragits två gånger, säger han.

http://www.expressen.se/gt/problem-p...rtbetalningar/

Citat:
– Det kunde ju ha varit till hyran eller vad som helst. Till att börja med så borde de sätta in pengarna så fort som möjligt och någon kompensation hade inte skadat när de gjort fel så här.
Citera
2014-10-08, 02:10
Medlem
Ja, det är fruktansvärt. Jag saknar 211 kronor! Hur ska jag klara mig till imorn?!
Citera
2014-10-08, 02:12
Medlem
-188kr. Gjorde bland annat ett dyrt inköp på el-giganten som dragits dubbelt. Har inga pengar att leva för här hemma så det är bäst att pengarna sätts in snart och blir det ingen kompensation så byter jag bank. Sånt här ska inte hända, krånglat hela jävla kvällen kontaktat butiker och företag så är det den jävla bankjäveln som gjort bort sig.
Senast redigerad av No6 2014-10-08 kl. 02:14.
Citera
2014-10-08, 02:57
Medlem
Birgervafans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros
Ja, det är fruktansvärt. Jag saknar 211 kronor! Hur ska jag klara mig till imorn?!

Kom lilla hjärtat så ska jag skänka dig en krona från myntsamlingen.

Hur kan du vara så säker på att pengarna ens kommer in då? Jag tror att det finns folk som har fått diverse problem pga det här och tycker att det skulle vara intressant att få veta lite.
Citera
2014-10-08, 08:12
Medlem
Carl Serungs avatar
Handlade lite möbler i helgen för ca 60 000. Det har nordea dragit 2 gånger. Samt en massa andra småköp.

Citera
2014-10-08, 08:14
Bannlyst
Möbler för ca. 20.000 kr, småprylar för 10.000 kr och restaurangbesök. Enbart möblerna och teknikprylarna som dragits dubbelt.

Kommer att byta bank om jag icke får en kompensation så det står härliga till. Förstår att det här skadar låginkomsttagare betydligt mer, men rätt ska vara rätt.
Citera
2014-10-08, 18:58
Medlem
BagareBengts avatar
Var ligger pengarna under tiden vid såna här tillfällen? Hos Nordea som inkasserar skön ränta? Banditer.
Citera
2014-10-08, 21:53
Medlem
Benziinas avatar
Hur fasiken kunde detta hända?
Citera
2014-10-09, 00:20
Medlem
Birgervafans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benziina
Hur fasiken kunde detta hända?

Än så länge finns det här att läsa.

Citat:
Varje morgon körs datafil med gårdagens transaktioner. Av misstag kördes den två gånger, vilket gjorde att kunderna debiterades två gånger.

http://www.gp.se/ekonomi/1.2511450-p...kom-dubbelkop?
Citera
2014-10-09, 02:51
Medlem
Antivalents avatar
Märkte knappt av det. Gjorde i och för sig bara av med en tusenlapp men ändå. Jävla Nordea, är det bara idioter på den banken? Det brukar alltid vara något strul med dom, är det inte trassel med automater och korten är det fel på internetbanken. Kommer avsluta mitt konto hos Nordea och bara köra på SEB, där har jag aldrig haft problem.
Citera
2014-10-09, 09:25
Medlem
Prollus avatar
5000 , och ingen kompensation lär vi få ... Kunde varit värre dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in