Citat:
Ursprungligen postat av
twigdoll
Du är inte alls kunnig inom historia om du tror att de jag nämnt i tråden handlar om stenåldern...
Vi vet inte vart vi hamnat kanske skulle man inte jobba för graven utan istället haft tänket på vad som är viktigt här och nu. På den tiden du kallar stenåldern så var tekniken mer uttvecklad och sedan bromsad . Vad är skillnaden i teknik på 1600 talet och 1000 talet? vapen kanske, är de något positivt?
Jag pratar inte om gräva ner allt som man efterlämnar utan gräva ner skatter. Varför skall man behålla stora summor pengar till ens barn? Människan är en dum slav som jobbar hela livet för att tjäna pengar (ordet tjäna är som slava). Och så får man inte användigt sig av sina pengar innan man är död då är de hycklande.
Tänker man på sina barns framtid skall man investera medans man är vid liv inte som död.
Jag förstår att det finns de som vill ta med sig allt när dom dör, sina skatter, hemligheter och sina "fruar och sånt".
Men jag kan inte känna någon som helst sympati med det.
Och jag förstår vidare att det finns ett stöd för detta, och det är ofattbart.
Eller nej, jag förstår att det känns lättare att ta avsked om personen inte måste gå ensammen.
Som att trösta ett litet barn.