2015-08-09, 21:29
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyndee
Du kan mao inte bemöta vad Vilhelm skriver utan måste smutskasta hans person. Tror jag är ganska färdig med dig.

Jo det är inga problem att bemöta vad Vilhelm skriver.

Even these excerpts — Peterson and Smith do not give the whole texts of the speeches — must be regarded with skepticism for they were taken from documents that are manifestly unreliable.

Javisst! Alla dokument som pekar mot Förintelsen är per automatik att anse som icke trovärdiga. Bra utgångspunkt för att dra till med ett angrepp mot den historiska sanningen.

In contrast to the Posen speeches, however, they show rather clearly that Himmler refers to the execution of Jews only in connection with the fight against partisans and other bandits operating behind the German lines on the eastern front.

Lögn. Han talar om att döda döda kvinnor och barn.
Citera
2015-08-10, 12:43
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Jag brukar läsa på Codoh.com [...] Man slipper agendajudar [...]
Citat:
På Codoh kan man läsa faktaspäckade inlägg av initierade forumdebattörer som håller sig till ämnet och inte börjar jiddra massa bogus som du. Bara det ett starkt skäl till att besöka sidan och låta det arroganta judeklustret på fb härja bäst fan de vill.
(Mina, d00rkeys, fetningar ovan.)

Jaha ja... Agendajudar och judekluster.

Alla som säger emot er nazister är alltså per definition judar?
Du är inte mer än lovligt blåst... alternativt hopplöst fast i nazistträsket?
Kan du inte själv läsa innantill eller höra med egna öron vad det faktiskt är som Reichsführer Himmler säger i Posen, just vad han menar med sina "evakueringar"??

Jag hoppas att du snart blir frisk (igen).
Citera
2015-08-10, 17:23
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Du kan mao inte bemöta vad Vilhelm skriver utan måste smutskasta hans person. Tror jag är ganska färdig med dig.
Du verka ha svårt bemöta våra argumentationer, hittills har du inte hittat något som bekräftar att Herr Himmler bara menade evakuera. Inte döda /utrota dem från jordens yta. Där emot vi har lagt fram massor med saker som bekräftar det vi säger :P

Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Du kan ju ta fram alla transportlistor över judar som transporterades från Auschwitz till nya boplatser i öst så får din teori om evakuering till öst lite mer trovärdighet.
Citat:
Och vad har det med Himmlers evakuering att göra?
Ja vad har man transportlistor till ?? Är det inte nödvändigt för kunna genomföra evakuering av judarna?? Men kan ju upplysa dig finns transportlistor till Auschwitz med judar, men inga listor från Auschwitz till den bemärkelse skulle kunna täcka upp dessa 100 000 tals döda. Eller runt 1,5 M
Citera
2015-08-11, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Förlåt att du tog åt dig.
Jag har inte skrattat så mycket på länge, så du behöver inte be om ursäkt. Ni är ovärderliga.
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Att svara via PM gör jag inte alls!! Om folk vill veta, varför inte fråga i rätt tråd?? Så andra kan läsa det? Om man fråga via PM, är det för man skäms av okunskap för man inte vet?? Eller varför frågar man via PM?? ...
Ser det ut som att jag inte vågar ställa frågor öppet? Man frågar i PM av många anledningar. Jag tyckte att min fråga var offtopic och du verkade så hjälpsam. Men privatshower verkar inte vara din grej. Då vill nå en större massa?
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Jag har varken tid eller lust att leka din lek.
Du är så sur.
Senast redigerad av Lunam 2015-08-11 kl. 05:08.
Citera
2015-08-11, 17:26
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunam
Jag har inte skrattat så mycket på länge, så du behöver inte be om ursäkt. Ni är ovärderliga.

Ser det ut som att jag inte vågar ställa frågor öppet? Man frågar i PM av många anledningar. Jag tyckte att min fråga var offtopic och du verkade så hjälpsam. Men privatshower verkar inte vara din grej. Då vill nå en större massa?

Du är så sur.
Kul att du kan skratta i alla fall.

Ja ! Trodde det, eftersom du fråga PM. Finns 100 tals trådar man kan söka på . Det är inte ot där.. Eller så kan man starta en ny tråd. Så kan inte förstå det kan vara off topic.

Nej rätt bara mer privata mess jag svarar...

Jag svarade i början på alla mess, men slutade snart när de blide längre o längre, fler o fler. Sedan återkom de frågorna ändå i trådarna. Oftast var de som inte annars skriver i trådarna som frågade.
Citera
2015-08-17, 10:22
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Jag har egentligen aldrig hört någon godtagbar bortförklaring till detta synnerliga graverade bevis för att en plan för judendomens utrotande existerade.
]

Även om jag misstänker att bolt inte längre är aktiv på forumet så spelar det ingen roll då han aldrig kunnat få någon godtagbar bortförklaring för beviset för judendomens utrotande existerade. Det är bara att konstatera att bolt aldrig hört någon godtagbar bortförklaring enbart av den anledningen att det inte finns någon.

Att "revisionisterna" övergett tråden en efter en, säger det mesta.
Citera
2015-08-20, 06:31
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Även om jag misstänker att bolt inte längre är aktiv på forumet så spelar det ingen roll då han aldrig kunnat få någon godtagbar bortförklaring för beviset för judendomens utrotande existerade. Det är bara att konstatera att bolt aldrig hört någon godtagbar bortförklaring enbart av den anledningen att det inte finns någon.
Ursäkta om jag kan tyckas en smula petig, men efter att ha märkt att ingen förnekare verkar vilja ta i det här ämnet (ens med tång?) längre så får väl jag göra mitt bästa för att tolka deras tidigare invändningar.

De har visst då, många gånger och med ungefär samma innebörd, bortförklarat (?) Himmlers ord med att han inte menade utrota när han sa utrota, alltså att han istället skulle ha menat "utrota" i någon sorts bildlig eller figurativ mening; något i stil med att utrota fattigdom, hungersnöd eller arbetslöshet, och att han när han specificerade vad han menade med orden:
"Ich hielt mich nämlich nicht für berechtigt, die Männer auszurotten - sprich also umzubringen, oder umbringen zu lassen - und die Rächer in Gestalt der Kinder für unsere Söhne und Enkel gross werden zu lassen. Es musste der schwere Entschluss gefasst werden, dieses Volk von der Erde verschwinden zu lassen."
.. inte skulle ha menat umzubringen eller umbringen zu lassen när han sa umzubringen och umbringen zu lassen... Vad han därefter kan ha menat med att låta "dieses Volk von der Erde verschwinden [...]" har våra vänner förnekarna (eller åtminstone en av dem) förklarat med att han ville att de skulle försvinna från nazikontrollerade områden... Så nog har de väl åtminstone försökt alltid?

Vidare finner jag det en smula som att lägga upp det serverat för smash för forummedlemmar typ Erleb att återigen komma med långa klipp-och-klistra-haranger om att det, precis som ni skriver och därmed säkerligen även menar (åtminstone enligt medlemmar typ Erleb), skulle vara just judendomen och alls icke judarna som Himmler (och andra nazister) talade om. Att utrota kristendomen är ju inte riktigt samma sak som att utrota kristna. Samma sak bör väl då gälla judendom och judar?

Men faktum (eller ordval) kvarstår. Hitler talade redan 1939 om att kriget skulle innebära utrotning av den judiska rasen i Europa. Alltså inget tal om någon religion i den meningen i alla fall utan om judarna som folk, eller som Hitler sa, som ras.

Himmler å sin sida talade inte nämvärt om någon "judendom" alls i sina tal (alltså de tal som tråden handlar om) utan om judarna, judiska män och barn. (De judiska kvinnorna tror jag däremot faktiskt inte att han nämnde... så dessa kanske han ville spara av någon okänd anledning? )

Fast jag kan definitivt hålla med både dig och bolt om att någon godtagbar bortförklaring har de då rakt inte lyckats prestera. Åtminstone inte än så länge.

Citat:
Citera
2015-08-20, 23:33
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Atlas har lovat att han ska komma hit och ge oss sin version av vad ausrotten betyder.
Visserligen har han inte synts till på ett par månader men den som väntar på gott väntar aldrig för länge.

/VV
Citera
2015-08-20, 23:46
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Ursäkta om jag kan tyckas en smula petig, men efter att ha märkt att ingen förnekare verkar vilja ta i det här ämnet (ens med tång?) längre så får väl jag göra mitt bästa för att tolka deras tidigare invändningar.

Det är helt uppenbart att förnekarna inte känner sig bekväma med Himmlers tal i Poznan. Det var helt enkelt en tuff attityd som gick lös i tråden- följt utav några tafatta försök som att exempelvis ifrågasätta talets äkthet följt utav att ifrågasätta om det verkligen är Himmler som talar på inspelningen. När inte det gick så skedde det som alltid sker - förnekarna zoomar och försöker hitta andra saker. På detta sätt gick det att finna några få grammatiska fel (Blechsyndromet) i ett tal som varar i tre timmar.

Citat:
De har visst då, många gånger och med ungefär samma innebörd, bortförklarat (?) Himmlers ord med att han inte menade utrota när han sa utrota, alltså att han istället skulle ha menat "utrota" i någon sorts bildlig eller figurativ mening; något i stil med att utrota fattigdom, hungersnöd eller arbetslöshet, och att han när han specificerade vad han menade med orden:

Tycker nog att du fångar det ganska bra. Det har ju gjorts flertal försök att klamra sig fast vid evakueringen och helt ignorera Himmlers egenförtydligande "...det vill säga döda". Det är på intet sätt fel att använda sig utav benämningen Förintelseförnekare. För likt anorektikern som naken framför spegeln inte kan se vad bilden berättar - så ser inte förnekaren inte verkligheten som den faktiskt är. Grunden till detta kan såklart ha flera orsaker. Men fenomenet är detsamma.

Citat:
Vidare finner jag det en smula som att lägga upp det serverat för smash för forummedlemmar typ Erleb att återigen komma med långa klipp-och-klistra-haranger om att det, precis som ni skriver och därmed säkerligen även menar (åtminstone enligt medlemmar typ Erleb), skulle vara just judendomen och alls icke judarna som Himmler (och andra nazister) talade om. Att utrota kristendomen är ju inte riktigt samma sak som att utrota kristna. Samma sak bör väl då gälla judendom och judar?

Tänk att jag tänkte för inte så länge sedan detsamma. När en tråd stannar, det vill säga när förnekarens sista Zundellargument är förbrukat kommer Erleb till allas räddning genom att vara svårbegriplig.

Citat:
Men faktum (eller ordval) kvarstår. Hitler talade redan 1939 om att kriget skulle innebära utrotning av den judiska rasen i Europa. Alltså inget tal om någon religion i den meningen i alla fall utan om judarna som folk, eller som Hitler sa, som ras.

Det råder inte det minsta tvivel att den slutgiltiga lösningen inbegrep ett systematiskt mord på män, kvinnor och barn. Antisemitismen var och är ett starkt incitament i den nazistiska doktrinen. Det finns ingenting som talar emot att det iinte är så. Den judiska rasen skulle upphöra att existera och förpassas till historieböckerna.

Det finns ingen SS-tjänstgörande från andra världskriget som någonsin verifierat förnekarnas argument om att utrotningen gällde en religion. Tvärtom har Himmlers förtydligande förtydligats.

Citat:
Himmler å sin sida talade inte nämvärt om någon "judendom" alls i sina tal (alltså de tal som tråden handlar om) utan om judarna, judiska män och barn. (De judiska kvinnorna tror jag däremot faktiskt inte att han nämnde... så dessa kanske han ville spara av någon okänd anledning? )

Vet heller inte om Himmler talade om kvinnor just i Poznantalet. Däremot finns det andra tal och dokument där Himmler uttryckligen talar om mord och kvinnor i samma mening.

Citat:
Fast jag kan definitivt hålla med både dig och bolt om att nå godtagbar bortförklaring har de då rakt inte lyckats prestera. Åtminstone inte än så länge.

Nej det blidde inte mycket av det (som Herkules skulle sagt). Jag fick exempelvis inte svar av Luman om hen skulle godkänna 10 svar från 10 tyskalärare från 10 random lärosäten i Sverige varvid jag kunde posta svaren här.

Heller inte om det går att hitta en (1) med tyska som modersmål som kan bekräfta att det finns det utrymme för tolkning som förnekaren hävdar att det finns.

Men vi får väl se. Kanske kommer förslag om att Himmler vid tillfället var vid Poznan för att färdigställa bevis för framtida Förintelseberättelse? Köpt av sionister såklart.
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-08-21 kl. 00:01.
Citera
2015-08-26, 02:41
Medlem
Citat:
Nej det blidde inte mycket av det (som Herkules skulle sagt). Jag fick exempelvis inte svar av Luman om hen skulle godkänna 10 svar från 10 tyskalärare från 10 random lärosäten i Sverige varvid jag kunde posta svaren här.

Heller inte om det går att hitta en (1) med tyska som modersmål som kan bekräfta att det finns det utrymme för tolkning som förnekaren hävdar att det finns.

Men vi får väl se. Kanske kommer förslag om att Himmler vid tillfället var vid Poznan för att färdigställa bevis för framtida Förintelseberättelse? Köpt av sionister såklart.
Tysklärare lär ut modern tyska. Himmler förtydligade t.o.m. sitt ordval. Om det inte finns något utrymme för tolkning så är väldigt märkligt att han väljer att göra det. Även Hitler använder ordvalet i offentliga sammanhang. Om det är som du säger så skulle alla i hela Tyskland och övriga världen veta precis vad tyskarna höll på med medan det pågick.

Jag har sett flera tyskar uttala sig om det. Många neonazister. Det ser du som ett bra bevis va?

Sluta trolla nu. Det börjar bli tröttsamt....
Senast redigerad av Lunam 2015-08-26 kl. 02:49.
Citera
2015-08-26, 09:31
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Tysklärare lär ut modern tyska. Himmler förtydligade t.o.m. sitt ordval. Om det inte finns något utrymme för tolkning så är väldigt märkligt att han väljer att göra det. Även Hitler använder ordvalet i offentliga sammanhang. Om det är som du säger så skulle alla i hela Tyskland och övriga världen veta precis vad tyskarna höll på med medan det pågick.

Jag har sett flera tyskar uttala sig om det. Många neonazister. Det ser du som ett bra bevis va?

Sluta trolla nu. Det börjar bli tröttsamt....

!

Citat:
Jag driver lite också.//Lunam.
Citera
2015-08-27, 14:07
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Jag läste delar av en bok som handlade om massvåldtäkterna på tyska kvinnor efter kriget. Civila blev misshandlade och våldtagna dagligen. Tänk på att alla var under stor press. Hot, våld, våldtäkter och tortyr förekom. USA var inte några änglar.
Hitler dindu noffing?

Citat:
Jag vet bara var ordet kommer ifrån, jag vet inte hur det användes under den tidpukten.

Men Hitler använde samma ord. Visste Tyskland och övriga världen om att de planerade ett folkmord?
Det handlar om kontext. Om några grabbar som spelar CS säger att de skall våldta varandra analt så är det kanske tölpigt, men våldäkt på riktigt finns det ingen risk för.

Om det å andra sidan skojas om anal våldtäkt under en porrfilmsinspelning när det inte står i manus att det skall nämnas så kan det totalhaverera hela inspelningen då kontexten är sexuell.

Så att efter 4 år av världskrig säga "utrota" men mena något annat än "döda" är liksom inte rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in