Citat:
Ursprungligen postat av
Lunam
Det kan ju även ha att göra med eran kränkande attityd och besattheten av att försöka bryta isär precis allting. Att evakuera är helt omöjligt, att man inte tänkte gasa precis alla är helt omöjligt, att något LITET SMÅTT är överdrivet är helt omöjligt. Ni klipper också in massor av citat helt utan källor och man blir ofta hänsvisad till böcker.

Jag var tydligt en idiot förut för att jag inte kunde googla och hitta en egen källa.

Svara på PM är det heller ingen som vill göra.
Jag fick en länk förut, och jag tror att det var minst 10 böcker i källmaterialet. Hur ska man debattera mot något sånt?
Nej, allt är inte helt jävla omöjligt. Men däremot är omöjligt att diskutera med fanatiker.

Förlåt att du tog åt dig.
Men man har suttit här några år, just pågrund av man är intresserad av denna story.
Man ser då en röd tråd som går igenom alla förnekare, allting upprepas gång på gång.
Så med tiden vet var man kan hitta informationen och vad som är logiskt och inte logiskt.
Man får frågor oftast från förnekare, då söker man information. Via google eller annat sätt som böcker igenom åren har det blivit några böcker man har samlat på sig. Ibland tänker på man ge källan ibland glömmer man det. Men jag också lärt mig, de flesta bryr sig inte om källan, för de är intresserad av det. I deras ögon måste de ändå vara en "lögn".
Men om du är intresserad av källan fråga efter den, jag ger dig den gärna. Om jag kommer ihåg var jag har hittat det. De säger Google är din bästa vän, det stämmer rätt så bra. Du kan hitta allting här även böcker. De flesta böcker finns hitta billigt i antikvariat. För några tior oftast...
Men samtliga fall kan du hitta bokkällan på nätet också. Där av det är lätt hitta. Inte i något fall har jag inte hitta dom bokkällor jag har fått. Själv har jag inte problem att hitta, men mycket möjligt att inte alla har den kunskapen att söka efter rätt källa!! Men varför inte fråga då?
Att svara via PM gör jag inte alls!!

Om folk vill veta, varför inte fråga i rätt tråd?? Så andra kan läsa det? Om man fråga via PM, är det för man skäms av okunskap för man inte vet?? Eller varför frågar man via PM?? ...
Som du har märkt så har jag svårt skriva!! Tar en jäkla tid på grund jag särskriver och jag har dyslexi.
Men det hindrar inte mig för att skriva, jag skäms inte heller. Jag bryr mig inte heller om någon klandra mig/ ser ner på mig/ idiot förklara mig!!
Så varför ska man då svara via PM när man har gott om trådar om ämnet??
Som i denna tråd är om Himmlers tal. Den bruka alltid komma upp hos någon förnekare. Alla ihop har svårt bli övertygad som denna sista skribent. Han ser bara sin teori, finns inget annat i hans värld. Inte ens om en tyskfödd person skulle förklara för honom vad det betyder skulle han tro på det. Det har man sett på denna skribent nu.
Men som sagt det är omöjligt för han erkänna det, då faller hans värld som han har byggt upp!! Det går inte liksom då. Därför dra sig de flesta att fortsätta argumentera emot "oss" därför de har inga logiska svar längre... Detta tycker jag upprepa gång på gång, det finns de som är skickliga "motståndare" jag har träffat på. Där jag måste erkänna man själv har svårt hitta logisk förklaring, men de flesta förstår de har "gjort bort sig" om man nu kan säga så. Det enda sättet för dem är bli tyst och förklara sin ursäkt för de drar sig ur, med utan förlora sitt ansikte utåt.
Ett bra exempel på det är ju 6 000 000 myten i Talmud( torah) eller det med 6 miljoner står i X antal tidning notiser. Bägge blir de förvånad att deras teorier faller sönder samman med visa dem rätt info. De kan inte undvikas hur fel de har med dessa två skrönor. Som Torah myten skulle bara en rabbin avläsa och förstå. Men ingen äkta rabbin tycks hitta det, den enda som kan läsa den profetia tycks vara en pseudonym som är inte en rabbin utan en förnekare och revisionist. Men ber man en förnekare hitta denna profetia så har ingen lyckats hitta den heller!! utan de återkommer till samma sak till en rabbin som är inte är en rabbin, som inte finns.

Som enligt förnekare till en text som endast Rabbin kan tyda...
Det är samma inom med detta med Himmlers tal, alla förnekare säger det betyder flytta ut judarna ut ifrån Europa. Men de har svåra hitta dokument som säger så, eller andra tecken på det. Men mer parten av dokumenten säger judarna ska "försvinna" från jordens yta.
Som denna skribent förre dig, han biter fast sig i en sak han har förlorat, men vill inte erkänna det. Han byter ämne för vilseleda bort det. Vilket är inte ovanligt för en förnekare, när det de inte kan svara. Eller så försvinner de ett tag för sedan återkomma vid ett annat tillfälle. Precis som många har gjort hittills...... :P