2015-08-08, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyndee
Det beror på att ryssarna var högst ovilliga att ta emot parasiterna. När landet inte blev erövrat blev de kvar i transit/arbetsläger i väntan på evakuering dvs EVAKUERING.

Parasiterna?

Vad oväntat att det är en rabiat judehatare vi har att göra med här..

Du menar att nazisterna verkligen försökte transportera judarna in i Ryssland men de fick ge upp det eftersom ryssarna var ovilliga till att ta emot dem?

Hittar du inte bara på nu?

Operation Barbarossa och slaget om Stalingrad var redan över vid tidpunkten för Himmlers tal. Att han då skulle ha talat om att transportera judarna förbi fronten och dumpa av dem i Ryssland är helt otänkbart.

Förresten är det inte sådana av din typ som brukar påstå att Sovjet var judestyrt? Då är det lite märkligt att landet vägrade ta emot judiska flyktingar.
Senast redigerad av Laughlines 2015-08-08 kl. 21:48.
Citera
2015-08-08, 21:59
Medlem
Citat:
Så när ni inte längre kan argumentera mot evakueringen i Himmlers tal och Wannseeprotokollet byter ni sonika ämne. Sover modereringen i det här forumet.

Det var ju du ditt nöt som drog upp Röda Korset och den undersökningen i tråden, inte vi andra. Vi bara kommenterade att det du drog upp med det inte är hela sanningen.... Så varför drog du upp RC rapport i en tråd om Himmlers tal i Poznan...?
Citera
2015-08-08, 22:03
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Så när ni inte längre kan argumentera mot evakueringen i Himmlers tal och Wannseeprotokollet byter ni sonika ämne. Sover modereringen i det här forumet.

Byta ämne?

Ska vi prata om Himmler lite till då?

Statements from five further secret speeches by Himmler confirm the sentiment he expressed in Posen on the "final solution to the Jewish question". On 16 December 1943, he said to Kriegsmarine commanders:

[...] Thus I have basically given the order to also kill the wives and children of these partisans, and commissars. I would be a weakling and a criminal to our descendants if I allowed the hate-filled sons of the sub-humans we have liquidated in this struggle of humanity against subhumanity to grow up.

Källa: Smith, Peterson: Heinrich Himmler sid 201

Vad tror du Himmler menade den här gången? Fler barn vars öde nu var utmätt?
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-08-08 kl. 22:06.
Citera
2015-08-08, 23:27
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Så nu existerar evakuera i vokabulären. Suprise not.

De enda orsaken att de sk dödslägren ligger i östra stortyskland med generalguvernementet var att ingen hade tillträde att undersöka läger på sovjetiskt ockuperad mark. Med evakuering till öst avses Ryssland din korkade ärthjärna.

Föreslå seppuku åt din mentor och följ hans exempel.
Ja!! Du pratar om ett annat dokument. Där evakuera betyder som det står.
Så nu visste helt plötsligen Tyskland om de delar av "öst" skulle bli ockuperad av ryssarna, så de ritar en massa ritningar av dödsläger??
- Oh!! vi måste rita en massa ritningar över dödsläger för den hemska ryssen kommer ockupera öst sedan vid krigets slut!! Då skyller vi på dem sedan!!
Sedan måste vi också placera ut en massa dokumenter, beställningar, orderbekräftelse o konversation både band o skriftligen från dessa läger!!

Hur ska du tro att du är trovärdig med dina gissningar?? Sedan kan du inte besvara mina frågor!! :P

Sedan vill du tro du de judarna skulle placeras i öst på rysk mark, sedan fångas in igen ??
Tro du de inte kan fortsätta sitt krig efter de blivit placerad i öst?? Det enligt A.Hitler tal i slutet der ewige jews Där han hån skrattar åt Judarnas förklaring av krig emot tyskarna, att han ska visa var "skåpet ska stå"

Fortfarande inga dokumenter som du kan visa din gissning av Himmler menar?? Att han mena inte döda utan bara förflytta. Än så länge är det tomt från din sida. Medan vi har visat att det betyder som han säger!! Judarna ska utrotas från jordens yta.

innan du börja kackla om de skulle placeras i rysk front!! Så tänk på ryssarna var inte alls intresserad ta dem med öppna armar. Det enligt evian konferensen 1938 Konferensen blev ett totalt misslyckande vad det gällde att hjälpa de europeiska judarna i deras svåra situation. Alla de deltagande länderna uttryckte stor sympati med de förföljda judarna, men förklarade samtidigt att de inte kunde ta emot fler flyktingar. Skälen var främst ekonomiska och sociala hänsyn samt risk för ökad arbetslöshet. Det fanns också en rädsla för att en judisk flyktingström skulle skapa ökad antisemitism och ”ett judeproblem” i det egna landet.
http://www.levandehistoria.se/fakta-...iankonferensen
Sedan skulle OSTland vara judefritt enligt Himmler's önskemål. Då inbilla oss han sedan skulle placera dem där säger bara din kunskap om detta!!
juli 1942 Hemlig statsangelägenhet!
Brev från Himmler tll SS-obergruppenfuhrer Gottlob Berger, chef för SS's Huvudbyrå. - Reval 22
Bäste Berger För er kännedom.:
1. Jag anhåller bestämt att ingen förordning om begreppet "jude" ska utfärdas. Med alla dessa dumma förordningar binder vi oss själva.
De ockuperade länder i öster (Reichskommissariat Ostland) skall bli judefria. Genomförandet av denna svåra uppgift har der Fuhrer lagt på mina axlar [heydrich död 4(?) juni 1942] Ansvaret ligger på mina axlar. Ansvaret kan ingen ta ifrån mig. Jag underbar all inblandning... Heil Hitler er H.H.

Hans Frank tyckte de hade ingen nytta av dem där alls!! Vänta nu här. Judarna skulle ut ur tyska områdena!! Men öst sidan vad jag vet bestod av tyska områden. De ockuperades av tyska armen för just besättas av tyska soldater (jordägare) senare som belöning för trogen tjänst. Precis om romarna gjorde med ockuperad mark.
Soldater tilldelades mark efter trogen tjänst.(Himmlers OSTplan)
Från Frank på ett regeringsammanträde i Polen den 16 DEC 1941 detta precis innan wannaseekonferansen 1942. Detta efter Heydrich hade ett möte med Hitler (höstkanten 1941?).

Citat:
Judarna måste man på ett eller annat sätt göra slut på - det säger jag helt öppet. Der Fuhrer sa en gång det avgörande ordet: Om det återigen lyckas de förenade judenheten att släppa lös ett världskrig. Då är det inte bara de till krig hetsade folken som kommer att få offra sitt blod, utan även juden i Europa kommer att uppleva sin ändalykt. Jag vet att det har rest kritik mot många åtgärder.....

.. Men vad ska ske med judarna? Tro ni att de de ska placeras i nyodlingsområden i OSTLAND? Vi har fått höra från Berlin: Vartill allt detta krångel; Vi har ingen användning för dessa vare sig Ostland eller i rikskommissariatet Ukraina, bättre vi likvidera dem. Lidandessynpunkter. Vi måste tillintetgöra judarna varhelst vi träffar på dem....

Judarna är även ytterst skadliga storätare. För närvarande finns det 2 ½ miljoner judar eller 3½ miljoner om man medräknar deras anhöriga. Dessa 3½ miljoner judar kan man inte skjuta och inte förgifta, men vi kan vidta åtgärder som på ett eller annat sätt framgångsrikt leder till förintelse.
Se där man hade ingen nytta med judarna
...... Här nämner han det tydligt. Det fanns gott om polacker och andra folkslag i polen vid denna tid. Så någon brist var det inte med arbetare.
IMT vol XXIX s 501 -502 (2233-ps)

Fortfarande inget om de ska evakueras till öst för placeras där sedan. Bara om de ska likvideras och utrotas enligt vad Himmler's tal precis som vi säger...
Citera
2015-08-08, 23:36
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Enligt Röda Korset kreperade 371.000 lägerinterner. De flesta i tyfus och hungersnöd när infrastrukturen bröt samman av de allierades bombräder.
det ska vara 271000 inte 371 000. Sedan är det en välkänd skröna... Röda korset har dementerat det.
FAKTA: Forskarna uppskattar att mellan 5,5 och 6 miljoner judar mördades under Förintelsen. Myten om att ”bara” 200000 dog är hämtad ur studien ”General Psychologus” skriven av en okänd författare, Alexander Scronn. Namnet är troligen en pseudonym, och boken gavs ut 1965 i Brasilien – ett land där många tyska nazister bodde efter kriget. Scronn säger sig basera siffrorna på fakta från internationella Röda korset.

Scronns påståenden har många gånger dementerats av Röda korset. Trots detta använder förnekarna fortfarande Alexander Scronn som ett sanningsvittne.

http://varldenshistoria.se/krig/andr...-dodssiffrorna

Den som tvivlar på att dokumentet är falskt kan höra av sig till

Contact
Postal address:
International Tracing Service (ITS)

Große Allee 5 - 9
34454 Bad Arolsen
Germany
Opening hours:

Monday to Thursday: 8:00 a.m. – 5:00 p.m.
Friday: 8:00 a.m. – 1:00 p.m.
Phone and fax numbers:

phone: +49 (0)5691 629-0
fax: +49 (0)5691 629-501
Email addresses:

General: email[at]its-arolsen.org
Press Office: communications[at]its-arolsen.org

http://www.its-arolsen.org/en/homepage/index.html

(FB) Varför visar dokument från Röda Korset att "bara" 271.000 judar dog i lägren?
Citera
2015-08-08, 23:40
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Tänkte precis ta itu med ditt förra inlägg men det verkar vara bortkastad tid.

Det var inga dödsmarscher. Judarna följde med de retirerande tyskarna för att inte bli slaktade av polacker eller ryssar. Hört talas om pogromer?

Varför tog de inte alla med då ?? När ryssarna vandrade in där i lägren var där massor med folk kvar.
De svaga som inte kunde gå!! Du tro de räddade dem för de behövdes jobba i krigsindustrin?? Helst i slutet av kriget när tyskarna hade förbrukat nästan all manskap??
Citera
2015-08-08, 23:49
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det beror på att ryssarna var högst ovilliga att ta emot parasiterna. När landet inte blev erövrat blev de kvar i transit/arbetsläger i väntan på evakuering dvs EVAKUERING.

Rimmar fortfarande dåligt med det ordet i Himmlers tal!!
Tanke på vad vi har lagt fram till dig. Du börja bli pressad i en hörna och svårt ta dig ur nu!! Men du är inte ensam vara så!! Vi har haft många "förnekare" här som blivit tyst efter ett tag...
I öst fanns inga transit läger i den bemärkelse, bara för transportera dem till DÖDslägerna . De läger har de funnit tillräckligt bevis för kunna placera dem som dödsläger.

Så det rimmar dåligt med din teori med de är bara transistläger. För det finns inga transportlistor från dödsläger bara till. Eichmann har bekräftat den storyn, som jobbade som logistiker. Han om någon hade koll på järnvägen..
Sedan skulle de bli lite svårt placera 11 000 000 judar i dessa läger med romer,kommunister, jehovas vittnen med flera.... Det behövs en enorm infrastruktur hålla alla inne i lägret. nacka om resursslöseri , helt ohållbart med den dagens kunskap o kostnader övrigt.
Citera
2015-08-09, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Vi har haft många "förnekare" här som blivit tyst efter ett tag...
Det kan ju även ha att göra med eran kränkande attityd och besattheten av att försöka bryta isär precis allting. Att evakuera är helt omöjligt, att man inte tänkte gasa precis alla är helt omöjligt, att något LITET SMÅTT är överdrivet är helt omöjligt. Ni klipper också in massor av citat helt utan källor och man blir ofta hänsvisad till böcker. Jag var tydligt en idiot förut för att jag inte kunde googla och hitta en egen källa. Svara på PM är det heller ingen som vill göra.

Jag fick en länk förut, och jag tror att det var minst 10 böcker i källmaterialet. Hur ska man debattera mot något sånt?

Nej, allt är inte helt jävla omöjligt. Men däremot är omöjligt att diskutera med fanatiker.
Senast redigerad av Lunam 2015-08-09 kl. 13:06.
Citera
2015-08-09, 15:44
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunam
Det kan ju även ha att göra med eran kränkande attityd och besattheten av att försöka bryta isär precis allting.

Kränkande attityd?

Citat:
Jag driver lite också.

Vad är det du driver med?

Citat:
Att evakuera är helt omöjligt, att man inte tänkte gasa precis alla är helt omöjligt, att något LITET SMÅTT är överdrivet är helt omöjligt. Ni klipper också in massor av citat helt utan källor och man blir ofta hänsvisad till böcker. Jag var tydligt en idiot förut för att jag inte kunde googla och hitta en egen källa. Svara på PM är det heller ingen som vill göra.

Citat:
Jag driver lite också.

Jag har varken tid eller lust att leka din lek.

Citat:
Jag fick en länk förut, och jag tror att det var minst 10 böcker i källmaterialet. Hur ska man debattera mot något sånt?

Hur debatterar man mot spekulationer annat än att visa upp vedertagen historisk fakta?

Citat:
Nej, allt är inte helt jävla omöjligt. Men däremot är omöjligt att diskutera med fanatiker.

Nej allt är inte helt jävla omöjligt. Men din inflik definitivt helt omöjlig. Det är också därför 50 nyanser utav ausrotten låter löjliga: evakuering, ta bort- utan att döda eller som i ditt fall jargong låter löjliga. Men förklaras dock enkelt med som du sa jag driver lite också.
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-08-09 kl. 15:47.
Citera
2015-08-09, 17:31
Medlem
cyndees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Byta ämne?

Ska vi prata om Himmler lite till då?

Statements from five further secret speeches by Himmler confirm the sentiment he expressed in Posen on the "final solution to the Jewish question". On 16 December 1943, he said to Kriegsmarine commanders:

[...] Thus I have basically given the order to also kill the wives and children of these partisans, and commissars. I would be a weakling and a criminal to our descendants if I allowed the hate-filled sons of the sub-humans we have liquidated in this struggle of humanity against subhumanity to grow up.

Källa: Smith, Peterson: Heinrich Himmler sid 201

Vad tror du Himmler menade den här gången? Fler barn vars öde nu var utmätt?

Din källa verkar inte trovärdig.

Wilhelm Stäglich comments:

Even these excerpts — Peterson and Smith do not give the whole texts of the speeches — must be regarded with skepticism, for they were taken from documents that are manifestly unreliable. In contrast to the Posen speeches, however, they show rather clearly that Himmler refers to the execution of Jews only in connection with the fight against partisans and other bandits operating behind the German lines on the eastern front. When some general comment on the "solution of the Jewish problem" or the "eradication of the Jews" appears, one may be sure that it is either the result of manipulation of the text or an outright forgery. It is simply inconceivable that Himmler would have given these high-ranking troop leaders a lecture on "genocide."

The indiscriminate actions against women and children during anti partisan operations were undeniably inhumane and virtually indefensible in terms of international law. Because those actions could hardly be concealed, Himmler had every reason to justify them to these leaders of the Army. As every veteran of the Eastern Front knows, women and even children often took part in guerrilla warfare. If the Germans sometimes made indiscriminate reprisals, they did so to assure the safety of their fighting men and to protect their lines of communication. But these reprisals were nothing in comparison with the carpet bombing of residential areas in German cities, which Churchill ordered for the purpose of indiscriminately killing German civilians — German women and children. For that slaughter there can be no justification whatever
Citera
2015-08-09, 17:35
Medlem
cyndees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Rimmar fortfarande dåligt med det ordet i Himmlers tal!!
Tanke på vad vi har lagt fram till dig. Du börja bli pressad i en hörna och svårt ta dig ur nu!! Men du är inte ensam vara så!! Vi har haft många "förnekare" här som blivit tyst efter ett tag...

Jag har inte tid och ork med ditt idiotsvammel, lögner och egenpåhittade slutsatser. Pressad i en hörna, knappast
Citera
2015-08-09, 17:39
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det kan ju även ha att göra med eran kränkande attityd och besattheten av att försöka bryta isär precis allting. Att evakuera är helt omöjligt, att man inte tänkte gasa precis alla är helt omöjligt, att något LITET SMÅTT är överdrivet är helt omöjligt. Ni klipper också in massor av citat helt utan källor och man blir ofta hänsvisad till böcker. Jag var tydligt en idiot förut för att jag inte kunde googla och hitta en egen källa. Svara på PM är det heller ingen som vill göra.

Förlåt att du tog åt dig.
Men man har suttit här några år, just pågrund av man är intresserad av denna story.
Man ser då en röd tråd som går igenom alla förnekare, allting upprepas gång på gång.
Så med tiden vet var man kan hitta informationen och vad som är logiskt och inte logiskt.
Man får frågor oftast från förnekare, då söker man information. Via google eller annat sätt som böcker igenom åren har det blivit några böcker man har samlat på sig. Ibland tänker på man ge källan ibland glömmer man det. Men jag också lärt mig, de flesta bryr sig inte om källan, för de är intresserad av det. I deras ögon måste de ändå vara en "lögn".

Men om du är intresserad av källan fråga efter den, jag ger dig den gärna. Om jag kommer ihåg var jag har hittat det. De säger Google är din bästa vän, det stämmer rätt så bra. Du kan hitta allting här även böcker. De flesta böcker finns hitta billigt i antikvariat. För några tior oftast...

Men samtliga fall kan du hitta bokkällan på nätet också. Där av det är lätt hitta. Inte i något fall har jag inte hitta dom bokkällor jag har fått. Själv har jag inte problem att hitta, men mycket möjligt att inte alla har den kunskapen att söka efter rätt källa!! Men varför inte fråga då?

Att svara via PM gör jag inte alls!! Om folk vill veta, varför inte fråga i rätt tråd?? Så andra kan läsa det? Om man fråga via PM, är det för man skäms av okunskap för man inte vet?? Eller varför frågar man via PM?? ...

Som du har märkt så har jag svårt skriva!! Tar en jäkla tid på grund jag särskriver och jag har dyslexi.
Men det hindrar inte mig för att skriva, jag skäms inte heller. Jag bryr mig inte heller om någon klandra mig/ ser ner på mig/ idiot förklara mig!!

Så varför ska man då svara via PM när man har gott om trådar om ämnet??
Som i denna tråd är om Himmlers tal. Den bruka alltid komma upp hos någon förnekare. Alla ihop har svårt bli övertygad som denna sista skribent. Han ser bara sin teori, finns inget annat i hans värld. Inte ens om en tyskfödd person skulle förklara för honom vad det betyder skulle han tro på det. Det har man sett på denna skribent nu.

Men som sagt det är omöjligt för han erkänna det, då faller hans värld som han har byggt upp!! Det går inte liksom då. Därför dra sig de flesta att fortsätta argumentera emot "oss" därför de har inga logiska svar längre... Detta tycker jag upprepa gång på gång, det finns de som är skickliga "motståndare" jag har träffat på. Där jag måste erkänna man själv har svårt hitta logisk förklaring, men de flesta förstår de har "gjort bort sig" om man nu kan säga så. Det enda sättet för dem är bli tyst och förklara sin ursäkt för de drar sig ur, med utan förlora sitt ansikte utåt.

Ett bra exempel på det är ju 6 000 000 myten i Talmud( torah) eller det med 6 miljoner står i X antal tidning notiser. Bägge blir de förvånad att deras teorier faller sönder samman med visa dem rätt info. De kan inte undvikas hur fel de har med dessa två skrönor. Som Torah myten skulle bara en rabbin avläsa och förstå. Men ingen äkta rabbin tycks hitta det, den enda som kan läsa den profetia tycks vara en pseudonym som är inte en rabbin utan en förnekare och revisionist. Men ber man en förnekare hitta denna profetia så har ingen lyckats hitta den heller!! utan de återkommer till samma sak till en rabbin som är inte är en rabbin, som inte finns. Som enligt förnekare till en text som endast Rabbin kan tyda...

Det är samma inom med detta med Himmlers tal, alla förnekare säger det betyder flytta ut judarna ut ifrån Europa. Men de har svåra hitta dokument som säger så, eller andra tecken på det. Men mer parten av dokumenten säger judarna ska "försvinna" från jordens yta.

Som denna skribent förre dig, han biter fast sig i en sak han har förlorat, men vill inte erkänna det. Han byter ämne för vilseleda bort det. Vilket är inte ovanligt för en förnekare, när det de inte kan svara. Eller så försvinner de ett tag för sedan återkomma vid ett annat tillfälle. Precis som många har gjort hittills...... :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in