Vad kan banken säga om jag får ca: 40-50000kr(och mer)/månad ifrån en bekant till mig som bor utomlands?
Vi säger att jag och den bekanta jag har har en bra relation och hen vill ge mig pengar som är intjänade på ett helt lagligt sätt och skattade i det andra landet. Dvs. En överförning ifrån hens privata bankkonto utomlands.
Kan banken göra något eller gör jag på något sätt något olagligt. Det kan se väldigt konstigt ut att bara "få" runt 500.000kr/år men i övrigt?
Är det bara att säga att hen är en mycket god vän som är givmild och vill ge mig pengar?
Är det olagligt på något sätt? Det är en polare till mig som bor utomlands och för över skattade pengar som hen tjänat på laglig väg.
Det kan väl inte vara olagligt hur man än vrider och vänder på det. Visst kommer skatteverket att försöka göra allt för att få mig att skatta eller liknande på dessa pengar.
Det är endast en insättning ifrån en bekant till mig som jobbar och sliter i ett annat land och tjänar bra, typ så. Jag gör "inget" för att få dessa pengar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!