2015-07-31, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chipskungen
skön logik här. vad har inköpspris att göra med dagens pris kan man ju undra

Ser att du blandar ihop priset på en aktie och priset för ett företag.
Citera
2015-08-03, 10:29
Medlem
Grekbörsen kraschar, Kina går på knäna men svenska börsen går som tåget
Citera
2015-08-03, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Grekbörsen kraschar, Kina går på knäna men svenska börsen går som tåget

Inte bara svenska börsen som går på tåget. Alla vet redan om situationen i Grekland och Kina har man smält något. Inga konstigheter.
Citera
2015-08-04, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Inte bara svenska börsen som går på tåget. Alla vet redan om situationen i Grekland och Kina har man smält något. Inga konstigheter.

Jo med PE tal över på 20-25 så måste man väl ändå säga att svensken är extremt långsiktig i sina investeringar
Citera
2015-08-05, 09:44
Medlem
Jag gjorde bra med pengar när grekiska aktier gick ner som tusan i veckan när jag hade på short
Citera
2015-08-05, 14:21
Medlem
"Vad händer med börsen?" - den tuggar på
Citera
2015-08-05, 19:15
Medlem
njaexss avatar
Antar att man kan ställa frågan här, någon som vet varför oljepriset dippade ungefär 1,5$ precis? Lagerstatistiken var nedåt för andra veckan, och ganska mycket också. Släpptes det någon annan nyhet precis som orsakade detta? Jag hittar inget.
Citera
2015-08-06, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njaexs
Antar att man kan ställa frågan här, någon som vet varför oljepriset dippade ungefär 1,5$ precis? Lagerstatistiken var nedåt för andra veckan, och ganska mycket också. Släpptes det någon annan nyhet precis som orsakade detta? Jag hittar inget.

Ingen aning om det kortsiktiga priset (naja, skulle tippa på nya siffror från Kina), men världen som konsument gör långsiktigt sett allt för att ständigt minska behovet av olja (vilket är nödvändigt), samtidigt som producenterna slåss om att få sälja olja (läs överproduktion).
Citera
2015-08-20, 09:17
Medlem
Har gått ner ett tag nu.
Greklandskrisen är över för nu, och Kina har slutat devalvera som många varit oroliga över.
Men om man ser index i en 3-årskurva ligger börsen just nu i fas efter superuppgången i början
Av året.
Är nedgången bara en stabilisering eller vad tror ni?
Läser ju lite här och där domedagsprofeterna som säger att kraschen kommer nu.
Citera
2015-08-20, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Har gått ner ett tag nu.
Greklandskrisen är över för nu, och Kina har slutat devalvera som många varit oroliga över.
Men om man ser index i en 3-årskurva ligger börsen just nu i fas efter superuppgången i början
Av året.
Är nedgången bara en stabilisering eller vad tror ni?
Läser ju lite här och där domedagsprofeterna som säger att kraschen kommer nu.

Jag funderar i samma banor. Ska man kolla historiskt sett och i cykler så brukar augusti/september vara sämre månader på börsen.
Någon som kan ge ett någorlunda bra svar vad detta kan bero på? Jag vill inte ha svar som "börskraschen kommer, säkra dina pengar!", då är jag hellre utan svar. Gärna ett seriöst, utförligt och genomtänkt svar.
Citera
2015-08-20, 11:39
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikihisa
Jag funderar i samma banor. Ska man kolla historiskt sett och i cykler så brukar augusti/september vara sämre månader på börsen.
Någon som kan ge ett någorlunda bra svar vad detta kan bero på? Jag vill inte ha svar som "börskraschen kommer, säkra dina pengar!", då är jag hellre utan svar. Gärna ett seriöst, utförligt och genomtänkt svar.
Börsen går ner ytterliggare idag vad beror det på just nu?
Om augusti och september är dåliga då bör det gå att sälja och köpa tillbaka för ett lägre pris kanske?Eller är botten nådd nu i Augusti månad?
Det är ett gyllene tillfälle att tjäna in pengar när börsen går ner.
Citera
2015-08-20, 11:42
Medlem
Normalt att börsen går ned och stabiliseras lite men det är bara i väntan på en ny kraftig uppgång för nya pengar och låga räntor drar till sig nya investeringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in