Citat:
Ursprungligen postat av
sinewave
Tycker ditt påstående "Har någon på Flashback [...]" är lite konstigt. Det är inte direkt som att folk aktivt sitter här och rapporterar in vecka efter vecka vad som gick rätt och fel. Tycker faktiskt det är ganska trevligt att forumet inte är dyngfullt med folk som försöker hävda sin förträfflighet.
Jag syftar på alla som kommer med bestämda påståenden om framtiden, inte om folk som rapporterar om sina affärer.
Jag vet inte vad du menar med att försöka hävda sin förträfflighet, men jag är den första att erkänna att jag inte har en aning om framtiden.
Är det att hävda sin förträfflighet?
Vad sägs om först
det här inlägget och sen
det här, är det såna inlägg du vill läsa istället?
Den som lyssnade på rådet att vänta tills börsen når 700, hur länge får den personen vänta tror du?
Citat:
Personligen kan jag rapportera att jag i mina egna satsningar de senaste 6 månaderna har haft rätt i två av tre större fall. Att sitta och prata om hur rätt man hade och klappa sig själv på ryggen tycker jag dock är helt ointressant.
Ja, det finner jag också ganska ointressant.
Citat:
Finner det personligen mer intressant att läsa och spekulera kring framtiden; med det sagt rör det sig endast om spekulation och givetvis ska man ta det för vad det är.
Att spekulera kan vara kul.
Citat:
Men att sitta och klanka ned på folk som du verkar ha för avsikt att göra tycker jag är en ganska trist och tämligen värdelös inställning. Bättre att vara hjälpsam om man känner att någon är fel ute istället.
Vem är mest hjälpsam i forumet tycker du, då?
Är det överhuvudtaget hjälpsamt att komma med säkra påståenden om framtiden som är dragna ur arslet?
Erfarna skrattar åt det och nybörjare blir lurade eller förvirrade.