2014-10-08, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Som jag förstått det så alla yttra sig, det krävs inga förkunskaper. Så länge man inte förolämpar en enskild eller gör sig skyldig till hatbrott. Här handlade det om ett språk. Är det verkligen relevant att hata en person om man inte delar hennes åsikt om att arabiska borde ge ett status som minoritetsspråk. Jag delar inte hennes åsikt men varför skulle jag hata henne.

Vem är det som hatar henne?
Citera
2014-10-08, 19:42
Medlem
Ännu en krönikör som borde vara inlåst på psyket, who cares, låt de skriva av sig, ingen som bryr sig överhuvudtaget.
Citera
2014-10-08, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovemberMan
Vem är det som hatar henne?

Läs inlägg 177. Det var vad jag kommenterade.
Citera
2014-10-08, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Läs inlägg 177. Det var vad jag kommenterade.

Det finns folk som hatar fiskpinnar, golfbollar och pikétröjor. Ska vi dra alla hatare över en kam nu?
Citera
2014-10-09, 00:08
Medlem
Ohfan är det inte redan ett minoritetsspråk? Arabiska och somaliska fanns ju tex på valsedlarna.
Alla små jävla butiker - inte de stora kedjorna tex willys, ica - utan jag menar alla pizzerior, livs butiker, frisörsalonger, bilverkstäder whatfuckingever här där jag bor har reklam (utanför sin butik) på arabiska mm. Tom sett det på LIDL. Förståeligt å andra sidan då de finns fler som kan arabiska och somaliska än svenska här
Citera
2014-10-09, 00:16
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Idioten vill "förbättra" den nationella självbilden, genom att ge oss möjlighet att studera arabiska dialekter på mellanstadiet.. :whoco5:
Citat:
Arabiska är ett av de mest livaktiga språken i landet, och det är dags att det avspeglas i den nationella självbilden. En verkligt integrationspolitisk åtgärd skulle vara att stärka arabiskans ställning i landet, både den moderna standardarabiskan och de sinsemellan så olika dialekterna, genom att förbättra möjligheterna till att studera det redan från mellanstadiet.
Tycker vi ska utvisa/deportera landsförrädaren Lyra till Syrien eller Irak.
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2014-10-09 kl. 00:19.
Citera
2014-10-09, 06:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
För att spela djävulens advokat: vem har mest bäring då det gäller att uttala sig om Syrien, en från IS flyende OCH även av Assadregimen torderad ÄKTA (och inte bara bidragsimmigrant) flykting, eller en världsfrånvänd osnuten folkpartist som sitter på Djursholm och filar på hemtentan i Statsvetenskap?

Men detta kan sägas om alla politiker som är etniskt svenska och aldrig blivit torterade av Assadregimen.

vem har mest bäring i Syrienkonflikten mellan Jimmie Åkesson och en flykting som flytt både IS och Assad?
Citera
2014-10-09, 07:36
Medlem
I Sverige pratar vi svenska. Punkt slut. Jag ser ingen anledning till att vi ska införa en massa officiella minoritetsspråk.
Citera
2014-10-09, 12:36
Medlem
Displaceds avatar
Herregud, vad är det här för jävla idiot. Det finns väl inga krav på att invandrare ska "tvingas glömma sina livserfarenheter, ge upp sina kulturarv och förtränga sina språk"? Var i helvete får hon detta ifrån?
Citera
2014-10-09, 13:17
Medlem
RogerRogers avatar
Händelser som denna kanske bidrar till en rörelse åt det håll som skribenten vill se?

http://www.svt.se/nyheter/sverige/la...-och-baklanges

Det handlar om en broschyr om hur man väljer tandläkare åt sina barn. Översättningen till arabiska är skriven åt fel håll och med särskrivna bokstäver, pga ett formateringsfel i ett program.

Citat:
Om de [som sammanställt materialet] inte själva kan arabiska ser de inte att det blir fel.
Citera
2014-10-09, 15:37
Bannlyst
Fan, det finns enbart EN väg framåt: Lär dig svenska eller åk hem!
Citera
2018-04-30, 21:52
Medlem
Låt oss visa våra nya landsmän att arabiskan har en självklar plats i vårt samhälle

Citat:
Köttbullar på arabiska. Det är dags att göra arabiskan, som nu är det mest talade språket efter svenskan, till officiellt minoritetsspråk, tycker Daniel Lindeberg.

https://www.sydsvenskan.se/2016-10-2...-vart-samhalle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in