2014-10-06, 22:10
Medlem
Kan man ha det? Jag har så länge jag kan minnas haft en unken doft i ljumskarna som påminner om matsvamp. Inte tänkt så mycket på det då det bara är doften som stör mig. Om det är svamp, kan den ge andra problem än doften nu när jag inte har klåda eller utslag?
Citera
2014-10-07, 17:37
Medlem
vanwilders avatar
Har själv samma problem, inget synbart.
Började nyligen med canesten kräm, har väl slarvat lite men ska försöka använda det 3 gånger om dagen. Sedan vad jag hört kan man få svamp utav att torka sig för dålig efter dusch, så jag använder hårtork för att bli torr om ljumskarna.
Tycker doften har minskat något.

Kan dessutom säga att jag svettas grymt mycket, framförallt ljumskarna, röven och pungen.
Skulle tro att detta kan påverka en del...

Oavsett hur mycket tvål (eucerin eller annan random) jag tar kan jag känna doften när jag torkat ljumskarna med en ny handduk, samma för dig?
Citera
2014-10-07, 19:57
Medlem
Japp, precis så. Kan gnugga med tvål i en kvart i flera omgångar med lukten intakt. Har väldigt frän doft på svettet från armhålorna också. Även precis nyduschad kan det finnas en frän stickande lukt iaf om man kör in näsan där. Räcker med att jag kutar till bussen 50 meter så är min nya tröja "förstörd" för kvällen...
Citera
2014-10-07, 21:02
Medlem
Iloveludas avatar
Svamp är ett rent helvete att bli av med. En viktig sak är att tvätta alla kläder som kommer i kontakt med "infekterade" områden i minst 60 grader. Kallare vatten så överlever svampsporerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in