• 7
  • 8
2005-09-23, 18:28
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stanislav
Varför vågar du inte spekulera i framtiden? Vad är det som är så farligt med det?

Kan det vara så att era "teorier" kommer att motbevisas av revisionister som är revisionistiska mot dagens revisionister? Om inte så kan du förklara varför?

För historieforskningen går ju onekligen framåt? Eller hur...

Din sista kommentar BlizzardKing finner jag bara skrattretande och beviset på att ni inte alls är intresserade av att objektivt granska utgrävna fynd utan "forskar" med en dold antisemitisk agenda.

Enligt vem visade de sig vara det? På vilka grunder?
Finns för mig ingen anledning att "spekulera i framtiden" i ett rev-forum serru´!

Vad är en "dold antisemitisk agenda" för någonting? Jag förstår att du är konspiratoriskt lagd eftersom du tror på "the Hoax of the Century" nämligen Förintelsen, och det är helt upp till dig själv om du vill tro på sagoberättare som sätter naturens lagar ur spel, men en "dold antisemitisk agenda" är väl ändå att ta i, nicht wahr? Eller är det så enkelt att du inte förmår tänka att människor kan både kritisera och hävda att judeförföljelserna under WWII är starkt överdrivna och upphöjda till en (pseudo-)religiös status utan att vara judehatare?

Dessutom använder du - likt en mängd andra felunderrättade människor - ordet antisemitism som om det enbart betydde judehat men det kan det av etniska och antroposofiska skäl knappast vara eftersom både araber och judar är semiter. Rätt ska vara rätt även för judar.

Till sist ser jag din avslutande kommentar mera skrattretande än seriös enär - som TB-303 redan påpekat - du inte verkar ta till dig vad dina motdebattörer redan skrivit i tråden.
2005-09-23, 21:24
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Den är inte alls hypotetisk eller diffus utan i allra högsta grad relevant i sammanhanget. Jag är nämligen övertygad om att revisionisterna aldrig någosin skull erkänna några utgrävningar som de inte fick delta i.
Hur många skulle godkänna utgrävningar som endast revisionister deltagit i?

Det är väl inte någon som på allvar menar att endast en sida i en debatt skall vara den som får samla in bevis?
2005-09-24, 13:52
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Varför vågar du inte spekulera i framtiden? Vad är det som är så farligt med det?

Inget farligt alls, men det har inget med historieforskning att göra, eller hur?

Citat:
För historieforskningen går ju onekligen framåt? Eller hur...

Redan Thukydides var en utomordentligt skicklig och källkritiskt medveten historiker som bemödade sig om objektivitet. Men visst görs det en del landvinningar inom historieforskningen, exempelvis Mattognos nya studie om turistbluffen Krema I i Auschwitz stamläger, en "gaskammare" där aldrig en enda jude fick sätta livet till:

http://www.vho.org/GB/Books/aci/

Citat:
Din sista kommentar BlizzardKing finner jag bara skrattretande och beviset på att ni inte alls är intresserade av att objektivt granska utgrävna fynd utan "forskar" med en dold antisemitisk agenda.

Jävla skitprat.
2005-09-28, 12:26
Moderator
Ruskigbusss avatar
Tråden gått off topic.
Låses.
/Mod
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto