Citat:
Ursprungligen postat av
Megatron
Det r inte en brande vgg men jag vill inte att stammen bara ska "hnga" i luften utan vill ha ett bra std fr den. Stammen hamnar typ mitt i rummet. Jag vill heller inte att pelaren ska vara stor. Stammen r typ en vanlig gasstam p ca 5 cm diameter. Mitt p sitter frgreningen och vredet fr gasen som gr ver till ett mindre rr och ner mot golvet igen. Har tyvrr fr tillfllet ingen bild.
Sen gillar jag iden att ha en kvadratisk metallpelare. Men det kanske blir fr tungt och dyrt att stta in?
Mja, har du inte tummen precis mitt i handen skulle jag nog rekommendera att bygga en "lda" runt gasledningen av ngra 2x2 istllet, och kl in den med t.ex. mdf. Ldan skulle ju bli cirka 200x200mm d, r det helt uteslutet? Nog gr det vl med en metallstolpe ocks, men nog r det mera omstndigt om du vill gasstammen inkldd? Eller har jag missfrsttt dig?
Edit: Sg frst nu att du tnkte fsta gasledningen p utsidan av stolpen. D r det vl enklast med tv 4tums plankor som du spikar ihop i varandra. Enkelt att spika/skruva fast i golv och tak och sedan r det bara att tcka in med ngon skiva. Se bara till att ta raka plankor.