Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-25, 23:44
  #277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
luckan för USB-porten är dock inget egentligt problem, köp dig bara en magnetkabel för 99 kr på Teknikmagasinet och ladda luren via den, och överför dina filer trådlöst med hjälp av Airdroid så är problemet ur världen.

Däremot har Z5 Compact bättre prestanda, mer lagringsutrymme (även om bägge 2 går att utöka med minneskort), bättre kamera och fingeravtrycksläsare

Prisskillnaden är ungefär 1000 kr, själv hade jag nog ändå lagt på 1000 kr och tagit Z5 Compact ändå.

Med det sagt, är jag precis hur nöjd som helst med min Z3 Compact

Det är ett egentligt problem för vissa. Jag är en av dem som vill kunna använda mobilen samtidigt som den laddar. Då fungerar magnetkabeln dåligt. Dessutom så verkar den ladda långsammare på så sätt. Hade gärna lagt på ett par hundralappar för att slippa just flärpen vid laddning. Tycker även Z5 är snyggare med, de har inte kvar den gröna (som jag tyckte var snyggast av z3) utan har numera en gul.
Jag undrar dock lite över din prisbild. Det går att hitta sjuka deals på z3 ibland. Jag köpte min för 3000 kronor ( ). Det billigaste jag sett z5 gå för är 4500 kronor. Rätt bra/okej pris för den dock..
Citera
2016-01-27, 00:13
  #278
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Det är ett egentligt problem för vissa. Jag är en av dem som vill kunna använda mobilen samtidigt som den laddar. Då fungerar magnetkabeln dåligt. Dessutom så verkar den ladda långsammare på så sätt. Hade gärna lagt på ett par hundralappar för att slippa just flärpen vid laddning. Tycker även Z5 är snyggare med, de har inte kvar den gröna (som jag tyckte var snyggast av z3) utan har numera en gul.
Jag undrar dock lite över din prisbild. Det går att hitta sjuka deals på z3 ibland. Jag köpte min för 3000 kronor ( ). Det billigaste jag sett z5 gå för är 4500 kronor. Rätt bra/okej pris för den dock..

Jag kollade priset på prisjakt och där är lägsta priset 3495 kr just nu.

När det gäller magnetkablarna så finns det kablar med kraftigare magnet som ska sitta bättre, har en polare som åker mycket motorcykel och fick problem med att usb-laddning glappade till följd av vibrationerna när han körde, men med en kraftigare magnetkabel gick det bra (jag skulle tro att det fungerar bra när man lyfter upp luren också)
Citera
2016-01-27, 00:26
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Jag kollade priset på prisjakt och där är lägsta priset 3495 kr just nu.

När det gäller magnetkablarna så finns det kablar med kraftigare magnet som ska sitta bättre, har en polare som åker mycket motorcykel och fick problem med att usb-laddning glappade till följd av vibrationerna när han körde, men med en kraftigare magnetkabel gick det bra (jag skulle tro att det fungerar bra när man lyfter upp luren också)

Även om magneten är starkare så är det problem när jag greppar mobilen. Jag förstår att du försöker komma med tips, men för mig är det helt enkelt ett problem som inte går att lösa med den designen på mobilen. Det är fortfarande en mycket bra mobil, men vad väljer du själv helst? Flärp eller utan? Förstår inte riktigt poängen med att försvara dessa flärpar till sista blodsdroppen. Det är inte något personligt jag håller gentemot dig.
Citera
2016-01-27, 19:36
  #280
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Även om magneten är starkare så är det problem när jag greppar mobilen. Jag förstår att du försöker komma med tips, men för mig är det helt enkelt ett problem som inte går att lösa med den designen på mobilen. Det är fortfarande en mycket bra mobil, men vad väljer du själv helst? Flärp eller utan? Förstår inte riktigt poängen med att försvara dessa flärpar till sista blodsdroppen. Det är inte något personligt jag håller gentemot dig.

Jag använder i princip aldrig min lur när jag har den på laddning i vilket fall så i mitt fall är det som sagt ett icke-problem, men visst hade det varit ännu trevligare utan flärpen
Citera
2016-12-21, 11:49
  #281
Medlem
Har hoppat runt lite bland trådarna men inte hittat nåt svar.
Fick min Z3 Compact för ett år sen och är hur nöjd som helst......nästan
Luckan till laddningen med den lilla trådpackningen som börjar bli sladdrig går ej att sätta fast.
Ska få ny mobil på jobbet om ett halvår men det är ju lite jobbigt att tejpa fast luckan varje gång man laddat
Borde vara fler som fått samma problem?
Är det värt att fixa?
Det kanske är något dom ordnar snabbt på dom där kioskerna som finns i varje centrum?
Tack på förhand.
Citera
2016-12-21, 12:07
  #282
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparslagare
Har hoppat runt lite bland trådarna men inte hittat nåt svar.
Fick min Z3 Compact för ett år sen och är hur nöjd som helst......nästan
Luckan till laddningen med den lilla trådpackningen som börjar bli sladdrig går ej att sätta fast.
Ska få ny mobil på jobbet om ett halvår men det är ju lite jobbigt att tejpa fast luckan varje gång man laddat
Borde vara fler som fått samma problem?
Är det värt att fixa?
Det kanske är något dom ordnar snabbt på dom där kioskerna som finns i varje centrum?
Tack på förhand.
Använd magnetladdaren så behöver du inte hålla på med luckan hela tiden...
https://www.kjell.com/se/sortiment/m...compact-p95806
Citera
2016-12-22, 17:16
  #283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Använd magnetladdaren så behöver du inte hålla på med luckan hela tiden...
https://www.kjell.com/se/sortiment/m...compact-p95806

Har faktiskt haft magnetladdare i tanken.
Stort tack ändå.
Citera
2017-01-23, 23:47
  #284
Medlem
Servigins avatar
Nu är jag lat och postar i denna tråd även fast jag har en vanlig Z (1). Får fittdamp på telefonen. Har en svensk telefon och har precis satt i ett UK simkort. När jag ska skicka sms till svenska nummer skriver jag givetvis +46 i början men, eftersom telefonen känner igen kontakterna så ändrar den hela tiden till det riktiga svenska numret och då går det inte längre att skicka sms. Någon lösning förutom ändra varenda kontakt?
Citera
2017-02-01, 13:09
  #285
Avstängd
Teguins avatar
Tappade min mobil ner för trappan och nu har "skärmen" lossnat lite från nedre hörnan upp till typ mitten av mobilen. Går det superlimma fast det? Knakar så fort man trycker där
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback