2014-10-05, 00:48
Medlem
Jag får strax ett sammanbrott och hoppas någon vänlig själ kan lugna mina nerver.
Jag duschade nu ikväll med descutan för att behandla bakteriernvasion i mina hårsäckar på kroppen.
Efter att jag fått mer kliande, och huden är som sandpapper trots insmörjning av fet kräm.

Huden svider också och är fruktansvärt lättirriterad.
Lite nya knottror har dykt upp fast det vet jag att det är dom inflammerade hårsäckarna som håller på att go banan.(kan se hårstrået sticker upp)

Duschade i torsdags med detta medel också och då fick jag sveda och lite kliande men ikväll är det mer.(vart iof inte lika uttorkad då)

Så jäkla rädd att det ska vara en allergisk reaktion eller om det bara är att huden är uttorkad efter det starka medlet?

Gått nu 6timmar sen duschen..
Please kan nån lugna mig? Har till med kliande på ställen jag inte tog tvålen på. Som hals och ansikte.. (dock samma grej där..av en vanlig varm dusch så flagnar jag)

har tagit descutan många ggr i mitt liv inför operationer. men kan inte minnas hur ja kände då..mer än att det sved..
Citera
2014-10-05, 01:54
Medlem
william123s avatar
Jag använde det när jag duschade förra veckan inför en operation, kände absolut inget kliande eller något konstigt alls. Måste ju vara något huden reagerar på som du inte tål
Citera
2014-10-05, 02:12
Medlem
S-cups avatar
an mycket väl vara en allergisk reaktion, men bara för det behöver du inte känna någon oro. Är det 7-8 timmar sedan du duschade är det värsta över.

Eftersom descutan är snäppet "elakare" än vanlig tvål kan det mycket väl även vara så simpelt att du har en väldigt känslig hud.
Citera
2014-10-05, 10:13
Medlem
swyttes avatar
Hela jag kliade som satan när jag duschade med descutan inför operation! Kirurgen sa sedan att hon trodde jag hade känslig hud, jag hade tydligen blivit väldigt röd där de desinficerat också!

Det finns inget typ klorhexidinschampo, som ju är bakteriedödande och så, du kan prova istället? (Vet att det finns för hundar )
Citera
2014-10-05, 10:52
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swytte
Hela jag kliade som satan när jag duschade med descutan inför operation! Kirurgen sa sedan att hon trodde jag hade känslig hud, jag hade tydligen blivit väldigt röd där de desinficerat också!

Det finns inget typ klorhexidinschampo, som ju är bakteriedödande och så, du kan prova istället? (Vet att det finns för hundar )

Descutan är klorhexidin.
Citera
2014-10-06, 13:51
Medlem
swyttes avatar
Aha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem